Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

    Ma hetkel pidasin silmas ikkagi ühelt autolt teisele, voolu andmist.
    Nagu ma juba ütlesin, võib täkku andmise vajadusi tekkida ka täiesti korras akuga, seda enam, et sa ei pruugi teada, et sul aku on nõrga võitu, see avaldub alles talvel, külmaga.

    Autolaadijad, millel on käivitusabi ja mis annavad kõrget pinget, nende osas ma tõesti natuke kardan.

    tekib küsimus, kuidas saavad süütepoolid tekitada 400V pinge auto poolele? Nad on ju tarbijad, mitte vooluandjad.


    Eks alati on ka selline oht, et auto, mille aku sai täiesti tühjaks, sellel on mingi elektririke ja tohutu tarbija seetõttu.
    viimati muutis kasutaja klemmikas; 07 m 2019, 12:36.

    Comment


      #32
      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

      Võiks ju selgeks teha süütesüsteemi tööpõhimõtte:



      Vahel räägitakse ka raadiohäiretest Vaata ossiga akul pinget käivitamise ajal ja mõne suurema tarbijaga. Otsi mõni vana aku ja võrdle siis korrasolevaga.

      Comment


        #33
        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

        Sealt ei loe ma kuidagi välja, kuidas uuel autol igal silindril eraldi olev süütepool, tekitab auto muusse elektrisüsteemi näiteks 400V ?

        Ma ei anna küll pead, aga antud hetkel jään arvamuse juurde, et mõistusega asja tehes, ei pea ka uue auto pärast kartma, kui teisele töötava mootoriga voolu annad.
        Kindlasti on mõistlik kasvõi mõni minut oodata, kuni laeb abivajava auto akut.
        Kui testrit ei ole käeprast, siis saab ju alati käivituskaablid mõne minuti pärast eemaldada ja vaadata, kas abivajava auto aku, võttis mingit voolu sisse.
        See annab aimu, abivajava auto aku seisukorrast.


        Teine olukord on see, kui voolu vajaval autol on mingi tõsine elektririke(sealhulgas lühises või mõne tuksis purgiga aku) või kui hakkad autot käima vägistama, mis ei taha minna.


        Kui ma tegin siin samas foorumis teema, kus küsisin, kas kaks generaatorit tohib paralleeli panna, siis arvati, et võib küll.
        Siin teemas, aga käis läbi väide, et uutel autodel ei tohi kaks generaatorit korraga töötada, edasi tekib küsimus, mis seal siis täpselt juhtub, et ei tohi?
        viimati muutis kasutaja klemmikas; 07 m 2019, 12:57.

        Comment


          #34
          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

          Eks ka 4 eraldi pooliga transistorsüüde saab oma enargia12V pealt.

          Saksa ADAC väidab, et kõige sagedasemaks veaks on stardiabil vale polaarsusega akude ühendamine ja ohtlikud pingeimpulsid. Pole ka ime, kui hommikul tööle ruttaja tahab saada stardiabi pimedas või lumetuisus.
          Ohtlik pingeimpulss võib tekkida juba stardikaabli lahtiühendamisest valel ajal või põrub see ise käivitamisel lahti.

          Filosoofias öeldakse, et tõe kriteerium on praktika Ära osta vajadusel uut akut ja oota lahendus ära.

          Comment


            #35
            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

            No seda algaja viga ma küll ei tee, et plussi ja miinuse valesti panen.
            Seda muidugi, et midagi särisema ei tasu jätta ega mingi suure tarbijaga hullult jamada kõigutada.
            Kaablite ühendamise vale hetk võiks vist olla see, et abivajav auto käivitab ja samal ajal ühendad kaableid külge.

            Teine teema see aku plahvatamine mida vist ka ise mainisin, et viimane miinus klemm tuleks panna akust kaugemalt mootori külge ja samas esimesena lahti ühendada.

            Need reeglid, kehtivad muidugi igas vanuses autole.

            Olengi mõelnud, millal ma uue aku ostan, viimast piiri ära ei oota, aga liiga kergelt ka ei osta, 3a kasutatud 48Ah Yuasa, teine samasugune on vana Civicu peal, 4a kasutatud.
            Hondade värk, see väike aku, aku millega võib ka kergemini probleem tekkida meie talves aastate jooksul, tema väiksuse tõttu.
            Mul muidugi see värk, et auto on üldjuhul soojas garaazis, mistõttu akuga vähe lihtsam.
            Ühtlasi on mul kodus alati abi võtta käivitamise jaoks, nii iseteehtud laadija(mitte minu ehitatud), mis 15A annab, kui ka akukarp ja teine auto.

            Comment


              #36
              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

              Viimasest viitest: Überlastung verschiedener elektronischen Komponenten. Der dabei entstandene Schaden beläuft sich – laut Aussage der Werkstatt – auf ca. 10. 000 Euro, im Klartext also ein doppelter Totalschaden.

              Mõnel mehel on vale stardiabi läinud maksma "ainult" 10 000 Eur. Vana auto ei maksa tavaliselt nii palju.
              Ja olid ka loetletud automargid, millised on apsude suhtes tundlikumad.

