Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

    Jälle näide stardiabist. Tuttav inimene viis hommikul 6 aastat vana Honda CR-V-ga last arsti juurde. Auto jäi linnas seisma ja kapoti alt hakkas tossama. Hea, et päris põlema ei läinud. Kutsus autoabi ja jätkas sõitu taksoga arsti juurde, lasteaeda, tööle. Auto viidi teenindusse ja õhtul sai kätte. Veaks oli generaatori lühis ja aku lühistamine. Kusjuures aku oli praktiliselt uus. Mõlemad vahetati ära, lisaks paar juhet. Teeninduse arve oli 1500Eur koos töörahaga + veoteenus + taksosõit. Mõned päevad varem oli andnud töökaaslasele kahel korral stardiabi, kusjuures kirjaoskuslikult.

    Comment


      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

      Juhtumi kirjelduse põhjal oleks see auto tavakasutuses maha põlenud. Või jääb midagi rääkimata.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

        1995 aasta paiku juhtus mul ülemusel täpselt sama asi - sai ca. kilomeetri sõita ja foori all suits väljas. Võtsin generaatori maha ja algosadeks. Dioodsild oli lühises. Suht soe aeg oli ja stardiabi teema ilmselt ei olnud. Võib juhtuda, et oli kunagi varem haiget saanud.
        Tõenäoliselt masin siiski põlema ei lähe, kuna diood aurustub enne, kui generaatori kaabli temperatuur ohtlikult tõuseb. Välja arvatud juhul, kui generaator õline või tolmu täis pole.

        Comment


          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

          Mul tekis ka küsimusi eriti aku osas. Tõenäoliselt sai mõni diood või terve alaldi juba stardiabi korral haiget ja aku oli lekke tõttu osaliselt tühi juba sõitu alustades, kuni alaldi läks lõplikult lühisesse. Laetud uuemapoolse aku korral oleks ilmselt põlema läinud. Siis sai tõenäoliselt kannatada ka generaatorit ja akut ühendav juhe. Aga teenindus otsustas välja vahetada nii generaatori kui ka aku – see on nende ärisaladus. Ju siis arvestasid ka garantiiga.

          Eks need teenindused oskagi raha küsida – seda nii meil kui mujal. Ma olen vastavateemalistes SAT saadetes näinud imeasju. Tihti tekitatakse autole 4 viga ja käiakse mööda erinevaid teenindusi. Mõnele autole on peale pandud isegi kaamerad, millega tehtavaid töid jälgida. Arved erinevad suurusjärkudes ja pooltel juhtudel kõiki vigu ei leitagi.

          Aga toon siinse näite. Abikaasa käis ülevaatusel, kõik oli OK. Lõpuks hakkas üks meestest kruvikeerajaga esimest piduritoru kangutama kuni see läks katki.
          Ütles, et enam ei saa edasi sõita – ta pukseerib auto teenindusse. Seal öeldi arveks 500Eur. Pika vaidlemise peale 300. Räägiti küll vase kaevandamisest, torude valmistamisest, otsikute pressimisest ja torude õigest painutamisest kuni paigalduseni. Siis sekkusin ise ja arve vähenes 120Eur.
          Antud valmis vasest piduritoru maksab poes 4 Eur ja paigaldusele kulub max veerand tundi. Ei pea isegi auto alla pugema. Veidi pidurivedelikku ja 5km veoteenus muidugi lisaks. 500Eur igati õiglane hind Tegelikkuses oli torul isegi tehasesilt veel küljes ja pidin üle väänama, kuna kahest kohast puutus vastu keret.



          Äriplaan oli vist sama nagu vanas Chaplini filmis, kus poiss läks ragulkaga ees ja isa tuli aknaklaasiga järgi. Tegelikkuses oli sama, kui elektroonikafirma kõrval oli väike rehvitöökoda. Mehe kaks jõmpsikat hoolitsesid naasklitega selle eest, et isal ikka tööd oleks.
          viimati muutis kasutaja Svago; 30 m 2020, 12:33. Põhjus: lisa

          Comment


            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

            1500 eur geneka vahetuse eeston küllmega summa.
            aku maksab 60 ja genekas alla 400,
            Piduri torudest niipalju et kui juba ühte on võimalik kruvikaga rikkuda siis on ka ülejäänud mädad.
            Kui vahetad ainult lekkiva ära siis teine laguneb aasta jooksul ja sellist garantiid ei soovi vist ükski teenindus anda.

            Comment


              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

              Mega hind jah, aga tehti ilmselt väljaspool järjekorda ja originaaljupid on kallid. Tänases vestluses selgus, et vahetati veel üks elektroonikaosa välja, mis jukerdas niiskete ilmadega juba enne seda. Hind kokku täitsa OK.

              Tütre autol kolises midagi taga. Firmateenindus uuris asja ja tegi hinnapakkumise, mis tööd tuleks ette võtta – alates puksidest, varrastest, amortidest jne. Jube pikk nimekiri oli ja ka vastav hind. Tegelikult oli taga olev valjukas hakanud logisema …

              Ei lekkinud ükski piduritoru. Eelnevalt läbis edukalt ka ülevaatuse piduritesti. Neid häiris see, et miks on piduritorud üle värvitud. Originaalid on terasest ja kaetud plastkattega. Ainus katteta koht on ühendusnipli juures. Ma olen alati selle koha üle värvinud, kui on lahti tulnud võtta. Ma vahetasin siis ka ülejäänud 3 ära, polnud neil häda midagi. Terasest on suhteliselt rabedad ja kangutades võib ka täitsa uue ära lõhkuda.

