Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sõiduki "säilitamine"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Sõiduki "säilitamine"

    Masin tavoti või jumal teab millega üle ujutada jama variant jah, õhukuivati tundub kõige lihtsam ja mugavam vist. Tegelikult hetkeseisuga pole mul veel kumbagi ei garaazi ega autot, ent oleks plaanis esmalt garaaz soetada ja siis tulevikus kui vahendeid siis mingi 80-ndate alguse mersu ehk vaadata. Mul tegelikult selline asi, et tahaks mingit viisakamat sõidukit soetada millalgi. Hetkel seisab maja ees eelmise sajandi lõpu passat, kasutust näeb harva. On soovitatud üldse autost loobuda, ent mulle ei meeldi ilma autota olla päris, korra kuus ikka läheb vaja. On üteldud, et tuleb soodsam rendikas võtta sel juhul kui nii harva vaja, ent nuhtlus sellega ju, hakka kuskilt seda siis otsima, st rendimasinat, pealekauba eriti just suvel, kui mõne ilusa nädalavahetuse ilmaga, nii harva kui neid joppab, siis tahaks emotsiooni ajendil näiteks randa kuskile lennata nädalavahetuseks, ent sellistel päevadel lähevad ju kõik sinna, nagu eelmine aasta kui see ilus nv oli ja kauksi rand oli paksult masinaid täis, siis kõige magusamatel hetkeldel tahavad kõik rentida(või eraisikud kasutavad ise oma masinat) ja sel juhul lihtsalt poleks saada ühtegi aparaati. Niisiis mõtlengi siin, et kuskilt mingi uuem ja hinnalisem masin osta pole tegelikult mõtet maja ette seisma ja mädanema enamuse ajast. Kasulikum oleks pigem sel juhul mõni korralik 80-ndate kvaliteetsõiduk vaadata, selle hind enam ei tohiks mitte langeda ajas, vaid hind peaks ehk püsima ja väärtus mitte ei põle maja ees mitu tuhat euri aastas, vaid püsiks vähemasti? Hetkeseisuga jah see passat seisis üle selle niiske talve ja kurjam seest nii niiskust täis, et seespoolt klaasid olid kõik niisked ja korralik hallitus oli jah kõikjal. Nüüd paar nädalat olen igapäevaselt kasutanud ja on ära kuivanud seest.

    Aga kui palju see õhukuivati elektrit võiks tarbida keskmise garaazi mõõtmeid arvestades? Eeldame ,et uks on tihe ja vendiavad kinni ning õhu ringlust ei oleks? Korra tõmbab ruumi kuivaks ära, ma ei te kas nendel kuivatitel endal on niiskuseandur küljes vms, et krutin niiskuse paika ja kui tase saavutatud, siis toimub väljalülitus. Kui ruumis õhk kuivaks ära tõmmatud ja niisket õhku peale ei voola, siis peale seda peaks põhimõtteliselt see kuivati enamjaolt väljalülitatud olema ja energiat enam ei kulugi? Midagi ilmselt läbi seinte immitseks sisse niiskuse koha pealt, ent see oleks väikene leke eeldatavasti? Ja kuidas nullilähedastel temperatuurides õhukuivati toimetab? Kui väljas miinuskraadid ja ruumis sees ka, siis nagunii vist õhk piisavalt kuiv, et ei ole vajagi õhku kuivatada? Aga seal nulli piirimail, kas suudab niiskust eemaldada veel, või see kondenseerumisvesi jäätub seal nullilähedal ära ja asi ei toimetaks enam?
    otsija

    Comment


      #17
      Vs: Sõiduki "säilitamine"

      Kompressoriga väiksemad kuivatid on paarisaja vati võimsusega ja neil on oma niiskusandur enamasti küljes, mis välja lülitab. Aga selline ei sobi hästi kütmata ruumidesse meil. Sellistes ruumides kasutatakse hügroskoopse rootoriga kuivateid, umbes selliseid: https://destech.eu/operation-principle/
      Meie kaitsevägi ja ka Rootsi oma kasutab kütmata "raua" ladudes just selliseid.
      viimati muutis kasutaja moi; 03 m 2020, 00:05.

      Comment


        #18
        Vs: Sõiduki "säilitamine"

        Õhukuivatamine annab kindlasti mingit efekti. Kuid sõjaväeautod ja Mersu on selles suhtes täiesti erinevad – kasvõi juba polstrite ja vaipkatete tõttu.

