Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

    Ma ostsin talveks uue aku. Vanal oli eelmisel sügisel pärast 3X treeningut veel 10Ah mahutavust järgi. Käivitusprobleeme polnud kordagi, isegi talvel kõige külmemal ajal pärast pikemat seismist või sellest aastast rääkimata.
    Ma päris viimase peale ei hakanud riskima ja seepärast ostsingi uue aku. Vana aku leiab ka rakenduse.

    See käivitusabi on nagu nõukaaegne suitsu süütamine teise seltsimehe juba põlevat suitsust Suitsumehi oli tollal kolme sorti – ühtedel polnud kunagi tikke, teistel suitsu ja kolmandatel mitte kumbagi. Tänapäeval pole ju akudest puudus nagu vanasti ja saab hakkama ka stardiabita. Eeldusel muidugi, et auto on korras.

    Uue akuga oli kaasas väga pikk (2lk.) kasutusjuhend. Kõige pikem osa (1lk.) oli: pretsensioonide esitamise tingimuste alla ei kuulu …

    Ja pretsensioonide alla kuuluvad vaid valmistus- ja materjalivead.

    Ühtlasi oli märkus, et igasugune abikäivitamine vähendab mõlema aku eluiga ning võib rikkuda akud ja autode elektrisüsteemi.
    Kui ei käivitu, siis lae akut akulaadijaga või remondi auto.

    Comment


      #47
      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

      Ma ju seletasin, et ka täiesti korras akuga võib tekkida käivitusprobleeme, kuna aku sai mingil põhjusel tühjaks.
      Samamoodi vana auto ei käivitu enam nii hästi ja remontida ei tasu ja võib vajada abi.
      Või on aku ootamatult ikkagi otsa saanud, neid asju tuleb ette, mitu korda peab seda seletama?
      Inimene ei tea oma aku seisukorda ja ei jälgi nii.

      Samuti leidub inimesi, kes sõidavad lühikesi otsi ja ei mõtle sellele piisavalt ja ei lae akut ära seetõttu ning ongi tühi.
      Seega pole siin nõukaajaga midagi võrrelda, käivitusabi on täiesti tavaline asi, mida võib vaja minna ja ei ole siin ajastuga midagi pistmist.
      Uued autod võivad seda isegi tõenäolisemalt vajada, kuna neil on igasugu tehnikat rohkem peal, mis voolu võtab ja mis järgi jäädes aku kenasti tühjaks võib tõmmata.


      Kuid see, et teisele käivitusabi andmine rikub akut, nüüd küll tõele ei vasta, oma auto käivitamise vool on suurem, kui abi andmise vool.
      Loomulikult, mida rohkem akut kasutad, seda rohkem seda kulutad, aga seda ei saa nimetada rikkumiseks.

      Comment


        #48
        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

        Huvitav on see, et ma pole ühelgi oma autol kunagi vajanud käivitusabi teiselt autolt. Küll sai vene ajal neid käima lükatud või tõmmatud, kuna akusid polnud saada. Käivitusabi on vajanud kasutatud autod, mis seisavad pikemat aega kuude kaupa müügiplatsil siselülitatud alarmiga. Esimese asjana tuleb siis osta uus aku, sest vanast ei saa enam asja. Müüjad võiksid ju akud lahti ühendada, kuid ilmselt ei viitsi. Ükskord küsisin, et kaua platsimeeste käivitusakud ka vastu peavad? Vastus oli, et üle aasta mitte, kuna kasutavad kiirlaadijat ja iga päev tuleb käivitada. Ja aku oli neil ikka suurema mahutavusega, käivitusvooluga - diislitel kasutatav.

        Kui akusid polnud saada, siis ehitasin 220V võrgutoitega käivitusseadme. Enne seda sai külmal ajal aku maha võetud, ööseks tuppa sooja toodud ja laetud võimsama akulaadijaga. Käivituseadet tuli kasutada üliharva ja seisis mitukümmend aastat kasutamata kuni üks tuttav vajas abi. Tal oli lihtsalt kehv aku ja laetuli oli jäänud ööseks põlema ning raadio siselülitatud asendisse.

        Aku korrasolekut aitab hinnata voltmeeter. Kui ikka käivitusel langeb pinge alla 10,5V, siis tuleb midagi ette võtta. Kui aku vanus on 5...6 aastat, siis võiks ju lasta teeninduses enne talve üle kontrollida.

