Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

    Autoks on mul Škoda Yeti 1.2 TSI (2010). Probleem nimelt selline, et juhipoolse ukse elektrisüsteem enam ei funktsioneeri. Elektrilisi aknaid (juhi- ja kõrvalistuja omasid) enam liigutada juhipoolsetest juhtnuppudest ei saa (kõrvaistme oma töötab kõrvalistuja juhtnupust). Elektrilised küljepeeglid juhtnupust ei tööta. Salongivalgustus samuti mitte, kui juhiukse lahti teen. Lisaks sellele, kui auto signalisatsiooni alla panen, siis juhiuks ei lukustu kesklukust, pean selle võtmega lukku keerama. Samas kui võtan auto signalisatsiooni maha ja keeran võtmega juhipoolse ukse lahti (keskluku-sigmalisatsiooni puldist ei avane), siis jääb signalisatsiooni märgutuluke juhiukse ülaservas ikka vilkuma ja vilgub ka siis, kui autoga sõidan.
    Ainuke tuli, mis töötab, on juhiukse piidapoolse külje alaservas asuv märguandetuli, kui ukse avan.
    Vaatasin auto manuali kaitsmeploki skeemist, et äkki on see mingi eraldi kaitsme all ja kaitse läbi, kuid ei näinud, et juhiukse elektrisüsteem oleks eraldi kaitsme alla pandud.
    Kas võib olla viga juhtmestikus, mis juhikse sisse tuleb - mingi juhe katki või lühises?
    Oskab keegi ehk nõu anda? Või mõnda head elektrikut soovitada Tartus? Käisin reedel ühe elektriku juures, temal esimene vaba aeg alles 11.01.19. pakkuda...
    Olen ette tänulik hea nõu eest!

    #2
    Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

    Vanasti kulusid juhtmed ära mis asusin uksehinge lähedal. Lihtsalt painutamisi on nii palju et ressurss sai läbi. Ehk on tänapäeval sama probleem ja juhtme sees vask katkenud. Täitsa võimalik et paljud juhtmed korraga katkevad. Samas võimalik ka kõik muud variandid.

    Comment


      #3
      Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

      Panustaks küll katkisele juhtmele. Kui 8 aastat mingit traati väänata eks ta lõpuks katki läheb.

      Comment


        #4
        Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

        Mul tegi kunagi üks auto kõiksugu trikke (ka lukustas ise uksi mingist hetkest)..
        Ja süüdi oli juhi-uksepiida karbis asuv pistikühendus, mis läks tõsiselt roheliseks (katkestused ja lühised).
        Auto oli samasse konserni kuuluv, siis ehk vigagi võib sarnane olla.
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

          Kui nii palju asju ei toimi, siis on tõenäoliselt katkestuses mingi ühine juhe – kas toide või mass. Mitu juhet ei lähe tavaliselt korraga katkestusse. Samuti võib olla kehv ühendus mingis pistikus. Vea leidmiseks peab vaatama elektriskeemi ja siis juhtmed/pistikud üle kontrollima.

          Juhtmed on läinud kokkuhoiu tõttu palju kehvemaks kui vanasti, lisaks hoitakse kokku nende pikkuselt. Kui juhtmed on kehvemad ja rohkem pingul, siis lähevad ka kergemini ukse liigutamisel katki.

          Kontroll on ebamugav – peab uksepolstri maha võtma. Soojas on seda muidugi parem teha. Vanasti sai uksejuhtmeid „venitatud“ ja soojas läks murdunud juhe katkestuse kohast katki. VW ja Opelitel esineb seda viga sagedamini ja mõnel VW on probleeme ka ukse lukustussüsteemi jäätumisega.

          Comment


            #6
            Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

            Mul oli kunagi sama probleem oma Land Roveri, nii et võtsin ühendust ametliku edasimüüjaga ja nad aitasid mul probleemi lahendada. Ma tean, et ametlikud müüjad kipuvad tavaliselt olema üsna abivalmid.

            Comment


              #7
              Vs: Probleem juhipoolse ukse elektrisüsteemiga

              Katkeb tavaliselt toitejuhe või mass, need on jämedamad. Polstrit pole vaja maha võtta kui katkine koht on ukse hingede juures.

              Comment

              Working...
              X