        Mõnel sõiduautol on laepolstri all ventilatsioon koos kondensvee drenaažiga ja vee väljumisega mootoriruumi. Ka eespool kirjeldatud ebaõnnestunud Avensise variandi puhul olen näinud lahendust, kus vaibast läbi on küünalvedrustuse amordi otsas plastist ümar kaabutaoline detail, milles on 2 auku ventilatsiooniks. Kinnitusmutter läigib ka pärast 20 aastat ja lahtikeeramisega pole probleeme.

        Sõjaväe autod on üldjuhul ehitatud raamile ja sõiduautod kasutavad kandekereks suletud õõnesprofiile. Korrosioonivahendite sisselaskmiseks on avad, milliste ees on kummikorgid. Lisaks on sõjaväeautod valmistatud paksemast terasest, eriti raam.

        Heaks ventilatsiooniks peaks autol aknad-uksed praokil olema, kuid hiired takistavad seda. Hea ventilatsiooni korral kuivasid garaažis avatud uste korral isegi kummimattidel olevad lumevee loigud ööga ära. Ja seda kütteta kivigaraažis.

        SAT nägin saadet, kus uuriti tootjatehaste korrosioonitõrjet. Oli puudulik ja mõnel puudus üldse. Juba pärast 2 aastat olid karbid seest roostes.
        viimati muutis kasutaja Svago; 03 m 2020, 12:47.

        Comment


          #19
          Vs: Sõiduki "säilitamine"

          Uputa rabalaukasse - on ka kümne tuhande aasta pärast normaalses korras.
          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

          Comment


            #20
            Vs: Sõiduki "säilitamine"

            Tahan vahest sõita ka ju, hakka siis seal raba vahet käima iga kord välja kaevamas .
            otsija

            Comment


              #21
              Vs: Sõiduki "säilitamine"

              Kui kütteta ruum, siis on põhiline, et katus peaks ja oleks hästi ventileeritud.
              Võta muuseumitest eeskuju - seal kontrollitud niiskuse ja temperatuuriga ruumid.
              MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
              KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

              Comment


                #22
                Vs: Sõiduki "säilitamine"

                Roostetõrje juba tehtud:

                https://www.auto24.ee/used/3340682

                Comment


                  #23
                  Vs: Sõiduki "säilitamine"

                  Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                  Kompressoriga väiksemad kuivatid on paarisaja vati võimsusega ja neil on oma niiskusandur enamasti küljes, mis välja lülitab. Aga selline ei sobi hästi kütmata ruumidesse meil. Sellistes ruumides kasutatakse hügroskoopse rootoriga kuivateid, umbes selliseid: https://destech.eu/operation-principle/
                  Meie kaitsevägi ja ka Rootsi oma kasutab kütmata "raua" ladudes just selliseid.
                  Mõnd linki valmistootele ka oskad visata? Pildilt tundub et sellised on kuidagi kobakamad ja keerulisemad ehituselt? Või siisi vuristab omaette nurgas, voolikust jookseb vesi minema ja kogu majandus? Hinda tahaks näha enamvähem.
                  otsija

                  Comment


                    #24
                    Vs: Sõiduki "säilitamine"

                    Ega nad odavad ei ole aga külmas, vahest alla nulli ruumis on see ainus võimalik lahendus. Niiskus läheb minema õhuga, vett seal ei voola.




                    Taani õhukuivatid, mis sobivad ka madala temperatuuriga ruumide kuivatamiseks ja madala õhuniiskuse saavutamiseks Meie valikus on Cotesi ja Danthermi rootoriga õhukuivatid, mida kasutatakse õhuniiskuse reguleerimiseks väga erinevates valdkondades. Need õhukuivatid on efektiivsed ka...



                    Nende kuivatitega on aga keeleline probleem, inglise keele mõjul on üsna mitu vigast nimetust liikumas internetis: desikant, sorptsioon, adsorptsioon, õige on absorbtsioon kuivati.
                    viimati muutis kasutaja moi; 05 m 2020, 11:03.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Sõiduki "säilitamine"

