Mix nii keeruliselt? Lapsepõlves kärsatasin vineertahvlile mustreid lihtsalt trafo taha ühendatud takistustraadist silmusega (tööstuslik: oli ka küpsetamise astme regulaator ehk galettlüliti mis muutis (vahelduv-)pinget "kirjutuselemendil).
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
puupõletaja
Collapse
X
-
Originally posted by ispy@Sep 1 2004, 19:47
Türistoril on kolm otsa ja üks on 0 või - ning kuhu see miinus tuleb panna? Skeemil ju pole midagi selle kohta või on?? <_<
Dioodi kohta ka küssa: Kas sinna peaksin panema siis alaldusdioodi, sest nendel on kõige rohkem ampreid, mul läeb vist vaja 10A´st..(või siis 3A´st) :unsure:
Diood pane parem 10 amprine - kui miski lühis tekib, on suurem tõenäosus ,et jääb terveks. Ei tea, kas sul on mingeid andmeid dioodide kohta. Näiteks D242 (vene D) suvalise tähega sobiks ja neid on veel palju, pole praegu mälus kindel. Selle dioodi saad ka türistoriga sama radika peale panna ilma isoleerseibideta. Kuna seal nii vähe pinget, siis sobivad kõik dioodid, mis ainult piisavalt ampreid kannatavad.
Kui peaksid veel ühe sellise tegema, siis mina paneksin selle skeemi hoopis teisele poole trafot ja türistori asemel kasutaks sümistori ja dinistori. Aga alustuseks võib ka nii - on ohutum!
Edu pusimisel!
EDIT: natuke bambusesse läks - D242B on 5A.Harjutamine teeb harjutajaks.
Comment
-
Mix nii keeruliselt?Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Nii täna käisin poes, ostsin takisti, kaitsmed, 10A dioodi ja kasks kondensaatorit- ühe 30,0 ja teise 100,0. Kakas ostsin sellepärast et ei tea, kumb oleks õigem panna. Nii nüüd tekkis küsimus: Milline ots skeemil(kus kondekas on)on 0 ?? kondensaatoril on ju 0 ära märgitud, aga kuidas, kumbapidi ühendada seda ei tea.
Kas see " ___ " joon seal all on 0 või on see ristkülikuline kastike 0 ???
Oleks väga tänulik kiire abi eest, sest tahaks täna juba tinutama hakata
skeem
Comment
-
Nii...tegutsesingi siis natuke: tinutasin komponendid kokku nii nagu peab (loodetavasti), täna jäi isoleerimatta, (mõned kohad isoleerisin) kast on ka kokku panemata veel. Homme, tähendab (kell präegu kaks läbi) täna peaks veel kõik üle vaatama, et kas on kõik ühendatud nii nagu peab. Mul läks nende juhtmete ja muude osade tinutamisega päris kaua...olen vist suht aeglaneUmbes 22.00 alustasin ja 01.30 lõpetasin...
Tegin mõned pildid ka, sellest kuidas ma olen siis ühendanud ning sellest kuda mul radikad asetsevad.
pilt -radika mod
pilt2
pilt3
pilt4
pilt5
pilt6
pilt7
pilt8
to: panasonic
loodetavasti sinu jutt türistori ühendamisest oli õige <_<
Comment
-
Piltidelt on raske aru saada, mis pidi need türistori otsad seal teisel pool radikat on. Olin oma jutus ebatäpne - paremale peab jääma lühem jalg. Sellel eksemplaril ju mõlemad jalad kõverad. Miskipärast ei pannud seda kohe tähele.
Veel üks asi on kahe silma vahele jäänud - see trafo on mõeldud ainult 380V võrgupingele. Mõnel trafol on nii 220V kui ka 380V ühendamise võimalus. Seega 230V võrgus ei kehti ka trafol olevad väljundpinged: 5V asemel tuleb sealt ca 3V ja 12V asemel ca 7V. Pole kindel, kui hästi see asi 3V - ga tööle hakkab. Oleneb muidugi traadi takistusest ja türistorist. Kui ikka traat kohe kuidagi ei taha piisavalt kuumaks minna, siis ühenda skeem 5V ja 12V otste vahele. Siis tuleb sealt ca 4V (7-3=4). Kui ikka vähe, siis 0 ja 12V otsa vahele. Aga ettevaatlikult, et traati ära ei kärsata. Enne uuesti sisselülitamist potekas minimaalse temperatuuri peale!
Samuti ei saa pildilt aru, kuhu läheb poteka keskmine ots. Tundub, et vist parempoolse otsaga kokku. See tähendab, et temperatuur kasvab nuppu vastupäeva keerates. Peaks olema vastupidi. Seega peab poteka keskmine koib minema vasakpoolsega kokku.