              Comment


                #37
                Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                Minu 2008a Accord selles nimekirjas, ilmselt ei ole Selle turuväärtus pole ka 10 000 Eurot, võrreldes remondi maksumusega, mida välja tõid, Phaetonil vist ?
                Kus see autode nimekiri täpsemalt on? Ei suutnud leida.

                Nagu ütlesin, pead ei anna, aga üldiselt peaks piisama, kui asju mõistusega teha, kahjuks paljud ei tee neid käivitamisi mõistusega.
                Tean remonditöökoda, kus kärsatati autol starter läbi ja klient pidi uue ostma.

                Seda ma usun, et uute autode elektroonika on igasugu jama suhtes tundlikum, aga peab mõistusega tegema asja.
                Räägitakse ka autodest, mis peale akuvahetust enam ei sõida ja peab arvuti uuesti programmeerima, aitab laadija peal hoidmine.
                Enda Accordil tegin ka esimese akuvahetuse nii, peamiselt küll maki koodi pärast, hiljem kui kood olemas, sai ka ilma tehtud ja midagi paigast ära küll ei läinud õnneks, peale mõndade andmete, mis ei ole tähtsad.
                viimati muutis kasutaja klemmikas; 07 m 2019, 13:17.

                Comment


                  #38
                  Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                  Seoses biokütustega käivitub auto talvel kehvemini ja probleeme võib tekitada ka biokütuses oleva vee jäätumiseaga.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                    Õnneks sõidan 98-ga, mis peaks olema hetkel biovaba Olerexis, kust ma tangin ja mitmes muus tanklas peaks veel olema 98 biovaba.
                    viimati muutis kasutaja klemmikas; 07 m 2019, 13:33.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                      kehad tuleb laadida erimärgiliselt . . . arvestada tuleb ka õhuniiskust ja optimaalset läbilöögi vahekaugust← ( The Prevention and Control of Electrostatic Discharge (ESD) (AN-40-005)
                      , Electrical Discharges -- How the spark, glow and arc work (←disch4.gif) + Plasma cloud detection and diagnostics from arcing by conditional averaging — Kenneth Nilsen , FYS-3931 Master’s Thesis in Space Physics , June 2017)

                      . . . täna on Laupäev , vaata kui tore


                      ↓↓↓↓
                      viimati muutis kasutaja ci139; 07 m 2019, 14:11.

                      Comment


                        #41
                        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                        Võtaks kah teemase...
                        Külmaga käivitusabi andmine ja saamine on varuosamüüjatele puhas rõõm.

                        Suht-koht turvaline on meetod:

                        1. Mõlemad seisavad süüde väljas
                        2. Viskad juhtmed vahele, viimase massiotsa paned akust kaugemale (mootoriplokki või spetsiaalselt selleks ettenähtud punkti).
                        3. Käivitad abiandja ja laed abivajajat 10-15 minutit ning seiskad mootori.
                        4. Proovid käivitada abivajajat nii, et juhtmed vahel ja abistajal süüde väljas.
                        5. Kui õnne on ja hädaline käivitus, siis lased sellel 5 minutit tiksuda. Lülitad süüte välja.
                        6. Korjad juhtmed vahelt ja käivitad mõlemad oma aku pealt (kui õnne on).

                        Mis võib teiste meetoditega valesti minna?

                        1. Kui abivajajal on aku ära külmunud ja täiesti tühi, siis ta voolu sisse ei võta. Käivitunud mootor veab ringi generaatorit, mis hakkab üle juhtmete laadima abistaja akut. See hetk, kui juhtmed lahti tõstetakse on generaatoril hoog sees, aga voolu pole kuhugile panna ja regulaatorite ning magnetväljade reaktsioonikiirus on teadmata. Stendis on omal ajal nõukogude aegsetest 12V generaatoritest 70+V kätte saadud, millest piisab täielikult elektroonika tapmiseks.
                        2. Me ei tea, mis seisus on abivajaja. Mul õnnestus paar aastat tagasi teostada huvitav mõõtmine. Noormehel oli ca. 95-nda aasta 1,9 diisel Passat. Ei käivitunud oma aku pealt ja tahtis abi kõrvale. Sai siis akutäkk kõrvale pandud ja kuna asi kahtlane tundus, siis ka ampermeeter (tangid) starterile minevale juhtmele. Tulemus oli ca. 900 amprit ja vaevaliselt käivituv mootor. Ilmselt puksid ja ankur korpuses.
                        Lahke abistaja generaatorile ja elektroonikale sellised tõuked meeldida ei tarvitse. Arve jääb abistaja kanda, kuna abivajajal pole raha ei 70 eurose aku, ega 100 eurose starteri tarvis. Heategu ei jää karistamata...

                        Väljavõte 2013 aasta Opeli kasutusjuhendist, mis eirab paljude teiste tootjate juhendeid:

                        Käivitamine teiselt akult
                        Abijuhtmetega käivitamine

                        Kiirlaadijaga ei tohi käivitada.

                        Tühja akuga sõidukit saab käivitada
                        käivitusjuhtmeid ja teise sõiduki akut
                        kasutades.