                      Kõige lihtsam ja parem on minumeelest omada soojustatud garaazi kus rotid ei pesitse ja seda siis soojana hoida/niiskust kontrollida. Igasugune 'konserveerimine' ei ole mõistuspärane kui autot kasutatakse hobiautona 'pühapäevasõitudeks'. Põhjamaades on kõige suurem vaenlane minumeelest just autode seestpoolt roostetamine tänu temperatuurikõikumisest tekkivale kondentsile. Endal kasutusel kaks garaazi, ühes ei küta aga on soojustatud (temp langeb väga harva külmadel talvedel miinusesse) ja teises on kontrollitud keskkond (soojuspump+niiskuskoguja, temperatuur aastaringi 18 ja niiskust katsun hoida mitte üle 30%). Mõlemas tundub et säilivad masinad väga hästi.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Sõiduki "säilitamine"

                        Suured kobakad jah ja kirved ka pealekauba. Tavalistel on kuni viie kraadini lubatud see asi nagu vaatasin. Kas sedasi ei saa nende tavalistega teha, et võtan mingi metallkasti näiteks, et see tavaline sisse mahuks, siis teen sinna kasti kaks ava, ühest puhuks ventikas vaikselt õhku sisse, teisest otsast jookseks minema. Omakorda aga paneks sellele ventikale miski küttekeha omakorda ette ja temp juhtimise, et hoiaks seal kastis väljuva õhu temperatuuri vähemalt 7 kraadi näiteks. omakorda mõõdaks veel garaazis endas sees temperatuuri ja kui alla -1 kraadi, siis sel juhul kukub nagunii õhuniiskus suht nulli ja poleks vaja kuivatamist? Õhuniiskuse peale reageeriva lüliti paneks ka eraldiseisva ja kusagile garaazi sisse sobiva koha peale.
                        otsija

                        Comment


                          #27
                          Vs: Sõiduki "säilitamine"

                          https://www.ohukuivatid.ee/ohukuivat...ukuivati-woods Ise oman ka ühte sellist, pole katsetanud mida ta 2 kraadiga teeb ja palju jõuab koguda aga väiksemas ruumis vast saab hakkama.

                          Comment


                            #28
                            Sõiduki "säilitamine"

                            Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
                            Suured kobakad jah ja kirved ka pealekauba.
                            Head asja ei saagi odavalt. Väiksemad neist kaaluvad 10 kg, pole nagu eriti suur.

                            Esmalt postitatud sage poolt Vaata postitust
                            https://www.ohukuivatid.ee/ohukuivat...ukuivati-woods Ise oman ka ühte sellist, pole katsetanud mida ta 2 kraadiga teeb ja palju jõuab koguda aga väiksemas ruumis vast saab hakkama.
                            Tead sa, mis seal täpselt sees on? Kuidas nad saavad absorbtsioon põhimõttega kuivatist vee vedelas olekus kätte?

                            Muudatus: ajasin sassi Wood's WDD80 kuivatige, küsimus on selle kohta.
                            viimati muutis kasutaja Scott; 05 m 2020, 04:50. Põhjus: järjestikpostitused kokku (kasuta multiquote nuppu mitme postituse tsiteerimisel)

                            Comment


                              #29
                              Vs: Sõiduki "säilitamine"

                              ei ole uurinud seest, ei jaga seda tehnoloogiat aga ehituse ajal oli hästi näha kui rendi 'tavaline' koguja seisma jäi siis see lasi 4-5 kraadiga uhkelt edasi ja õhtul (22.00 ajal) tühjendatud anum oli hommikul 8 ilusti täis...

                              Comment


                                #30
                                Vs: Sõiduki "säilitamine"

                                Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
                                Kas sedasi ei saa nende tavalistega teha, et võtan mingi metallkasti näiteks, et see tavaline sisse mahuks, siis teen sinna kasti kaks ava, ühest puhuks ventikas vaikselt õhku sisse, teisest otsast jookseks minema. Omakorda aga paneks sellele ventikale miski küttekeha omakorda ette ja temp juhtimise, et hoiaks seal kastis väljuva õhu temperatuuri vähemalt 7 kraadi näiteks. omakorda mõõdaks veel garaazis endas sees temperatuuri ja kui alla -1 kraadi, siis sel juhul kukub nagunii õhuniiskus suht nulli ja poleks vaja kuivatamist? Õhuniiskuse peale reageeriva lüliti paneks ka eraldiseisva ja kusagile garaazi sisse sobiva koha peale.
                                Mida sa nimetad tavaliseks kuivatiks, kompressoriga kondenseerivat kuivatit? Ei, sellisega ei saa sellise järele aitamisega midagi mõistlikku, kompressori külmem kalorifeer läheb jäässe ja niiskus ei eraldu enam.
                                viimati muutis kasutaja moi; 04 m 2020, 13:14.

                                Comment

                                Working...
                                X