Siis üks märkus veel - millega sa seda jootsid? Kas kampolit või mingit jootevedelikku ka kasutasid? Ma ei näe seal peale tina midagi. Vaevalt, et sa kõik jooted puhtaks pesid. Natuke "pudrused" on need jooted. Või oli kolb liiga külm või väikese võimsusega? Aga noh, küll kogemuste kasvades lähevad jooted ka kenamaks.
Kui nüüd midagi rohkem märkamata ei jäänud, siis peaks kusagilt tossu tõusma. Ma mõtlen puituHarjutamine teeb harjutajaks.
Comment
-
Raamat "Amatöörelektrik" pakub, tsiteerin:
"Kõige otstarbekohasem on põletit toita trafo abil pingega 4...20 volti. Säärasel juhul võib põletussulena kasutada kroomnikkeltraadi asemel ka tavalist terastraati. Samuti on madalama toitepinge puhul põletussule takistustraat suurema läbimõõduga, seega töötamisel jäigem."
Omalt poolt soovitaks algul katsetada ilma türistorita, kondensaatorita ja potentsiomeetrita, jõuda tulemuseni mil veidi jääks puudu kuumusest normaalseks tööks. Diood annab siis umbes poole võimalikust võimsusest läbi. Siis, proovides dioodi ettevaatlikult (s.t. esialgu lühiaegselt, vaadates kuidas sulg kannatab) lühistades veenduda et otseühenduses on kuumust ülearu (täisvõimsus). Alles siis ühendada juurde türistorregulaator ja hakata sellega tegelema...Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
No nii tinutasin siis juhtmed kokku ja proovisin tööle panna. Kõik töötas enam-vähem: panin kuidagi takistustraadi ka otsa ja üritasin põletada ka midagi puu peale...natu nagu sain aga kuumust oli vist vähe, aga arvatavasti läheb pärast paremaks, sest siis lõikan arvatavasti põletustraati lüheemaks, kui aga on ikka võimsust vähe siis saab ka juhtmed 5v ja 12v peale panna.
Türistor ja diood läksid üsna kuumaks ja nende radikad ka siis, kas peaks panema siis parema jahutuse (suurema radika) või koguni aktiivjahutuse?
Juhul kui võimsust puudu tuleb ja panen juhtmed 5v ja 12v peale kas siis lähevad türistorid veel kuumemaks?
Comment
-
Türistor ja diood lähevad igal juhul kuumemaks. Üksõik, kas lõikad traati lühemaks või tõstad pinget, sest vool ju kasvab ja koos sellega ka türistoril ja dioodil hajuv võimsus.
Kui on, siis pane suurem radikas ja enne kinnikeeramist kindlasti termopastat vahele. Sellest on siin foorumis juttu olnud - otsing abiks. Aktiivjahutusele pead hakkama alaldit ehitama, mis pole küll keeruline - neli dioodi või juba valmis dioodsild ja üks lüüt, kui kasutad 12V ventilaatorit.
Ja põletustraadi kontakt ühendusjuhtmega peab hea olema. Kinnitusvariante on mitmeid, lihtsaim ilmselt kruvide-seibide alla kinni keerata.Harjutamine teeb harjutajaks.
Comment
-
Kas dioodi läbivat voolu (10A alalisvoolu piirkond testril) ka mõõdetud?
10A-ne diood vajab korralikku radiaatorit kui vool läheneb 10A-le. Tegelikult peaks vool piirduma 5A-ga läbi dioodi ja teine poolperiood (läbi türistori) siis samuti kuni 5A kujuneks iseenesest. Kokku kuni 10A (vahelduvvoolu). Sulavkaitse seal ahelas võiks siis 10A max olla, dioodi ja ka (10A-se!türistori kaitsmiseks võimaliku lühise korral, lühiaegne lubatud vool nendel üle 10A kuni kaitse rakendub. 20A sulavkaitse (et 10A max lubatud dioodile ja sama oletatavalt türistorile) ei tarvitse enam kaitsta lühise korral põletussule ahelas.
Tööstuslik kunagi müügil olnud lihtne ja edukalt töötanud põletusaparaat pole kuigi võimas, mõnikümmend W vast trafo suuruse järgi, pinget või voolu ei tea arvata. Kui tõesti voolud dioodile või türistorile liiga suureks osutuvad, võiks ju nad mingi madalaoomise traattakistiga shuntida, muist voolu "kõrvale juhtida" nendest...Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
Comment