        Abi korral ei tea ju kunagi, mis viga käivitataval autol on. Kas on aku kehv, on see tühi või on viga elektrisüsteemis? Ühel tuttaval oli näiteks ühes starteri mähises lühis ja auto ei käivitunud isegi uue akuga. Uus aku suutis vaevu vigast starterit ringi liigutada. Lühistad oma korras aku, plaadid tõmbuvad soojenedes kõveraks, aktiivmass pudeneb plaatidelt alla ja ongi aku läbi - mahutavus väiksem ja suureneb isetühjenemine.
        Samuti peab arvestada akude mahutavusi – ei ole mõtet võikesega käivitada suurema mahutavuse ja käivitusvooluga akuga autot – näiteks ottomootoriga auto akuga diiselautot, mille käivitusvool on kordades suurem.

        Ostsin uue Exide aku, mis maksis alla 60Eur. Mahutavust mõõtes oli see suurem kui kirjas. Polnud varem kohanud, et uus aku oleks olnud treenitud!
        Ostes tuleb mõõta pinget – antud juhul oli see 12,9V. Kui pinge on alla 12,4V, siis võib arvata, et aku on kaua laadimata olnud. Kõige hullem on siis, kui aku oli suvel palavas vaateaknal ja kaua aega laadimata.

        The best advice is: if you are unsure in any way about what you are doing, call a pro as you can seriously damage your car as well as the other vehicle you're using for the jumpstart.

        Read your owner's manual before attempting a jumpstart. Newer cars often have jumpstart lugs where the cables need to be attached, instead of directly to the battery terminals. In addition, some manufacturers do not allow jumpstarting the vehicle at all, and doing so may void the warranty. In some vehicles, certain precautions must be taken such as removing a fuse, or turning on the defroster. The owner’s manual should spell out any precautions that must be taken.

        The “Don’ts” when jumpstarting a car
        Never lean over the battery of either car.
        Do not smoke while jumpstarting a car.
        Never jumpstart a battery if fluids are frozen. This could lead to an explosion.
        If the battery is cracked or leaking do not jumpstart the car. It could lead to an explosion.

        https://www.familyhandyman.com/autom...ter-year-2000/

        THE RISKS OF JUMP-STARTING MODERN CARS
        Everything from traction control and reverse sensing to airbags and Bluetooth connectivity add to the complexity of your car’s computerised electronic system. For this reason, vehicle manufacturers often require you to follow very specific procedures when jump-starting your car. A small mistake can damage the computerised system and have potentially dangerous consequences. In fact, some manufacturers don’t allow jump-starts at all and you risk voiding your warranty if you do so.
        You can avoid the technicalities and unnecessary car trouble with a free battery check twice a year at Battery Centre. After all, jump-starting your car should be a last resort and not a go-to solution. If you notice a sluggish or failed start, your battery most likely needs to be replaced.
        viimati muutis kasutaja Svago; 21 m 2019, 12:56. Põhjus: lisa

        Comment


          #49
          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

          Kokkuvõtteks võib siis öelda, et kaasaegsel autol on palju elektroonikat ja pole mõtet stardiabiga riskida – võib väga kalliks maksma minna. Pigem kasutada ikka akulaadijat. Ka käimatõmbamisega võib tekkida probleeme. Mul sõitis üks selline tagant sisse, kuna lisaks kehvale akule polnud ka pidurid korras.

          Ükski heategu ei jää karistuseta!

          Millegipärast meenus mulle kunagine naabrimees, kellel oli alati paak tühi ja pidevalt probleeme autoga. Ka akuga. Bensiini laenamise korral ta ei tagastanud kunagi täit kanistrit. A76 bensiin maksis ju tollal kohutavat hinda - oma 7 kop. liiter
          Karburaatori ummistuse korral tahtis mees, et ma keeraks veerand keerdu õiget kruvi ja auto sõidaks hoolduseta järgmised 100-tuhat km.
          Ükskord tahtis mult saada pidurimansette, et ülevaatusel läbi saada. Kuidagi sai ikkagi ülevaatuse läbi ja loobus vahetusest. Asi lõppes peateele ettesõitmise ja auto mahakandmisega.

          Koonerdamine pole kokkuhoid!

