Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
LED lampide karm räigus ja madal CRI on vastutulejale korralik piin.. eriti öösel pimedal maanteel.
siin ongi vahe professionaalse ja pühapäeva juhi vahel
aastaid tagasi kui ma tihemini mööda eestit ringi sõitsin oli juhus kus tihedas lumesajus sai kokku saadud rekkaga kitsal sillal meil mõlemal olid täistuled peal ja mingeid probleeme kummalgi sellest EI TEKKINUD (minul isiklikult oli hea meel lisavalgustusest lisaks minu omale)
____________________
. . . omal ajal oli selliseid eesti teedel ~u. 5%
veel üks juhus kus vähemalt 1 vastutulijatest oli proff -- nagu ikka ajastus möödasõit täpselt selle koha peale kus oli (kas jalakäija või) rattur -- vastutulev möödasõidetav väikekaubik võttis ettenägelikult oma teeserva poole mina vaatasin et minu ratturile jääks paanikavaba ruumi ja vastutulev möödasõitja mahtus ka vabalt tee keskele ära -- mingit paanikat ei tekkinud -- kõik töötas nagu kellavärk -- kõik teadsid mis olukord on ja mida nemad täpselt teevad
- lihtsalt ei pea vahtima otse vastutulija tuledesse . . .
Sellised tuled mis tekitavad raadiohäireid on tõenäoliselt valmistatud inimese poolt kes ei peaks neid valmistama
Sellise võimsuse filter võib osutuda mõõtmetelt suureks
Probleemi olemusest lähtudes oleks võibolla kõige effektiivsem paigaldada enne neid tulesid (näiteks suurt koormusvoolu taluvad) "UPS'i akud" ainult need peavad taluma mootoriruumi temperatuure , nende lubatud laadimisvool peab olema sama mis nende lubatav koormusvool , selle juures ei tohi akud üle kuumeneda (sellistele nõudmistele vastavate akude leidmine on omaette ülesanne...)... ja igasugustele eriolukordadele reageerimiseks . . . peaks sinna "muukima vahele" mingi kontrolleri mis balansseerib nende akude pealt sisendvoolu (sellise süsteemi spetsiaalne väljatöötamine ja katsetamine läheb maksma rohkem kui LED pirnid tootjalt kes suudab valmistada standarditele ja nõuetele vastavaid tooteid) . . .
. . . versus näiteks püsisagedusel töötavate pirnide filter võib osutuda kordades lihtsamaks aga tõenäosus selleks on suhteliselt väike
kuigi võib toimida ka "lihtne" DC/DC 14 to 14 V konverteriga lahtisidestus (ja seda võibolla ka ilma tarbijapoolse tugi-akuta)
asja positiivne pool on see et tõenäoliselt tarbib hõõglambi LED alternatiiv (ka koos keeruliste lisadega) energia-efektiivsemalt kui 55W hõõglambid
anult et kui sa ise ei hakka neid tootma ja müüma ei tasu selline investeering ennast ära
aa veel on võimalus et lased varjestada oma tulede kaablid ära nii pikalt kui neid on (ainult ma ei kujuta ette ka kuidas seda ohutult/ohutuks teha võimaliku lühise vastu . . . -- ja see ei pruugi olla piisav et RFI kaoks)
paha lugu on veel sellega et paigaldatav süsteem peab saama auto tootja ja kohaliku ?transpordiameti? kinnitused
alternatiiv on see et su auto põleb maha ja kõik kulud katab omanik
__________________________________________
kunagi (aastaid tagasi) vist see vend (ma ei näe omaniku nime) müüs selliseid asju - võibolla tasub küsida https://www.rpgrupp.com/index.php/et/brands/47-about-us (täpsustus et siis lisatulesid mitte filtreid kahtlastele tuledele)
Vs: Peale LED esitulepirnide paigaldust autoraadio tugevalt häirit6ud.
või proovida RF choke'i (raadiosagedus summutit) nagu on monitori toite kaabli küljes -- s.o. -- tule lähedal mõlemad juhtmed läbi ferridi -- aga see ei tee neid pirne ohutumaks kui nad on suvaliselt kokku laoutud ja ei ole läbinud ohutusteste (s.o. neil puudub euro stertifikaat)
parem on lasta seda teha inimesel kes auto elekrik on -- mina harin ennast ise ja ma otseselt ei tegele raadioside ega autondusega -- lihtsalt pidevalt veebis infot kaevates on üht teist kõrva taha jäänud
PS! -- miks ma soovitan elektrikut on see et kui su tuled on tõesti 55W mitte mingi madalama võimsusega LED alternatiiv 55W-tele siis võib pulseerpinge põhjustada ferriidi soojenemist ja kui viimane on liiga suur (arvestades lisaks mootoriruumi temperatuuri) siis peab teadma milline ferriit , kuidas ja kuhu täpselt panna et asi oleks ohutu
raadio antenn on suhteliselt tundlik -- ehk siis -- pinge mis põhjustab raadiohäireid ei pruugi olla suur (s.t. feriidist võib piisata) aga ta võib ka suurem olla ja siis on tulede toite osa mõistlikum kas mingi pädevama filtri või "vaikse(sisendiga)" dc/dc muunduriga lahti sidestada . . .
Vs: Peale LED esitulepirnide paigaldust autoraadio tugevalt häiritud
hm, teema algataja pole küll kirjutanud aga äkki ta ei kasutagi neid tänaval liigeldes vaid põllu rallil või nii. Ise mingi aeg kah vahtisin neid led pirne aga ei tahtnud kuidagi osta sest see nende külge ehitatud jahutus oli väga rõve ja suur, et pirn jääks vist tule korpusest välja ja ei saaks seda kummist katet tagasi pannagi. Rääkimata jah sellest, et need pole tänaval lubatud.
Comment