Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

    Tere Vajan abi

    Ford escortil oleks vaja hammasrihm õigesti peale tagasi saada. Kahjuks enne hammasrihma maha võtmist mingeid asju üles ei kirjutanud, aga leidsin mõned märgid, mille järgi peaks saama selle tagasi panna. Kas kellegil on olnud sama probleem ja ehk oskab keegi aidata, kuidas nende märkide abil asi jälle toimima saada? Oleme midagi proovinud, kuid auto ei käivitu. Lisan mõne heliklipi ka, saab kuulata. Küünlad on korras, bensiin jookseb ilusti peale ja muud probleemi olla ei tohiks, lihtsalt see hammasrihm jamab :/ Või saab keegi ise sümboolse summa eest vaatama tulla ja siis proovida/katsetada midagi. ?
    Olen IGA väiksemagi abi eest igati tänulik.
    Lisatud failid

    #2
    Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

    Teemaalgatajat see enam ei aita, aga Fuzz Townshend õpetas hea nipi hammasrihma vahetamiseks.

    Vana rihm tuleb terava noaga pikkupidi pooleks lõigata, eesmine pool maha võtta, selle asemele uus rihm libistada, siis vana rihma teine pool läbi lõigata ja uus rihm lõpuni peale lükata. Jääb ära igasugune märkide ja nurkade meeldejätmine ning rihmavahetus on kiire ja täpne. Muidugi saab seda varianti kasutada juhul, kui vana rihm on õigesti peal ja mootor töötas enne seda korralikult.
    73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
    ATiP1pN4XeM

    Comment


      #3
      Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

      Vt. 4 osa alates 1. : https://www.youtube.com/watch?v=nt3LcJAsIHk

      Täitsa ajuvaba süsteem sellel Zetec mootoril.
      Tavaliselt on selged märgid plokikaanel - nukkvõllide rihmaratastel, plokil - väntvõlli rihmarattal ja ka uuel rihmal on valgete triipudega märgid. Saab hakkama ka ilma rihmamärkideta. Lisaks on hoorattal - plokil paljudel mootoritel väntvõlli õige asendi, süütenurkade märgid koos äravõetava kummikattega. Ja ei pea midagi lammutama ega auto alla pugema. Mõnel tuleb ainul uue rihma paigalduseks väntvõlli asendiandur eemaldada, mis kinnitub 1 poldiga. Ja rihmarattad fikseeritakse võllidel algselt ikka kiilu või tiftiga ja siis poldiga.

      Paljudel mootoritel lähevad klapid kõveraks, kui rihm on valesti paigaldatud ja pärast seda käivitada!
      Sama juhtub ka siis, kui rihm tööolukorras puruneb.
      Antud mudeli kohta ei oska öelda?

      Comment


        #4
        Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

        Sai miskit volkarit tehtud, täpselt sama süsteem, nukkide otsas on sisselõiked, sinna läks nihka vars kenasti fiksaatoriks, ja esimene silinder ülemisse surnud seisu, täpsemaks kontrolliks võib hooratta peal märk olla. See poldivärk videos oli kahtlane, ilmselt peab ots veits peenem olema, tundus et ei jõudnud päris surnud seisu välja. Pmst mõõdab selle ka küünla august välja kui mõistust rakendada.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

          Tänapäeval on odavalt saada eritööriistade hiina koopiad.
          Eritööriistadega on palju mugavam teha kui märke taga ajada. Õige oleks fikseerida eritööriistadega enne rihma mahavõtmist, siis käib kõik väga ladusalt.
          Originaal väntvõlli fiksaatoril on poldi ots treitud, et annaks täpse pinna, tavalise poldiga on ebatäpsem.

          Comment


            #6
            Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

            Autodata ütleb, et antud isend on ka seda sorti, mis klappe lõhkuma kipub. Ja nukkadel on tagumises otsas soon, kuhu tuleb enne rihma mahavõtmist lukustustihvt paigaldada, et need õiges asendis püsiks... Kasutaja Elukaz on seda juba selgitanud, ma ise kasutan Autodatat rohkem autode elektriskeemide otsimiseks.

            Comment


              #7
              Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

              Kas sel mootoril peaks olema klappide faasireguleerimine ka? Pildilt ei loe nagu välja, näib et ei oleks?
              Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
              Konfutsius

              Comment


                #8
                Vs: Ford Escort 1997, 1.6 bensiin

                Zetec mootorist: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine

                Sellel 1,6l mootoril faasireguleerimist ei ole. Või kui on, siis vaid ühes suunas

                Ühel võllil (sisse- või väljalaske) reguleerimine (VCT on the exhaust camshaft ) tuli mõningatel 2l mootoritel 1998.a. ja mõlemal võllil (Twin Independent Variable Camshaft Timing- Ti-VCT) 2011.a. alates.

                Tänapäeval püütakse autod konstrueerida selliselt, et teenindus jääks emafirma kätte. Teenindamiseks ja remondiks on vaja eritööriistu, abinõusid, softe, mis raskendab isetegijate ja väikefirmade tööd.

                Üldiselt ma pole täheldanud, et hammasrihma või keti paigaldamisel nii 1 kui 2 nukaga variandi puhul hakkaksid õiges asendis nukkvõllid pöörlema. Selleks on vaja päris palju jõudu. Väntvõlli olen küll tavaliselt fikseerinud 4. käiguga. Kui väntvõlli poldi lahtikeeramiseks on vaja suuremat jõudu, siis olen teinud relakaga 6mm terasest nn. kammi, mis haakub rihmaratta hammastega ja kinnitub 1 poldiga ploki külge. Võimalik on lihtsa abinõuga fikseerida ka hooratta poolt.
                viimati muutis kasutaja Svago; 14 m 2019, 14:40. Põhjus: lisa

                Comment

                Working...
                X