Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Collapse
X
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Kunagi tegin töö juures käivitusseadme ratsi. Kolhoosil oli vaja käivitada remonditavaid traktoreid, veoautosid, busse. Seni oli käivitatud kombaini 130Ah 12V akuga, milline oli käru peal ja kasutati koos poe käivituskaablitega.
3 mehega kerisime trafole keevituskaabliga sec mähise. Trafo sai toite 2 faasi vahelt. Krokud sain tollastelt poe käivituskaablitelt – neist 2 läks hiljem enda seadmele. Trafo monteerisin kärule, kuna see oli ikka päris pirakas ja raske. Lisaks olid 4 jõudioodi koos radikate ja ventilaatoriga. Esimeseks proovitööks oli Ikarus bussi käivitamine. Seade käivitas isegi ratastraktoreid ja ilma akuta. Seda käivitusseadet kasutatakse tänini talvel erastatud traktori käivitamiseks, kui on vaja lund lükata. Pole ju mõtet osta suurt diisliakut, kui traktorit harva kasutada. Asja ajab ära ka väiksem autoaku, kui käivitada seadmega. Aku on vajalik vaid selleks, et generaator normaalselt töötaks. Akuna kasutatakse vana akut, mis autole enam ei sobi.
Ka minu käivitusseadmega pole probleeme olnud. Selle tegin 9A LATR baasil. Lakkisin mähise puhastatud kontaktiosa üle, mähiste vahele läks ftoroplastlint ja peale tollane mitmekiuline isoleeritud maanduskaabel, millise otsa jootsin nagu ka ratsi omale krokud. Minu seadme trafo oli keskväljavõttega ja töötas 2 radikal türistoriga.
Algul paigaldasin seadmele šundi ja mõõteriista, et käivitusvoolusid mõõta. Kruvisin kolm 100A šunti paralleelselt kokku ja külge 75mV mõõteriista. Max vool on olnud üle 300A – s.t., et vool on olnud üle mõõteriista piiri. Kuna kartsin mõõteriista klaasi purunemist, siis loobusin mõõteriistast. Hiljem tegin ka automaatrežiimi juurde.
Kunagi pidin ostma käivitusjuhtmed, mis olid tanklas müügil. Platsil käivitati ostetav auto suure akuga, mis oli samuti kärul. Paak oli väga tühi ja tuli otsida tankla. Tahtsin jätta auto tankimisel käima, kuid oli vaid 1 võti ja seegi oli ühine lukuga paagikorgiga. Sai siis käivitatud kaasaegsemate juhtmetega – käivitus hästi ja aku tuli pärast kodus ülemõõtmist uus osta. Ime, et elektroonikaga midagi ei juhtunud, kuna mahutavust polnud akul ollagi. Juhtmete kõige kehvem koht oli kaabli ja kroku ühenduskoht – see lausa loksus liigutamisel. Jootsin ka selle kokku ja toimivad küll. Olen neid mõnele tuttavale ka laenutanud ja keegi pole kurtnud. Krokud ei ole küll nii head kui veneaegsetel, kuid pole probleeme olnud. Vaatasin ka oma akude kontrollimise koormusharki – mõlemad otsad on väga teravad, põlemata, korras. Ja mõõtja pinnakattega vasklattidest käib mõõtmisel läbi 100A vool.
Kaablite valik: https://voditeliauto.ru/poleznaya-in...tomobilya.html
Vanad kaablid olid ikka vasest, nüüd on vasetatud Al sajand ja saada ka 1500A vooluga:
viimati muutis kasutaja Svago; 26 m 2019, 15:11.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Svago, kas see oli vihje rehviteemale, kus ma oma 2011a naastrehvidest rääkisin? Millest selline rumal järeldus?
