Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Isejuhtiv auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Isejuhtiv auto

    Täna on see päev, kui pärast aastast ettevalmistustööd sai ilmavalguse kätte toomise küpseks Eesti päris oma kõrgtehnoloogiline imemasin – isejuhtiv väikebuss nimega Iseauto.

    Oli jutuks ka arvamusfestivalil.

    Arutusel oli küsimus:
    Kes vastutab, kui juhtub midagi pahasti.
    Vastus (vist oli ehitaja), et vastutab omanik.
    Tore, sina midagi teha ei saa ja vist pole ka võimalik, aga vastutad.
    Tahate sellist autot?
    ***
    Huvitav, kuhu jõuavad selles küsimuses juristid.

    #2
    Vs: Isejuhtiv auto

    seal peaks olema jagatud vastutus, omanik + maa-amet + maanteeamet + auto tootja + as signaal.

    Comment


      #3
      Vs: Isejuhtiv auto

      Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
      seal peaks olema jagatud vastutus, omanik + maa-amet + maanteeamet + auto tootja + as signaal.
      See iseauto sõitis "värskelt laotatud killustikul" 32 km/h.
      Või veel hullem - sõitis 28 km/h.
      Kes on süüdi?
      Kes maksab trahvi?
      viimati muutis kasutaja A.R.; 12 m 2018, 14:13.

      Comment


        #4
        Vs: Isejuhtiv auto

        vastutab see, kes jättis serveris kaardiandmed uuendamata. isejuhtiva auto puhul ei saa enam teha teenust AS IS põhimõttel. Kõik ajutisedja püsivad liikluspiirangud tuleb operatiivselt kaardile kanda.

        isejuhtil auto vajab otsuste tegemiseks neid asju GNSS GPS, operatiivselt uuenevat kaarti, head ohutusradarit. omanikul on vaid on/off nupp.

        endal on eluline kogemus. proovisin gps'i teejuhatamist. see suunas mind kangekaelselt läbi võistlusteks suletud ala ja põhjus kaardiandmed olid uuendamata. garmini montanal ei ole operatiivset kaardiuuendust. pärast krauti hukkumist pole üldse uuendusi, ka tavalisi mitte. ja garmin kurdab et eesti poolelt ei tule materjale et uuendusi saaks teha.

        Comment


          #5
          Vs: Isejuhtiv auto

          Sai mõni aeg tagasi viibitud ühel üritusel kus asjaosaline rääkis autoauto tagamaadest. Ehk segavad nende masskasutamist kaks olulist asja. Neid võiks lahti lasta seletada nn "autoauto" aktivistidel.
          1. Kõik toimiks ilusti kui liikluses osaleks ainult autonoomselt juhitavad sõidukid ja neil oleks kokkulepitud algoritmid. Paraku on liikluses (ja sinna ka jääb) inimfakor ja tavaline auto. Seda ei saa täielikult eemalda. Juriidikaga, ok saab vaid vähendada. Keegi ei lähe näiteks rahva käest vanu BMWsid ära korjama . Seetõttu on ülejäänud liiklejate käitumine ettearvamatu.
          2. Turvalisus. Kui tavalises sõidukis liikleja jaoks on oht tema ise, sõiduki tehniline seisund ja ümbritsevad sõidukid/juhid , siis autonoomse sõiduki ,mis on reeglina ühendatud internetti, puhul võib oht tulla lisaks ootamatult ja suvalisest kohast. Võib tegeleda ükskõik mis tasemel küberturbega, aga suvalise asja lahtihäkkimine on vaid soovi ja aja küsimus.
          2a. Sai räägitud miski aeg "targa maja " inimestega. Seal pidi õudus olema gaasikraani ja süüte sõltumatu kontroll läbi kasutajaliidese :P.
          Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

          Comment


            #6
            Vs: Isejuhtiv auto

            Lennukid on osanud juba üsna mitu aastat ise lennata, aga ikka peab keegi pulkade ja ekraanide taga istuma.
            Rongides istuvad ka mingil põhjusel inimesed juhtival kohal kuigi raudteeliiklus on palju lihtsam kui linnatänavad ja maanteed.

            Uued autod on piisavalt targad, et ise sõita aga muutujaid on endiselt liiga palju. Mõnus on sõita kui ütled autole, et hoia eessõitjaga pikkivahet 30m(seda seniks kui ees liikuv masin peale kiiruskaamerat pedali põhja lööb ja sina jõuad ainult kaamerale naeratada). Joontest arusaamisega võib ka probleeme tekkida.

            Jagatud vastutus tähendab liiga tihti vastutuse puudumist. Ma pole kursis viimaste lahendustega ülesandele kus auto peab valima kas sõita otsa kahele inimesele, kolmele inimesele või vastu puud(sel juhul oleks juhi hukkumise oht suur), mis oleks õige lahendus?