              Ma värvisin ka vasest piduritorud üle, et roheliseks ei muutu. Rohkem pole seda ülevaatust külastanud ja naine ei taha enam oma autoga ülevaatusele minna. Teistele pole õhuke värvikiht probleemiks olnud.
              Naisi on ennegi lollitatud. Mu toakaaslasest naiskolleegil oli vaja Scorpale uut mootorit. Vestles romulaga ja sai hinnapakkumise. Ma helistasin paar tundi hiljem samasse kohta ja mulle tehti üle 2x odavam hind
              viimati muutis kasutaja Svago; 31 m 2020, 15:27. Põhjus: lisa

              Comment


                Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                Juhtumi kirjelduse põhjal oleks see auto tavakasutuses maha põlenud. Või jääb midagi rääkimata.
                Tavaolukorras ei saa aku kaks korda päevas täiesti tühjaks.
                Minu versioon miks asjad nii läksid nagu läksid:
                -CRV-l ja üldse Hondadel on väiksed akud, neid on saada ka suurema A/hga aga tavaline aku mis ära mahub on ca 55A/h;
                -geneka ja aku vahel peenike juhe, et pingelangu kompenseerida on lisaks Sense juhe, mille järgi geneka väljundpinge on kõrgem;
                -praegusel ajal igasugu soojendused jne ka sees;
                -Japsid materjale raisata ei soovi, seetõttu varu komponentidel ka pole;
                Ühesõnaga aku sai väga tühjaks korduvalt, kuna on liiga väike (selliseks abistamiseks). Kui auto hästi käima läheb, nagu tavaliselt, ei ole see probleem.
                Maailm oleks puhas ja süüta
                kui poleks õllejogurtit
                - Õ.Õ.

                Comment


                  Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                  Ei lugend välja et ta ise oleks 2x päevas stardiabi vajanud. Või mismõttes täiesti tühjaks?
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                    Ise ei vajanud stardiabi, kuid andis kolleegile. Ei tea ju mis olukorras oli pärast seda generaator ja linnas lühisõitudega ei laetud ilmselt ka seda väikest akut uuesti täis.

                    Comment


                      Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                      Oot, mis see kirjaoskuslik abiandmine tähendas? Töötava mootoriga? Kuidas sellega aku tühjaks sai? Kui seisva mootoriga siis kuidas genekas katki läks?

                      Ja täitsa tühjaks võrdub mu arust et vajab ise stardiabi.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                        Oot, mis see kirjaoskuslik abiandmine tähendas? Töötava mootoriga? Kuidas sellega aku tühjaks sai? Kui seisva mootoriga siis kuidas genekas katki läks?.
                        Loe selle lk. kõige esimest fomoco postitust Fordi juhendist.

                        Comment


                          Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                          Et siis täkutamine tegi genekale viga aga mitte nii palju et aku oleks tühjenenud (hommikul läks käima) ja pärast sõiduga läks katki?

                          Ma lootsin et kirjaoskus tähendas auto manuali lugemist mitte tagantjärgi internetist oma tegevusele sobiva kirjelduse leidmist. Üks Fordi juhend ei pruugi kehtida kõigile Hondadele.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                            Eks neid generaatoreid ole tulnud lisaks autoelektroonikale remontida ennegi, eriti palju kooperatiivis/as 7 aastat töötades. Ikka sadu ja erinevate autode genekaid. Tollal olid lääne autode omad võrreldes palgaga väga kallid ja remontida tuli palju. Kui kulumaterjalid välja arvata (harjad, laagrid, libisevad rihmad), siis kõige rohkem tuligi vahetada alaldidioode ja pingeregulaatoreid. Lääne omadel on dioodid päris nõrgakesed. Keegi ei tee kingitust suure vooluvaruga.

                            Ma pidin ka ühte oma auto generaatorit remontima, kuna pärast stardiabi ja 5 min mõlema aku paralleelset laadimist sulas üks imepisike schottky diood lahti. Enamus aega andis ühendust, kuni lõpuks läks ilmselt lühisesse ja siis katkestusse. Alaldi plastosa oli täitsa üles sulanud. Viga on ossiga lihtsalt tuvastatav.
                            Ja enamus autodel on mul olnud lennuki voltmeeter, millega on hea jälgida generaatori-aku tööd ja korrasolekut.
                            viimati muutis kasutaja Svago; 01 m 2020, 11:51. Põhjus: lisa

                            Comment


                              Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                              Mina isiklikult kannan kaasas odavaid hiina krokodille ning nendega esmalt laen abivajaja auto akut 10 minutit või rohkem ja käivitamiseks suretan enda auto välja.
                              Kui abivajaja aku ei suuda ellu ärgata sellise laadimisega, siis on kaks võimalust, kas nöör või treiler.

                              On olemas ka isiklikuks otstarbeks 2×5m tööstusvoolu juhtmed, millele otstesse tagusin vasktorud lapikuks ja sisse puurisin m8 augu, et saaks mutritega kinnitada kuhuiganes klemmi või mootori külge.
                              Kuid nendega võõraid abistama ei lähe.

                              Sellisele abivajajale, keda 2x on vaja hädast välja aidata, tuleks saata pool remondiarvest.

                              Comment


                                Vs: Uue autoga teisele autole särtsu andmine?

                                Ma olen kahel korral pakkunud võimalust, et sõidutan hädasolija poodi ja tagasi, kust ta saab uue aku osta. Mõlemal korral keelduti – eks see näita ka midagi.

                                Comment

                                Working...
                                X