Ma ju ütlesin, et see talv kasutan neid viimast aastat ja mõlgutan juba ammu uute ostmist ning naaste on puudu igast rehvist 6-12, seega on kadu kõvasti väiksem, kui 30%. Ma ei ole neid rehve kuskil ülistanud, lihtsalt rääkisin, kuidas minu imestuseks, mul nendega talvel hea sõita oli.
Ma tegin selle teema selleks, et saada valgust, miks uute autode kohta öeldakse, et mootor tuleks seisata, abi andmiseks.
Noh jah, mingid vastused sain, kuid laias laastus siiski otseselt oma küsimusele, korralikku valgust ei saanud.
Olen ka nõus, et teisele autole voolu andes on omad riskid, aga neid saab maandada, kui sa tead, mida sa teed ja muus osas ma tean, mida ma teen. Ega iga autot ei tasu ikka kohe oma auto külge krokodillidega ühendada, enne peab ikka natuke olukorraga tutvuma ja pole mõtet ka teisel käiata lasta.
Kuid nagu juba viitasin, siis krokodillid nagunii lasevad läbi alla 300A ja pigem kallid krokodillid piirduvad 200A, siis ei olegi ka väiksele akule mingit ohtu, kuna liiga palju voolu, sealt krokodillidest lihtsalt läbi ei käi naljalt, krokodillide enda kontakti tõttu.
Kui sa just ei ehita mingit super klemme vasest ja poltidega kontakti, siis võid tõesti teisele autole, kõvasti rohkem särtsu anda, kuid muidu standardjuhul mitte.
Kindlasti on ka juhuseid, kus on mingid head vasest või kullatud krokodillid ning akuklemmid ka autol sobivad, et siis saadakse üle 300A vool, kuid see on pigem erand, kui reegel, kui räägime poekaablitega, sõiduautode käivitamisest.
Kui hakata spetsasju ehitama, konkreetsetele autodele, siis muidugi võivad olukorrad muutuda.
Mina ei ürita endale midagi tõestada, üritan asjas selgust saada, mõned näpunäited siin foorumis on kaalumist väärt, kuid üldiselt, midagi ammendavat, ma siit ei saanud.
Mina ei võta teise auto käivitamise vastutust, see on juba abiküsija enda probleem ja naljalt ma mingit kahju küll teisele autole ei põhjusta, talle voolu andes, kui asja mõistusega teha.
Huvitav, milleks see kaasaegse auto akulaadimisega veiderdamine peaks vajalik olema? Kui ma jätan akuklemmid külge ja panen laadija seda laadima, samal ajal, kui auto mootor seisab, ei saa mitte midagi halba juhtuda, siin pole mitte mingit loogikat, et see kuidagi autole kahju, saaks teha.
To A.R. Need akukastid on head asjad käivitamiseks jah, täiesti pooldan neid, aga eks ka siis peab veenduma, et auto akul ei ole üks purk lühises või aku ise lühises ja auto elektrisüsteem ikka korras.
Ka sellega ma olen nõus, et kindlasti on ohutum abi andva auto mootor seisata seniks, kuni teine auto käivitab.
Kuid ammendavat vastust ma ei saanud, miks see täpselt uue auto elektroonikale ohtlik on.
Kõlama jäidki kaks asja, väidetakse, et generaatorile ohtlik ja kui pärast käivitamist kaablit lahti ühendada võib koormusega harjunud generaatori laadimissüsteem visata pinge 18V peale.
Kuid, kui palju neil väidetel ka alust on?
Samas, kui abi vajava auto aku on vähegi töökorras, siis peale käivitamist, kui kaks generaatorit koos on, ei ole mingit erilist suurt laadmisvoolu üleval, mis lahtiühendamist ohustaks.
Tõsi on muidugi ka see, et minu 2008a Honda Accord ilmselt on veel vanakooli moodi generaatoriga, kus mingit erilist elektroonikat pole.
Iilmselt on sama generaator ka 2015a Accordil, kuna 2008-2015 8ndat Accordi toodet.
