Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

kütteventika mootori hingeelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    kütteventika mootori hingeelu

    Renault Safrane salongikütteventika mootoriga probleem.
    Kõrbes läbi ja lasin uuesti ära mähkida, aga viga on hoopis mujal.
    Kui autos külge ühendan ja süüte sisse keeran, võtab mähisesse voolu sisse (rootor kangestubja kergelt tõmbleb ainult) ja hakkab kohe kärssama.
    Mootori küljes on 4 suuremat transistorit ja üks plastmassi valatud moodul. Pistikühendusse tuleb jämedate juhtmetega toide ja 4 peenemat juhet (ilmselt digitaalsest kliimaseadmest). Mähiseotsi tuleb päris palju välja trükiplaadile. Põhimõtteliselt saaks mingi skeemi ka välja joonistada, nii palju kui näha on.
    Küsimus siis:
    On kellelgi ettekujutust, kuidas sellises süsteemis mootori toitmine ja kiiruse reguleerimine üldse toimub?
    Mis võib valesti olla, et mingi mähis kohe kärssama hakkab?
    Saaks süsteemist mingit aimu, ehitaks ta kasvõi ühe kiiruse peal käima... :P Uus maksab terve varanduse...

    Igasugused avamused ja vihjed oodatud!!!

    #2
    Lõhnab väga neljamähiselise samm-mootori moodi
    Samm-mootori mõte on selles, et tal on n mähist, igaühel terve hulk stabiilseid olekuid. Siis pannakse pinget järjest 1-2-3-4-1-2-3-4 jne mähistele ja mootor tõmbab aina sammhaaval edasi. Vastavalt pinge muutumise kiirusele muutub siis ka mootori kiirus.
    Tundub, et 1 samm jääb pidevalt sisse ja siis läheb kärssama, kuna see mootor ei ole tehtud mähisele püsiva pinge andmiseks.
    Ideed:
    1) kas äkki on sammusid kõllav gene seisma jäänud ja asi seisab ühe sammu peal kogu aeg?
    2) kas äkki on üks või mitu lõpptranssidest lühises ja mõni mähis on pidevalt pinge all?
    Kui sammumise kiirus on aeglane, siis ehk annaks asjda debuugida valgusdioodidega. Paneks mootori asemele 4 valgusdioodi ja siis jälgiks et mis vilgub ja mis ei vilgu jne. Muidugi mõõdaks transid ka üle ja vajadusel asendaks.
    Juhtimise kohta ei oska mitte midagi öelda... Kui seal on digijuhtimine, siis peab olema ka selle plönni sees mingi kontroller oma tarkusega... Samuti võib ju seal ka niisama gene olla ja siis juhitakse mingite pingetega asja või siis lihtsalt teatud arvu sammude haaval.

    Comment


      #3
      Tänan! See oli päris hariv jutt Seega sellist mootorit ei saa tuimalt kuhugi mähisesse 12 V laskmisega kuidagi käima...
      Äkki annab selline seik veel mingi idee:
      Esimene kord põles mähis nii, et peale seda veel mingi pool aastat töötas, kuigi tegi veidi kõvemat mürinat. Tossu oli siis kõvasti...
      Alles peale teist kõrbemist oli päris surnd

      *********************************
      Tinutasin siis täna ühendused lahti ja kaks transsi olid nagu tõesti lühises. Kusjuures erinevad lülitused. Tellisin kõik 4 uut ära, näis mis edasi saab...

      Comment


        #4
        Võimalus on, et ta käis sul natuke aega veel kuidagi ilma ühe mähiseta. Siis teeb sammukas suurt müra, sest vahepeal nagu jääb üks tõuge vahele. Kui tal piisavalt raske tiivik otsas suure inertsiga, siis täitsa ilma ühe mähiseta võib käima minna, ilma inertsita jääb niisama kohapeale tõmblema enamasti ilma ühe mähiseta.
        Sammmootor on inglise keeles stepper motor; kui huvitab, siis saad guuglist veel palju targemaks.

        Comment


          #5
          Tinutasin siis uued transid (IRFP044) külge (lahti-kokku monteerimine oli paras pusimine...) ja asi TÖÖTAB jälle ! Mootori korpus läks küll käes proovides üsna soojaks, aga ehk tiivik jahutab teda veidi maha...?
          Arvan et algul käiski hulka aega 3 transi ja mähisega, kuni teine ka läbi kõrbes
          Loodan et üllatusi enam ei tule ja tänan nõuannete eest!

          Comment

          Working...
          X