                        Kasutada isoleeritud klemmide ja
                        vähemalt 16 mm2 ristlõikega
                        (diislile 25 mm2) käivitusjuhtmeid.
                        ■ Tühja akut ei tohi sõiduki küljest
                        lahti ühendada.

                        Juhtmete ühendamise järjekord
                        1. Ühendada punane juhe
                        käivitusaku plussklemmiga.
                        2. Ühendada punase juhtme teine
                        ots tühjenenud aku
                        plussklemmiga.

                        3. Ühendada must juhe käivitusaku
                        miinusklemmiga.
                        4. Ühendada musta juhtme teine ots
                        sõiduki massipunktiga, nagu
                        mootoriplokk või mootori kinnituse
                        poltühendus. Ühendada
                        võimalikult kaugele (vähemalt
                        60 cm) tühjast akust.
                        Paigutada juhtmed nii, et nad ei
                        satuks mootoriruumis pöörlevate
                        osade vahele.

                        1. Käivitada käivitusvoolu andva
                        sõiduki mootor.
                        2. 5 minuti möödudes käivitada teine
                        mootor. Käivituskatsed ei tohi
                        kesta rohkem kui 15 sekundit,
                        1-minutiliste vaheaegadega.
                        3. Lasta mõlemal mootoril töötada
                        tühikäigul ühendatud juhtmetega
                        umbes 3 minutit.
                        4. Lülitada sisse juhtmetega
                        käivitatud sõiduki elektritarvitid
                        (esituled, tagaklaasi küte).
                        (selleks, et generaatoril oleks koormust juhuks, kui aku ei suuda voolu vastu võtta)
                        5. Juhtmete eemaldamisel kasutada
                        eeltoodule vastupidist järjestust.
                        Juhtmete ühendamise järjekord

                        Comment


                          #42
                          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                          Eks diisel tahab niisama ka rohkem voolu saada, aga mingi rikke korral veel eriti palju jah, pluss külm ilm.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                            Ma olen küll näinud, kui kehva aku korral hakkab starteri elektromagnet kuulipildujana tööle.
                            Ja korra olen ka ise tekitanud sellise olukorra

                            Üks firma müüs akusid, mis olid hangitud Soomest ja nagu hiljem selgus olid „hapuks“ läinud. S.t. polnud säilitatud reeglite kohaselt - tõenäoliselt liiga soojas ruumis ja pikka aega laadimata. Tänapäeval üldjuhul kuivaltlaetud akusid ei müüda ja ka see oli elektrolüüdiga täidetud.

                            Mu vana aku oli töötanud 12 aastat, käivitusvool oli 290A ja mahutavus paar Ah. Ostetud 60Ah aku andis 3. treenimisel välja vaevu 40Ah ja 220A voolu. Pinge üle 12V ei tõusnudki. Happetihedus polnud ka õige - ilmselt oli osaliselt sulfatiseerunud.
                            Üritasin siis akut poodi tagasi saada. Mind saadeti akumehe juurde, kes mõõtis testseadmega käivitusvoolu üle ja ütles, et kõik on OK. Vaidlesin tükk aega, kuni omanikuni välja. See ütles ülbelt, et osta endale uuem auto või ma müün su parsale kombainiaku, kui muidu käima ei lähe.

                            Tegin siis kodus releega pingekomparaatori, mis katkestas teatud pingel elektromagneti juhtahela. Läksin uuesti akumehe juurde. Näitasin, et tumbleri ühes asendis käivitab minu 12a vana aku auto pauguga, kuid nende akuga tumbleri teises asendis hakkab starter kuulipildujana tööle. Demonstreerisin seda mitu korda vaheldumisi erinevate akudega.
                            Alles siis jäi mees uskuma ja sain parema aku. Kusjuures ta imestas, et vana 55Ah akut mõõtes on selle käivitusvool suurem kui uuel 60Ah-sel.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                              See kõlab ehtsa tarbijakaitse asjana, tavakasutaja olekski seal firmas lolliks jäänud, ilma tarbijakaitse abita.

                              Comment


                                #45
                                Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                                Ma ei ole kursis, kas Tarbijakaitse oleks tollal akule tehnilist ekspertiisi teinud? Tõenäoliselt oleksin selle esialgu omast taskust kinni maksnud ja seetõttu valisin teise kiirema ja kindlama variandi. Talv oli juba käes.

                                Ma arvan, et ega tavatarbija ei teadnudki, et sai 1kg vorsti asemel 600gr hapuks läinut. Seal oli muidki probleeme – näiteks vahel ei olnud varuosad komplektsed, kuna pakendid olid lahti kistud. Ma ei süüdistanud neid tookord, ehkki isegi mainisin seda – kuid mingi rott oli süsteemis. Varuosade müüjad ise olid väga toredad ja abivalmis. Jäi üle vaid jalgadega hääletada.

                                Ja õppetund mulle – akut ei maksa osta esimesest piimapoest. Tuleb osta ikka sealt, kus neid palju müüakse.

                                Comment

                                Working...
                                X