          Comment


            #50
            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

            Kui paljud inimesed ikka oma aku seisukorda nõnda jälgivad? Praktiliselt mitte keegi.
            Ma ju seletasin võimalikke aku tüjenemise olukordi, mis juhtuvad isegi korras akuga ja uuel autol, miks sa Svago sellest aru ei saa ?
            Sinna alla kuulub ka see, et enamik inimesi ei jälgi ja ei oskagi jälgida oma aku seisukorda nii.
            Kõige lihtsam olukord oleks see, et mingi tuli jääb salongis põlema või nagu mul, jäi süütevõti teise asendisse ja ekraan põles, ma ei teadnud, et see nii ruttu aku tühjaks teeb 2-3 päevaga.
            Ka see, kus päev otsa raadio autos mängib, saab tõmmata korras aku tühjaks, eriti, kui see on väike aku nagu Hondal, näiteks 45Ah, mina kasutan 48Ah Yuasat.

            Päris lühise puhul peaks hakkama midagi tossama.

            Sellega ma olen nõus, et mitmed autoomanikud on liiga hooletud ja liiga koonrid, ka aku pealt, aga see ei muuda asjaolu, et ei oleks vaja vahel käivitusabi, ka korralikumal autoomanikul, seda enam uue autoga, millel on igasugu tehnikat peal, sealjuures homecoming funktsioon, mis ju ka veidi voolu võtab, juhul, kui aku peaks niigi juba tühja võitu olema.

            See väide nüüd küll paika ei pea, et väiksema akuga ei tohi käivitad autot, millel on suurem aku ja suurem vooluvajadus.
            Jah teatud ohud on suuremad, kuid käivituskaablid nagunii ei anna täitvoolu läbi, peamiselt krokodillide kontakti tõttu ,mida see teine auto vajab, mistõttu on tegemist endiselt toetusega, mitte kogu voolu andmisega.
            Niipalju tean, et 100A saab sealt läbi anda, küllap ka, kuigi palju rohkem, oleneb, millise kujuga aku kontaktid on ka jne.
            Võib juhtuda muidugi see, et see diisel auto ei käivitu.
            Muidugi ma heameelega enda auto pealt ei anna diislile voolu, kuid idee kohaselt ei tohiks midagi juhtuda, eriti, kui ta ruttu käima läheb.


            Teise auto akumahutavus ei mängi erilist rolli, kuna see ei muuda midagi, sellega ei teki nii suurt laadimisvoolu, et see kuidagi minuga 48Ah akuga autot ohustaks, seda enam, et generaator on mul piisavalt võimas, lihtsalt Honda topib väikest akust peale, samal ajal, kui teised 55-70Ah akusid panevad.
            Sealjuures on Yuasa ainuke, kelle puhul ma 48Ah akut olen täheldanud, seda mõõtu, muidu on ikka 45Ah ja väiksemadki.
            Mul oli siin foorumis lausa teema sellest väikesest Honda akust, kus mõni ei tahtnud aru saada, et 60Ah aku ei mahu vahele ja pakkus mulle linke, kas see ei mahu vahele, mis sellest, et ei mahu, vähemalt mitte vanale Civicule, praegusele Accordile saaks aretada, aga siis ei mahuks originaalplastik enam peale.


            Eile andsin enda 2008a Accordi pealt teisele samasugusele 2009a Accordile voolu, kuna sellel oli kehv aku, mis sai mõned tunnid seistes tõhjaks, ohutuled peal ja tagaluuk lahti.
            Tõsi, see omaniku viga, et kehva akuga sõidab, samas eks see väike temal 45Ah aku, ka vananeb kiiremini ja ei omagi sellist varu, nagu 60Ah aku, veel enam aastate pärast.
            Jätsin enda mootori käima, lasin mõned minutid tema akut laadida ja käima ta oma auto sai ja minul midagi ei juhtunud.

            Lisan veel ühe variandina, et generaator võib tuksis olla ja auto seetõttu teepeale jääda. Siis oleks ka vaja talle voolu anda, et ta tee pealt ära tuua.
            Või ei lähe pargitud auto enam käima, kuna generaator ei laadinud ja mingil põhjusel auto seda ei näidanud ka.
            viimati muutis kasutaja klemmikas; 22 m 2019, 10:29.

            Comment


              #51
              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

              Kuidas oleks tihedas liikluses õige ratast vahetada? Mida peaks kindlasti ja mida ei tohiks?