Seetõttu, ma ilmselt väga elektroonika pärast kartma ei pea.
Kõige lõppu küsiksin veel küsimuse, kuna Svago arvab, et poleks vaja voolu anda.
Mida ma eelmine laupäev, siis oleksin pidanud tegema tuttavaga, kes abi vajas?
Algselt küll rehviga, aga pärast oli tema kehv aku tühjaks saanud ohutulede ja pagassi valgustiga.
Oleksin pidanud ta tee äärde jätma või, kodust 140km kaugusele?
Kehv aku küll tema süü, aga ei jäta ju aitamata? Ei olnud mingit käiamist ka, lasin enne laadida ja siista käivitas ning kenasti läks tema auto käima, sama tüübi Accord, nagu minu oma.
Vool, mis käivituskaablitest läbi käis oli üsna kindlalt, alla 100A, kuna tema aku toetas.
Ma tegelikult naudin ka, sellist auto käivitamist, abiga.
Tekib ka küsimus, kas generaator, siis kaitstud ei ole selle eest, kui ta piiri peale käima pannakse, olukorda, kus ta rohkem voolu anda ei suuda?viimati muutis kasutaja klemmikas; 26 m 2019, 18:07.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Viiteid on nii palju, et nende läbilugemisel ei tohiks küll ühtegi küsimust tekkida.
Mingi vastuse annab Saksamaa suure autoturu statistika. Enim vigu põhjustasid aku + mootori juhtelektroonika = 61% kõikidest vigadest. Aku riknemine on seotud ka õige laadimise/koormamisega. Uuematel, millistel on laadimise ja koormamise eraldi kontroll, on seda tüüpi vigu vähem.
Näiteks BMW jälgib pidevalt aku laetust, lülitab vajadusel tarbijad välja ja juhendab juhti.
Vigade statistikale autode kaupa ei maksa suurt tähelepanu pöörata – sama veapunkti annab näiteks läbipõlenud lamp või kompuuter. Selge on ka see, et odavamate autode juhid ei käi nii meelsasti autoteeninduses - hoiavad raha kokku.
Die Bilanz der Pannenhilfe zeigt, welche Pkw am häufigsten liegen bleiben. Und: Sind Elektroautos wirklich zuverlässig?
Aku eluiga aitab pikendada see, kui valida suurema mahutavuse ja käivitusvooluga aku. Eeldusel muidugi, et ära mahub.
Hästi aitab ka voltmeeter, mida jälgides saab pildi aku korrasolekust käivitusel ja laadimisest sõidu ajal.
Õigeaegselt saab näiteks ära vahetada generaatori harjad. Alla 10,5V käivitamisel alustada akuklemmide puhtuse kontrollist jne.
Väga hästi mõjub ka aku iga sügisene ja kevadine treenimine ning samaaegne mahutavuse mõõtmine.
Viimane vahetatud aku oli aastast 2007. Eelmisel sügisel oli mahutavus 10Ah ja otsustasin igaks juhuks selleks talveks välja vahetada. Viimased akud ongi kõik 10...12 aastat töötanud. Vene autotehases paigaldatud töötasid 5 aastat ja varuosadena müüdavad 3 aastat. Mõned sotsmaa omad pidasid ka siis 10 aastat vastu. Maal pead ise hakkama saama – pole ju iga kell naabrit appi tulemas, pole lähedal autoabi, taksot ja iga 10min tagant bussi, et sihtkohta jõuda. Lihtsaim variant on hoida auto heas korras. Veel parem on, kui peres on 2 autot.
Ma juba kirjutasin, et eelistada tuleb võimaluse korral akulaadijaga laadimist ja viimases hädas võib selliselt käivitada. Uuematega on muidugi risk suurem. Kui selgeltnägemise järgi oli käivitusvool üsna kindlalt alla 100A, siis oleks auto soojast peast ka ise käivitunud. Ma oleks poole mahutavuse korral auto hoopis käima tõmmanud.
