Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

    Nagu minu puhul ikka JÄLLE imelik probleem.
    Nimelt vahetasin autol (Seat Leon 1.9 TDI 81kw) kõrgsurve pumbal pea ära. Trehvas millegi pärast uus pea olevat eelpritse soonega, plunser tekitab kahes astmes survet, teeb sama asja nagu 2 vedruga pihusti (siin juttu sellest plunsrist: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=472359
    http://howcarpartswork.blogspot.com/...tion-pump.html )

    Ehk siis peaks süütenurka mehaaniliselt natukene varajaseks keerama, praeguseks on süütenurk 12 kraadi varajane ja külmkäivitus on nagu peab (tavaliselt peaks olema kuni 4 kraadi varajasem).

    Ja nüüd probleemi juurde. Nimelt aju näeb süütenurka juhtpihusti abil (siin juttu juhtpihust kohta (Needle lift sensor G80)): https://www.myturbodiesel.com/wiki/t...PXC4W33-Pu6k04), aga tundub, et aju näeb eelpihustust mitte peapihustust, see oleks ainuke loogiline seletus miks on 12 kraadiline erinevus pumba pritsenurgas ja ajule nähtavas nurgas. Erinevuse tõttu ei keera aju süütenurka varajasemaks kui tarvis kuna see näeb, et süütenurk juba ongi varajane.

    Juhtpihusti takistus on 90-120 ohmi.
    Kuna nõela liikumist mõõdetakse magnetväljaga siis sellele ilmselt viivitust sisse tekitada ei saa?
    Aga kas kuidagi saaks juhtpihusti mähist „tuimemaks“ teha?
    (jah tean, et kõige õigem oleks lasta aju üle kirjutada, tõsta süütenurga graafikute „null punktid“ sobivasse kohta)
    viimati muutis kasutaja Scott; 28 m 2019, 21:07. Põhjus: olid liiga pisikesed tähed

    #2
    Vs: 1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

    Kas oled saanud antud teemale lahenduse?
    Kus kohas Eestimaal asud?
    Selle kompoti töölesaamiseks on mitmeid võimalusi, tarkvaraline lahendus on ilmselt kõige mõistlikum.

    Comment


      #3
      Vs: 1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

      Otseselt lahendust pole veel leidnud aga aiman milles võib põhjus olla.
      Ilmselt on probleemiks liialt väikesed pihustid (originaal .205mm aukudega)
      Pumba poolt tehtav kogus/rõhk on nii palju suur, et eelpritse avanemisel liigutatakse ka "päris" pritse vedrut ja andur registreerib pihustuse. Sama asi nagu turbol ülerõhuga (boost spike)
      Esimeses postituses jäi mainimatta, et uus plunser on 12mm, vana oli 10mm. Originaal plunser sai hukka rooste tõttu pumbas (vesi küttes). Miks ma suurema ostsin? sellepärast, et see maksis sama palju kui 10mm ja nagu nii plaanis kunagi tulevikus sellest mootorist midagi põnevat teha.
      Proovin otsida suuremad pihustiotsad (.240mm) ja siis vaatab edasi, kuid kardan, et siis on jällegi kütet liialt palju ja kas seda jälle mehaaniliselt saab piisavalt maha...

      Comment


        #4
        Vs: 1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

        Saan sellest tekkinud probleemist vägagi hästi aru, sest oman ise ka vana B4 "Passeratti" peal vanema versiooni mootorit 1Z @66kW. Sai kolme aasta eest ostetud selline hea suure punsuga "venemaapill", mootor läks teisel päeval kotti, oli motorupiga "korda" tehtud... Sain VW Klubist 120k sõitnud alumise poole ja muu osa sai ise ära remonditud. Pihusti otsi toona ei vahetanud, kuna mootor käis ilusti. Vahepeal ligi 100k juurde sõidetud ja enam eelmisel suvel TÜV`is diislitestis läbi ei saanud, lubatud piirväärtus tahmasusel üle 3.0. Mis siis ikka, pihustid maha, lahti ja osad puhtaks, ning uued tehase koodiga DTP otsad külge, stendi ning valmis. Kuna sai ühelepoole Stage1 pakett ka tehtud motoajule, siis olid lootused suured, kuid täielik pettumus, suitsumeri...
        Jõudu oli, edasi liikus, kuid suitsusus ületas kõik piirid.... liiklusesse minna ei saanud. Arutasin asja veidi Diisliabi Jaaguga ja peale seda tegin asja ümber. Õnnestus saada ühe pihustiäri raames 30+ aastat vanad kasutamata DTP DSLA 150P 520 pihustiotsad, pikemad vardad sisse, avanemisrõhk 220 Bar. peale. Kõrgsurve pumpa ei puutunud, kuna see oli veel hea. Turbo originaal Garretti oma, väljalase koos katalüsaatoriga stock oma. Peale kokkuladumist ja süüte ning kütusekoguse paika seadmist tulemus üllatas täielikult. Esimesel proovisõidul kiirendus 0- 100, 5,3sec. Suitsusus vaevu märgatav keskmisel kiirendamisel. Läbis ka puhtalt TÜV`i diislitesti, mõõdetud tahmasuse väärtus K-1,29. Maanteel kütusekulu ökostiiliga 3,5l/100km.
        Seega kui tahad kasutada võimsamaid pihusteid, peab mängima avanemisrõhuga. Jämedam kütusepumba plunser on muidu hädavajalik, kui kasutada Stage2 ja Stage3 paketti, siis muidugi tuleks rakendada juba võimsamaid nt. Bosio 720 7-pritsepunkti otsasid, suuremat turbot, väiksema takistusega väljalaskesüsteemi jne. Sealt omakorda tuleb vahe, et kas tegu on nn. tänavalegaalse sõidukiga või üksnes kiirendusvõistluse masinaga. Igasugu tuuningu ja chipingu põhialus on see, et mootor peab olema täiesti töökorras ning võimalikult väikese kulumisastmega. Mootorites, kus kompressioon madal, õlirõhk olematu, käimisel kõik klõbiseb, pole mõtet midagi enam modifitseerida.

        Comment


          #5
          Vs: 1.9 tdi 81kw juhtpihusti "valetab"

          Minu masinal puudub igasugune must tagant. Sellel mootoril on juba tehasest DSLA 150P 520 (0.205mm aukudega) pihustiotsad ja 220/300 Bar pihustid. Eks mul ole ka natukene rohkem turbo ülerõhku.
          Otsustasin kasutada 0.240 mm aukudega pihustit, kuna 12mm pumba pea kasutab tehasest 0.230 mm pihustiotsasi aga mootor ei tee nii palju pööret. Kui võtta 10mm plunsri tootlikus ja originaali pihustite suhe, siis peaksin isegi kasutama 0.245mm pihusteid selle suurema pumba peaga.
          Aga eks paistab kas suurem pihustiots parandab mu probleemi, kui nad ükskord kohale jõuavad.

          Comment

          Working...
          X