Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Laadija-täku pinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Laadija-täku pinge

    Ehitan üht tugevamat laadijat traatkeevituse trafost. https://osta-ee.postimees.ee/index.p...id_id=95664920
    Dioodplokina kasutan akulaadija Start 250A dioodidega plokki.
    Nüüd küsimus selline, et millise pinge peale ma peaksin sekundaarmähist maha keerama? Praegu on 15,3V alalisvooluna.
    * * * * *

    #2
    Vs: Laadija-täku pinge

    Kui tahta head laadijat, siis peaks vool olema reguleeritav.
    Ette võib panna autotrafo, millega reguleeritakse laadija voolu.
    Siis peaks olema ka ümberlüliti täku reziimile (otse toide), kuna autotrafo ei kannata nii suurt voolu.

    Selline näiteks. Kannataks kuskil 15A laadimisvoolu.
    BREVE TUFVASSONS OIEA1 | Variable autotransformer; 230VAC; Uout: 0÷260V; 1A; on panel - This product is available in Transfer Multisort Elektronik. Check out our wide range of products.


    Teine võimalus oleks teha väljavõtetega sekundaar ja ümberlülitid nagu legendaarne laadija "Start"

    Kolmas võimalus on elektrooniline vooluregulaator. See oli ka teist tüüpi "Start" laadijatel.

    Comment


      #3
      Vs: Laadija-täku pinge

      Mul oleks tegelikult teda vaja mobiilse saekaatri (Woodmizer LT 20) hüdrosüsteemi toiteks. Seal on nimelt nii, et lõikepea on bensiinimootoriga ja liigub edasi-tagasi vastavalt palgipikkusele. Hüdrosüsteemi kontaktid on vaid alla meetri sae liikumistee algusest. Ma täiustasin asja nii, et panin sinna autoaku ja väikse akulaadija. Kuid hetkel on 3m palgi saagimine, st selleks, et saada lõikepea kontaktidesse, tuleks iga lõikega veel pea meeter tagasi ja siis pärast edasi sõita. Aga pideval aku pealt kasutamisel saab aku tühjaks, kuna kuna hüdropumpa käitav mootor on suht võimas. Seetõttu paneksingi ka võimsama trafo sinna otsa, et aku ei kustuks ära ja kõrgema pingega töötaks ka hürosüsteem kiiremini. Variant b oleks pikendada kontaktliini, aga ega see ka nii lihtne pole
      * * * * *

      Comment


        #4
        Vs: Laadija-täku pinge

        Enamasti neil "täkk-laadijatel" ainult 2-3 laadimise astet ongi, niipalju kui ise neid näinud.
        Ühel näiteks väljundis (silumata) pinged mõõtes sellised (12V ja 24V väljundid):
        "MIN": 10,2V / 20,1V
        "MAX": 11,0V / 22,0V
        "START": 13,2V / 26,2V

        Asendi valik käib sisendi(primaar) mähise väljavõtetega.
        Abiks arvutustel: Oomiproge, Võimuproge
        Kahtled mõne muusikapala/albumi kvalikteedis? Ei kõla nagu päris nii? Hajuta viimased kõhklused programmiga AudioVisualizer !

        Comment


          #5
          Vs: Laadija-täku pinge

          Kui auto genekas hoiab pinget natuke üle 14V peal, miks peaksid siis täkk-laadijad madalama pingega olema?
          viimati muutis kasutaja olevtoom; 02 m 2018, 10:47.
          * * * * *

          Comment


            #6
            Vs: Laadija-täku pinge

            Pulsseeriva alalisvoolu RMS pinge on ruutjuur 2 korda madalam kui tippväärtus. Tippväärtus on vaja piirata, sest muidu hakkaks 100x sekundis ülelaadimisimpulsse tulema.
            Mõõtmiseks võib ühendada laadija klemmidele kondensaatori. Siis on puhas DC pinge mida mõõta.

            Comment


              #7
              Vs: Laadija-täku pinge

              Kas kondensaatoriks sobiks siis ka aku?
              * * * * *

              Comment


                #8
                Vs: Laadija-täku pinge

                Aku ei sobi.
                Kondensaatori mahtuvus pole ka oluline, kuna tester ei koorma ahelat. 100uF küll.

                Comment


                  #9
                  Vs: Laadija-täku pinge

                  Odavate laadijatega aku ongi nagu kondensaator, kui külge ühendada, pinge tõuseb.
                  Mina ei laseks pinget üle 15V, Akulaadija Start võimaldas pinget tõsta kuni 17V ja max lühiajaliselt lubatav vool oli 80A Talvel külmaga õnnestus nii aku õhku lasta(hakkas ruttu keema ja kui käivitamise ajal sai laadija klemmi liigutada, käis pauk ja aku kest lahkus meie hulgast, hommikuks olid riietel ka augud sees).
                  Kui võimas see mootor on, ja kas tal on mingid puhkepausid (hästi ei saa aru, miks mootorit ei saa asendada kui laadimisvõimalus olemas siis nagu oleks võrk ka olemas või laseb aku pealt pool päeva töötada).
                  Selle täku süsteemiga peaksid vist aku ja täku eraldama, muidu kui mootorit taga pole, hakatakse akut selle täku max vooluga laadima kohe kui mootor seiskub, 60AH akut 100A laadides võib see akut kahjustada.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Laadija-täku pinge