Kuid kirjutasin ka VAZ-2101, millel läks sellisel käivitamisel sisselülitatud raadio rikki ja ülemuse 4.2l Audi kompuuter. Algul üritati küll remontida, kuid ei saanud asja ja vahetati välja. Ei õnnestunud ka garantii alla viia.
Kunagi sai samal põhjusel ringi tehtud Civicu süüde, kuna kompuutri 2 järjestikust ülepingete kaitset koos kompuutri selle osaga olid õhtal.viimati muutis kasutaja Svago; 26 m 2019, 19:48.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Akusid ma tunnen piisavalt hästi, seda osa ei pea mulle seletama.
Mul oli ju siin teemagi sellest, kuidas vanale Civicule füüsiliselt ei mahu suurem aku, kui 48Ah ja needki üldjuhul pigem 45Ah ja müüakse ka väiksemaid.
Lõppkokkuvõttes pole mõtet ka liiga suurt akut panna, sest kui see suur aku vananeb, siis hakkab ta ka selle võrra rohkem generaatorit koormama, kui väiksem aku.
Mina olen hästi valmistunud, mul vahendid olemas, enda auto käivitamiseks kodus, nagu ka krokodillid pagassis kaasas.
Kui aku muutub kehvaks vahetan, lihtne, kuidagi mängima hakata sellega ei viitsi, praktika on näidanud, et akuga mängimine treenimine ei anna effekti, see on raisatud aeg.
See effekt, mille sealt saavutad on kaduvväike, õiget asja ikka ei saa, mõistlikum on uus aku osta, kui vana enam piisav ei ole.
Artikleid on igasuguseid internetis, aga paljudest pole kas mulle kasu või ei nõustu ma nendega.
Sellised autod ei kutsu mind mitte ostma, millel isegi akut juba kontrollib elektroonika.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Esmalt postitatud klemmikas poolt Vaata postitustTekib ka küsimus, kas generaator, siis kaitstud ei ole selle eest, kui ta piiri peale käima pannakse, olukorda, kus ta rohkem voolu anda ei suuda?Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Esmalt postitatud klemmikas poolt Vaata postitustAkusid ma tunnen piisavalt hästi, seda osa ei pea mulle seletama.
Lõppkokkuvõttes pole mõtet ka liiga suurt akut panna, sest kui see suur aku vananeb, siis hakkab ta ka selle võrra rohkem generaatorit koormama, kui väiksem aku..
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Vastupidi ju. Kui vana aku mahutavus on väike, siis laeb generaator kohe aku täis ja pinge tõuseb kiiresti üles.
Kui laadimisel hakkab aku generaatorit koormama, siis on aku lühises. Seistes läheb selline aku ruttu tühjaks ja ei õnnestu käivitada. Hullemal juhul teeb selline aku laadimisel paugu.
Aku ekspluatatsioon, punktid: 12-13
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Aku mahutavus võib langeda, aga ta võib hakata sellegipoolest laadimisvoolu üleval hoidma.
Lisaks ka olemasolevat mahutavust laeb ta täis kauem, kui enne sama hulka Ah, kuna aku ei võta enam sisse voolu sedasi.
Lühises aku on midagi muud.
Generaator peab vastu ka uue 230Ah aku, kui seda tihti tühjaks ei tee, aga vananendes hakkab see generaatorit rohkem koormama, kui väiksem aku.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Pole neil krokodillidel häda midagi, mul on ise tehtud kaablid suvaliste krokodillidega ja kui on vaja abi anda siis juhtmed külge ja kohe starti, mingit ootamist pole vaja, ka diiselbussi tõmbab erksalt käima. Kogu vool käib kõigist neljast krokust esimesel katsel. Pole mingid hõbetatud käppadega vaid tavalised plekist välja löödud olematu kontaktpinnaga. Ühendamisel käib särts ja jest kontakt.Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Esmalt postitatud klemmikas poolt Vaata postitustAku mahutavus võib langeda, aga ta võib hakata sellegipoolest laadimisvoolu üleval hoidma.