              Ostke omale korralikud rehvid ja ärge sõitke kuskil prügimägedel. Ma pole kunagi pidanud tee peal ratast vahetama.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #52
                Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                Eeldan, et see oli sarkasm Svago suunas

                Comment


                  #53
                  Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                  Diesel engines have a very high compression ratio e.g. 22:1 and require more powerfull starter motors. On average they draw between 300 and 500 Amps for average sized car engines 2 to 3 litre, while the current could easily reach 1000 Amps at initial turn over.
                  Külmas on veelgi suurem.

                  1,3l mootori starterite võrdlusandmed:



                  https://www.rollaclub.com/wiki/index.php?title=Tech:Electrical/Starter_Motor/Characteristics

                  https://atek-avto.com/produkciya/sta...-atek-2101-00/
                  viimati muutis kasutaja Svago; 22 m 2019, 19:28.

                  Comment


                    #54
                    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                    Sai ju sulle öeldud, et käivituskaablitest ei käi krokodilli ühenduste tõttu täisvool läbi, mistõttu pole probleemi.
                    See on vaid toetus, mida antakse, kui diisli aku on olematu, siis ta käivituskaablitega ka naljalt käima ei lähe, kui just kerge käivitusega diisel pole.

                    Äärmisel juhul võid oma voolu andva auto seisata, kui tahad generaatorit hoida, aga akust piisab, kui sa seda diislit hullult käiama ei hakka ja ei juhtu selle akuga midagi.
                    Loomulikult iga kasutamine kulutab akut, aga kartma küll midagi ei pea, diislile täkku anda, kui ta just käiama ei hakka.

                    Täis diisli käivitusvoolu lased sa sealt kaablitest läbi ainult siis, kui ostad väga head kaablid ja ehitad mingid väga head kontaktid, kuhu krokodillid ühendad või kasutad lausa poltidega ühendust, vaskklemmide külge.
                    Võibolla mõnel autol on väga sobivad klemmid aku küljes ja viimane miinus klemm ka, et sealt mingi raske käivitusega diisli täisvool läbi lasta, aga naljalt mitte.

                    Krokodillidega voolu andes on väga raske saavutada üle 300A voolu.

                    Comment


                      #55
                      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                      Ainult 100A andvaid pole kunagi kohanud - võib-olla mõned hiina imed?

                      Comment


                        #56
                        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                        Ma olen aru saanud, et sa elektrit tunned?
                        Miks siis nii mitte arusaavalt praegu käitud?
                        See, mis sinna krokodillide peale on kirjutatud, see on vool, mida kaabel kannatab ja eks seal on ka teatud agad.
                        Kuid teine asi on hoopis see, millise kontakti sa saavutad krokodillidega, et see vool üldse tekkida saaks, seal on hoopis teised lood.
                        Kaablid võivad sul ka 1000A läbi anda, aga krokodillidega sellist kontakti sõiduautol, naljalt ei saavuta, pind on lihtsalt liiga väike ja vastusurumise jõud ei ole ka just väga suur, lisaks on see pind tihti, selline nagu ta on.
                        Ma alati liigutan krokodille, et tekiks kontakt üldse.

                        Kunagi tahtsin ühte akut testida ja läksin naabri juurde, kellel oli vana diisel Opel Omega.
                        Ta pani veneaegsed krokodillid külge, ühendas enda aku lahti, Omega käivitas, aga käima ei läinud, lõpuks põletas ka ühele krokodillile augu sisse.
                        Panin diisel Sierra külge, otse aku juhtmete külge, ehk siis vana aku asemele ja kohe käis.
                        Võibolla see diisel Sierra võttis ka vähem voolu, aga ehe näide olukorrast, kus käivituskaablid ei anna täit diisli käivitusvoolu läbi.

                        Seda enam, et enamik inimesi ei osta ka mingeid kalleid väga häid kaableid, aga ka nendega on väga raske üle 300A voolu jaoks kontakti saavutada, sõiduauto küljes, krokollidega.

                        Comment


                          #57
                          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                          Ma tean, et on vähe autosid, mis 100A lähevad külmaga tööle. Tüüpiline käivitusvool külmas ongi 250A ja rohkem.
                          Mu isetehtud käivitusseadmel on ka veneaegsed krokud ja käivitab külmas ka ilma akuta.

                          Comment


                            #58
                            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                            Ta võib seda olla, aga käivituskaablitega teisele autole voolu andmine ongi abi andmine, eeldusel, et tema enda akus on ka midagi sees või õnnestub sinna, midagi laadida.

                            Toon sulle ka näite, et minu 2,0 bensiini mootoriga 2008a Accordil on peal selline aku.