            Olen jälginud natuke ka neid ratastega prügikaste (või olid nad pakirobotid) mille taga inimene jalutab. Üsna tihti jääb ta seisma ja ootab kuni inimesed olukorra lahendavad(tuli kaks inimest kõrvuti vastu ja ta ei osanud otsustada mis edasi kuigi kõnnitee oli 5m lai, inimesed möödusid, hakkas masin ka liikuma, korra nägin, kui lasi kaks fooritsüklit mööda enne kui tee ületas(esimese tsükli algul tuli lihtsalt keegi jalgrattal vastu)).
            See arendamine võtab veel meeletult aega.

            Kunagi kindlasti jõuame ka sellise tasemeni, et masinad otsustavad rohkem ja ohutus paraneb.

            Hetkel aga tundub, et jõud ei käi üle isegi valgusfooride töö korraldusest (kindlasti on põhjus ka rahas), räägiti ju Tallinna busside rohelisest lainest aga tundub, et unustusse vajunud ka see teema.

            Selge see, et isesõitvad masinad on huvitav teema ja sinna on lihtsam ressursse leida.

            Comment


              #7
              Vs: Isejuhtiv auto

              Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
              vastutab see, kes jättis serveris kaardiandmed uuendamata. isejuhtiva auto puhul ei saa enam teha teenust AS IS põhimõttel. Kõik ajutisedja püsivad liikluspiirangud tuleb operatiivselt kaardile kanda.
              See ei lähe mitte. Nii nagu autojuht peab ka isesõitja lähtuma hetkeolukorrast ja liikluskorraldusvahenditest. Kaart saab olla ainult abiks.

              Ma arvan et vääga pikk maa on veel minna et AI ruumi tajumises inimese võimekuse lähedale saaks. Ja ilma selleta pole liiklusesse asja.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Isejuhtiv auto

                marsuut, mida pidi liikuda, valitakse ainult kaardi järgi. selle tõttu et kaart on uuendamata on võivad isejuhtivad autod segama teeremonti.

                liikluskorraldus vahendi ja isesõitva auto vaheline side peab olema elektrooniline (pole vahet kas andmed tulevad kaardi kihtidelt või lähivälja side vahendusel, nagu ülikiiretel rongidel). optika peale loota ei saa.

                viimati tutvustatud isejuhtival masinal polnud rooli.

                nõus et valdkond on hästi toores veel ja sedasi isesõitev saab hetkel olla vaid monorail rong, kuna tema maailm on eraldatud teistest.

                Comment


                  #9
                  Vs: Isejuhtiv auto

                  Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                  See ei lähe mitte. Nii nagu autojuht peab ka isesõitja lähtuma hetkeolukorrast ja liikluskorraldusvahenditest. Kaart saab olla ainult abiks.

                  Ma arvan et vääga pikk maa on veel minna et AI ruumi tajumises inimese võimekuse lähedale saaks. Ja ilma selleta pole liiklusesse asja.
                  Olavsu väide, et isesõitvad autod lähtuvad (ainult) kaardiandmetest, ei ole tõene. Ka mitte isesõitvate autode hulgas on tänapäeval päris palju neid, mis tee ääres päris liiklusmärke näevad ja ka dekodeerida oskavad.
                  Toidan trolle!

                  Comment


                    #10
                    Vs: Isejuhtiv auto

                    Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
                    optika peale loota ei saa.
                    Sõidan vanglast mööda Ihaste sillale.
                    GPS hoiatab: Pööra tagasi, pööra esimesel võimalusel tagasi.
                    (Ühesuunaline tee, kas ikka pööraks?)
                    Pahandab kurja häälega: Pööra tagasi.

                    Jõuan Emajõe kohale - GPS on vait, vaikib kuni ringini.
                    Siis kostab õpetus: Pööra paremale.

                    Hea, et ikka vaatasin kas tee ees

                    Comment


                      #11
                      Vs: Isejuhtiv auto

                      Esmalt postitatud redart poolt Vaata postitust
                      Olavsu väide, et isesõitvad autod lähtuvad (ainult) kaardiandmetest, ei ole tõene. Ka mitte isesõitvate autode hulgas on tänapäeval päris palju neid, mis tee ääres päris liiklusmärke näevad ja ka dekodeerida oskavad.
                      see oli vaid teatud lauskraadide vahel ja päevavalges võimalik. meie laiuskraadidel ja hämaras teeks nad avariisid. see mis töötab dubai päikese all, ei pruugi töötada siin.

                      tõepoolest infinity 199x aasta katsemudelid suutsid pimedas näha metsloomi ja helkurita jalakäijaid. aga isejuhtiv auto aastal 2018 ei näinud jalgratturit.

                      Comment

                      Working...
                      X