Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sõiduki "säilitamine"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Sõiduki "säilitamine"

    Okei, see tavalise kuivati miinimum 5 kraadi on siis selline hädapärast miinimum kus midagi veel õhust kätte saab, aga kasutegur nullilähedane? Netist vaatasin suvalisi eesti poodides müüdavaid õhukuivateid, mis otsinguga välja tulid. Need niiöelda toa omad eeldavad siiski toatemperatuuri ilmselt? St kirjad olid juures, et töötemperatuur 5-40 kraadi vms, ei mäleta ja ei leidnud kohe üles ka, kus see temp vahemik juures oli. Siin viidati sobivaid, et ainult miski osta.ee müügilinki nägin, ülejäänu nagu lihtsalt mingi andmelehed nagu rohkem seal. Eestis müüdavat mis garaazi sobiks, neid oskab keegi linkida siia, et hinnast reaalselt ettekujutuse saaks?

    Mis hinnaga peaks arvestama, kui sobivat tahaks sinna garaazi. Ilmselt võiks väiksema võtta kui soovituslik on ruumile, kuna igapäevaselt väljast niiskust sisse ei veaks sinna, korra kuus ehk maksimum tuleks väljast niiskete rehvidega tilkuvana sisse, edasi oleks aega aparaadil rahus ära kuivatada see. Ja kuidas selliste aparaatide vastupidavus on? Ostan korra ära ja aastakümneteks muretu või peab ga mõne aasta tagant mingeid kuluosasid vahetama?
    viimati muutis kasutaja otsija; 04 m 2020, 12:49.
    otsija

    Comment


      #32
      Vs: Sõiduki "säilitamine"

      Soovitan istmed riidega katta, siis ei pääse tolm ligi.
      Kile ja koormakattet tuleks garaazis vältida jääb ummuksisse.
      MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
      KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

      Comment


        #33
        Vs: Sõiduki "säilitamine"

        Storing Your Classic Car
        Temperature

        The best way to look after classic cars is in a temperature between 10 and 20 degrees by Celsius.

        Kuiva garaaži ehitamine: https://garagen-rostock.de/so-machen...ur-die-garage/

        To protect metal from moisture, car manufacturers tried to do that with a layer of wax. This sensitive protective film, which is sometimes difficult to apply, is no longer absolutely necessary: in addition to sealing with adhesives or special sealants, the engineers also try to design many components in such a way that they are well ventilated and no moisture is formed at all. Every driver can also make a contribution to this: an open, airy car port is usually much better for the car than a heated garage.

        Comment


          #34
          Vs: Sõiduki "säilitamine"

          no longer absolutely necessary: in addition to sealing with adhesives or special sealants, the engineers also try to design many components in such a way that they are well ventilated and no moisture is formed at all.
          Tee neid vent auke palju tahad aga klaasid lähevad ikka vahest uduseks. Mujalt lihtsalt ei paista välja.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #35
            Vs: Sõiduki "säilitamine"

            Uduseks lähevad siis kui keegi on autos ja hingab või sõidad garaažist välja ja on suur temperatuurimuutus. Siis teed küljekana praokile ja paned vendi tööle. Vanasti oli ka nurgaaken. Eks moodsal ajal ole kliimaseadmed. Artiklis oli juttu auto seismisest talvel.

            Comment


              #36
              Vs: Sõiduki "säilitamine"

              Auto seismisest aastaringselt tegelikult põhimõtteliselt.
              otsija

              Comment


                #37
                Vs: Sõiduki "säilitamine"

                Ma pidasin silmas et väljast lähevad uduseks, kui liiga palju õhuauke siis läheb seest kah. Ilma et keegi üldse auto lähedale satuks.

                Kui talvel siis läheb härma. Või pole kunagi aknaid kraapinud?
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #38
                  Vs: Sõiduki "säilitamine"

                  Garaažis seistes pole küll kunagi ükski aken jääs olnud. Ma juba mainisin eespool, et on hea ventilatsioon.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Sõiduki "säilitamine"

                    Küllap siis mitte liiga hea et äkilise soojalainega liiga palju sisse ei jõua.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Sõiduki "säilitamine"

                      Kui rooste on juba tekkinud, on korrosiooniprotsessi peatada äärmiselt keeruline ja alati see ei õnnestugi. Parem on metalli juba eelnevalt kaitsta ja pidevalt olukorda jälgida!

                      Kui osta 30..40 aastata vana auto – kas siis sellel polegi roostet? Kui see soojas ja kuivas muuseumis seisis, siis võib-olla küll. Rooste sisaldab juba ise valemina palju vett. Nii, et mingi õhukuivati ja +10C siin ei aita ja auto roostetab rõõmsalt edasi. Ainus tee on see, et rooste eemaldada ja kaitsta terast edaspidise korrosiooni eest või siis roostes detail välja vahetada. Ma olen eelistanud alati esimest varianti. Õnneks oli koolis ka elektrokeemia kursus ja sain kirjutada ka mahuka korrosiooniteemalise referaadi.