Lisaks ka olemasolevat mahutavust laeb ta täis kauem, kui enne sama hulka Ah, kuna aku ei võta enam sisse voolu sedasi.
Lühises aku on midagi muud.
Väiksema mahutavusega akuga on siis asi ju palju hullem. Tema eluiga on lühem, kuna mahutavus ja käivitusvoolu varu on väiksem ja eluiga saab ka varem otsa. Kui akut laetakse kauem, siis generaatorit koormatakse ju vähem, kuna teistele tarbijatele jääb rohkem voolu.
Sama on ju ka elektroonikakomponentidega – piirrežiimides töötades on eluiga lühem kui varuga tööle pannes.
Ma ei saa aru sellest krokuprobleemist. Siis peab ühenduskohas olema väga halb kontakt. Oluline on küll kaabli ristlõige, suure vooluga tekib liiga suur pingelang. Üle 2V loetakse halvaks.
Nõelteravast aku kontrollimise koormushargist käis aastaid läbi 100A vool ja ainsaks märgiks on vasklattide pinnakatte ülekuumenemise jäljed teravike otstes. Samal ajal läks 0,02Ω jäme šunt punaseks ja voltmeetri näit hakkas vähenema sekundites. Mõõteaeg oli vähemalt 5...15sec. Korras auto käivitub ju hetkega.
Lihtsam on vist vasikaga võidu joosta
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Ma ei viitsi ka sinuga rohkem vaielda, mõttetu.
Sa ei paista isegi seda teadvat, et vana aku ei võta enam nii hästi voolu vastu, mistõttu peab teda tema mahutavuse kohta kauem laadima, kui uut akut.
Autole võib panna isegi 230 Ah aku, mida ma ka naljapärast olen mõelnud vanale Civicule ja justkui ka mässuna, kuna tal muidu on väike aku 45-48Ah.
Kuid tegelikult ei ole see mõistlik, see oleks lihtsalt nalja pärast.
Ma olen akude treenimisega tegelenud, peamiselt küll mobiili omadega, aga kui aku on ikka vana, siis ta on vana ja teha pole enam midagi, see on mõttetu vaev.
Mõistlikum on uus aku osta, kuna vanast akust enam õiget asja ei saa, milleks selle poolviduse asjaga vaeva näha ja pärast poolvidust asja kasutada.
Mulle ei ole probleem, 6-8a tagant uus aku osta, oma autole, ei ole tahtmist väikese mahutavusega akut kasutada.
Millegipärast on sul raskusi arusaamisega ka sellest, et inimestel saavad erinevatel põhjustel akud tühjaks.
Täna tööl kliendi juures olles, nägin ühte sõiduautot, millel parktuled põlevad.
Selgus, et töötaja oli autol tuled põlema unustanud, minu mainimise peale anti auto omanikule teada ja ta pani tuled kustu.
Kui ta poleks seda teinud, siis oleks tal tööpäeva lõpus, suure tõenäosusega abi vaja läinud.
See vaid üks võimalikest variantidest, kuidas võib aku tühjaks saada.
Kui pidevalt oleks vaja tasulist käivitusabi anda, siis ma ilmselt ehitaks mõnele vanale autole kaks generaatorit peale ja see 230Ah aku.
Siis võiks inimesed oma autosid, minu oma pealt käiata, palju jaksavad.
Comment
-
Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?
Esmalt postitatud klemmikas poolt Vaata postitustMa ei viitsi ka sinuga rohkem vaielda, mõttetu.
Sa ei paista isegi seda teadvat, et...
Vana aku kipub hakkama laadimisvoolu üleval hoidma pikalt.Toidan trolle!
Comment
Comment