                    Esmalt postitatud martinr112 poolt Vaata postitust
                    Pulsseeriva alalisvoolu RMS pinge on ruutjuur 2 korda madalam kui tippväärtus. Tippväärtus on vaja piirata, sest muidu hakkaks 100x sekundis ülelaadimisimpulsse tulema.
                    Mõõtmiseks võib ühendada laadija klemmidele kondensaatori. Siis on puhas DC pinge mida mõõta.
                    Need lühikesed ülelaadimespulsid ei tee midagi: laadimine on keemiline protsess ja võtab aega. Kondensaator kõrval on mõttetus: suure mahtuvusega aku kõrval on see tühisus. Võib ju proovida. Aku sarnaneb kondensaatoriga aga on oluliselt uimasem (keemia). Kui laadimisel aku pinge tõuseb kiiresti 16-17 voldini on aku läbi.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Laadija-täku pinge

                      Pakuti ju välja, et laadija vool peab olema reguleeritav. Siis leiad sobiva voolu vastavalt oma töörežiimile ja akule.
                      Teine võimalus on kasutada komparaatoritega automaatikat, mis laeb vastavalt vajadusele ise akut.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Laadija-täku pinge

                        Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
                        Need lühikesed ülelaadimespulsid ei tee midagi: laadimine on keemiline protsess ja võtab aega. Kondensaator kõrval on mõttetus: suure mahtuvusega aku kõrval on see tühisus. Võib ju proovida. Aku sarnaneb kondensaatoriga aga on oluliselt uimasem (keemia). Kui laadimisel aku pinge tõuseb kiiresti 16-17 voldini on aku läbi.
                        Ma pakkusin ju ainult mõõtmise jaoks kondensaatorit ilma akuta.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Laadija-täku pinge

                          Mootori võimsust hetkel ei tea. Elektrimootoriga saekaatril on 3F ja 4kw, aga seal see hüdrailika ka toimetab nobedamalt. Ta töötab minut kuni 2minutit ja siis ei tööta üldjuhul vähemalt 5 min (vahel ka üle poole tunni, kui jämeda palgiga tegu). Ma saaksin sissetuleva voolu (230v) lasta läbi 12v toitevooluga kontaktori, et töötaks vaid pumba töötamise hetkel.
                          * * * * *

                          Comment


                            #14
                            Vs: Laadija-täku pinge

                            Esmalt postitatud ardi.s poolt Vaata postitust
                            Mootori võimsust hetkel ei tea.
                            Elektrimootoriga saekaatril on 3F ja 4kw, aga seal see hüdrailika ka toimetab nobedamalt.
                            Kui mootori võimsus pole teada, siis on toite ehitamine üsna keeruline.
                            Üks võimalus oleks see vajalik võimsus ära mõõta. (vool ja pinge)
                            Teine võimalus oleks külastada 19-21 aprill 2018 MAAMESS Tartu/Estonia
                            (http://www.woodmizer-europe.com/Shows)
                            ja küsida.
                            Kolmas variant oleks uurida, kas mootoril ei ole küljes silti, kus oleks võimsus kirjas.
                            ***
                            Siin lehel

                            on võimsusest natuke juttu:

                            Power
                            Standard 11 kW electric
                            Options 25 HP petrol
                            22 HP diesel
                            ________________
                            Normal power usage 25 Amp
                            35 Amp (with hydraulic)
                            **********************
                            10 amprit (?) siis (with hydraulic) peale.

                            Mul pole õrna aimu kas see nii on
                            aga
                            19. aprill on varsti
                            Siis saab täku ette rakendada.
                            Vaata, et lõhkuma ei lähe.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Laadija-täku pinge

                              Maamessi külastan ma igal aastal ja kuna olen ostnud woodmizerilt 4 saekaatrit, siis kingivad nad mulle ka igal aastal kutse (äkki ostan viienda ka).Samas ma võiks ju ka helistada või kirjutada neile. Nagunii 2 aastane garantiiaeg kukub sellel bensukaatril just maamessi aegu, kuna too oli ülemöödunud aastal seal esitlusel, seega võin peale seda vabalt täiustada. Ka elektrikaatreid olen täiustanud elimineerimaks 0 ehk N vajadust. Nüüd piisab elektrikaatritele vaid 3 soonesest kablist, mis on kergem ja odavam, maanduse saab maast ja 0 pole vaja.
                              Bensukaatri hüdropumba mootori võimsuse kirjet mootoril ei saa hetkel vaadata, kuna kaater on objektil läänemaal. Aga ma pakun, et see mootor kusagil kilovati pooleteist tuuris on.
                              viimati muutis kasutaja ardi.s; 02 m 2018, 19:47.
                              * * * * *

                              Comment

                              Working...
                              X