                      Kõigepealt eemaldame keemiliselt rooste, siis eemaldame pesuga roostejäägid, kuivatame, siis kasutame kas inhibiitorit või reaktsiooni teise suunda viivat keemiat. Lõpuks katame metalli hästi kleepuva, roniva, temperatuuristabiilse lisanditega kaitseseguga, et hapnik ei pääseks ligi. Kontrollime, et sellega ei suleta karpide, uste, luukide, põhja kondensatsiooniavasid.

                      Ja mingit tavotti tänapäeval ei kasutata, ei kasutatud ka vene ajal. Tänapäeval käib kõik ikka värvipüstoli ja spetsiaalse pika otsikuga plasttoruga, mis pöörleb ja laotab määrde ühtlaselt plekile – näiteks karbid.
                      Uste- ja luugiäärte puhul olen kasutanud ka väiksest süstalt koos Karipoli grafiitõliga. Viimane tõrjub vee välja, täidab kahekordse pleki õliga ja ronib veel väljapoole ust oma 10cm.

                      Comment


                        #41
                        Vs: Sõiduki "säilitamine"

                        Tehes lihtsa testi, lõigates relakaga näiteks tavalise rauatüki ja pannes sinna ruumi seisma, kui roostekirme mingi poole aastaga peale ei teki, siis äkki tingimused piisavalt head, et roostele võimalust ei teki ka auto kere kallale nii lihtsalt minna?
                        otsija

                        Comment


                          #42
                          Vs: Sõiduki "säilitamine"

                          Muidugi võid teha – kõigepealt alusta garaaži ringitegemisest. Plekist katsetükid võiksid olla nii puhtad kui kerge pindroostega. Hea oleks sama marki teras – näiteks lõigates tükke mõnest autoromust või siis sama marki terasplekist.

                          Õõneprofiilid käituvad veidi erinevalt kui lahtiselt õhus olevad proovitükid.
                          Palju sõltub ka proovitüki asukohast- näiteks niiske betoonpõrand. Paljud tõstavad seetõttu talveks auto põrandast kõrgemale.

                          Kui ma oma esimese auto ostsin, siis sai proovitud igasuguseid rooste eemaldamise ja pidurdamise võtteid. Tegin ka proovitükid ja katsetasin erinevaid tollal liikunud kaitsemäärdeid. Mul on ka hulk tarku venekeelseid raamatuid, kus seda oli tehtud teaduslikul tasemel juba enne mind.

                          Võtmesõnadeks olid hea korrosioonikaitse + hea ventilatsioon. Eks märg pesu kuiva ka tuulise ilmaga rutem …

                          Comment


                            #43
                            Vs: Sõiduki "säilitamine"

                            Puht teoorias, kuidas saab kasulik olla hea ventilatsioon kui õues on kastepunkt kõrgem kui sisetemperatuur?

                            Ülihea ventilatsiooniga puukuuris läksid asjad suvel paari nädalaga roostetama. Toas jäi pidama ja järgnevate aastatega ei liikunud kriipsugi edasi.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Sõiduki "säilitamine"

                              Palju väärt infot on Svago juba lahti kirjutanud. Kui võimalus ja rahakott lubavad siis parim on ikkagi korralik 'garaaz' mis näeb välja nagu elutuba ja on kontrollitud kliimaga. Svago väljapakutud varjant on parim kui võimalused piiratud ja soovid et asi siiski säiliks väga mõistlikult. Eks igaüks peab leidma selle lahenduse sealt kahe vahelt. Hea tähelepanek on just põrand, nõukaaja garaazidel üldiselt vist põrandad otse maapinnal ja mingit isolatsiooni betooni all ei ole, see hoiab hullult niiskust ja levitab ka ruumi.

                              Comment


                                #45
                                Vs: Sõiduki "säilitamine"

                                Betooni peale PVC kate lüüa, siis hoiaks betoonist kiirguvat niiskust eemale? Mu enda loogika justkui kipub seda jah eeldama, et kui ikka suudan õhuniiskuse ruumis nullilähedale viia, siis ei tohiks vahet olla, kas kuskilt põrandast või seintest mingeid veeosakesi läbi tuleb, kohe õhuniiskus kerkib selle tulemusel ja aparaat lülitub sisse ning pumpab selle niiskuse minema jälle. Sama madal õhuniiskuse tase nagu toas hoida, siis ei lähe läikiv terasetükk rooste, järelikult peaks piisav niiskusetase olema, temperatuur ei tohiks siin selle koha pealt ju suurt rolli mängida.
                                otsija

                                Comment

                                Working...
                                X