                            Yuasa YBX5053 12V 48Ah 430CCA Silver High Perfomance SMF


                            Ehk siis külmkäivitusvool 430A
                            Sealjuures on tegemist veidi kallima kvaliteetakuga, kasutatud Honda puhul tihti ostetakse neile Hondadele nats odavam 45Ah aku, millel on ka väiksem külmkäivitusvool.
                            Näiteks 330A ja need akud ka töötavad mitu aastat, nende Hondade peal.
                            Leiab ka 300A ja 360A akusid.
                            viimati muutis kasutaja klemmikas; 22 m 2019, 20:05.

                            Comment


                              #59
                              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                              Jah kahjuks müüakse meil lõunaeuroopa nõuetega akudega autosid. Soovitan max voolu üle mõõta - kirjutada võib ju palju.
                              Suuremad voolud on saavutatud standardite muutmisega. 255A sai üle öö 420A jne. Samuti mahutavused. Mõõtes 1/20 mahutavusest vooluga saab 10% suurema mahutavuse kui 1/10 jne. Uued ongi sellised. 54Ah sai 60Ah jne.
                              Trikimeistrid ja äri.

                              https://www.yuasa.co.uk/info/technical/understanding-the-specifications/

                              Veel samast allikast: https://www.yuasa.co.uk/info/technic...now-batteries/
                              viimati muutis kasutaja Svago; 22 m 2019, 20:27.

                              Comment


                                #60
                                Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                                Seda ma tean, et Ah mõõdetakse 20 tunni reziimis.
                                Kuid külmkäivitusvool, seda ei oska öelda, palju sealt reaalselt kätte saab.
                                Aga tõin sulle juba näiteks, mis sinna on peale kirjutatud ja samas need akud ikkagi toimivad, kuigi jah on väiksevõitu.
                                See seostus sellega, et ei pea kartma diislile abi anda, kui see diisel ikkagi ruttu käivitub.

                                Kuid mul oli siin foorumis ju lausa teemagi, kus uurisin kas võib kahte generaatorit koos panna ja edasi läks teema lappama, kui küsiti miks.
                                Kuid seal teemas selle lappama minekuga seoses sai ka räägitud sellest, et need 45-48Ah akud on väiksed, kuigi seal arvati, et ei ole ja mõni seal pakkus ka 60Ah akut, et kas see ei mahu, mis oli ehe näide, et ta ei saanud olukorrast aru, et vanale Civicule ei mahu salongi seina ja amordipüstaku vahele suurem aku, ehk siis see 60Ah ei mahu.

                                Sõidavad ka need akud mitu aastat, aga 60Ah sõidaks kauem ning oleks rohkem varu, et raadiot mängima jätta jne.
                                Nende akudega tekib ka tihemini probleeme, et said tühjaks, kuna need on väiksed.

                                Yuasa on kvaliteetfirma, seega võib usaldada, et selle kõrgemad kirjad ka tähendavad paremat käivitusvoolu, näiteks mõõtsin mahutavuse mõõtjaga üle ja sain isegi 50 või 51Ah mahutavuseks, käivitusvoolu pole neil kontrollinud.
                                See mahutavuse mõõtja oli mõeldud küll geelakude jaoks, aga happeakud peaks peaaegu samad asjad olema, peale selle, et neil on vedel hape sees.

                                ...

                                Käivituskaablitest väga hea video.

                                With the help of my dear friend, Drew Cope, we tested your every day, reasonably priced jumper cables to some custom built, heavy duty ones we made in the st...


                                Pani vägevad kaablid järgi ja sai 208A käivitusvoolu
                                Lahjad olid 56 A ja vahepealsed 156A
                                aku ise andis 558A ja peale oli kirjutatud 550A.

                                Täpselt see jutt, mida mina rääkisin, käivituskaablite kohta.

                                Selles ma muidugi kahtlen, et ta CCA-d sai mõõta soojas ruumis, kuid see selleks, aga kaablid näitas see välja.


                                Nüüd mõtle, kui raske on auto külge neid krokodille pannes head kontakti saada, kui kehv on neid aku klemmide külge panna, millel on juba omakorda klemmid peal, teinekord ei taha need hästi mahtudagi, pead kuidagi nurgaga panema ainult.
                                viimati muutis kasutaja Scott; 23 m 2019, 00:58. Põhjus: kokku

                                Comment

                                Working...
                                X