Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

külmkapp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    külmkapp?

    `huvitab siis et, kas oleks vüimalik kidagi külmkappi ehitada? ta ei pea olema niivõrda külm, vaid peaasi et joogid jahedas hoiaks...

    #2
    Toksi Googlesse võlusõna "Peltier", ja saad oi kui palju infi.
    Kõige lihtsam teha... aga mitte odav
    Paljud autode külmikud just nendega tehtud.
    Harjutamine teeb harjutajaks.

    Comment


      #3
      Originally posted by Padasonic@Sep 21 2004, 13:15
      Toksi Googlesse võlusõna "Peltier", ja saad oi kui palju infi.
      Kõige lihtsam teha... aga mitte odav
      Paljud autode külmikud just nendega tehtud.
      ei pruugi alati olla *väga* kallis...
      miskit 2x2cm peltieri elementi müüdi kunagi ret-tehnikus (siis kui too veel kunderi tänava tartu mnt. poolsel küljel oli) ca sajakonna krooniga.
      tõsi, sellest *on* vähe.

      endal veneaegne autokülmkapp, sellel on oluliselt suurem element (mälu järgi nii ca 4x4cm), voolu tarbib 12V juures 3A, aga eriti efektiivne ta ei ole.
      hoiab ehk 10 kraadi välistemperatuurist madalamal, midagi jahutada ta ei jaksa, või kui, siis läheb pool päeva aega, kuid külmkapist võetud asju hoiab jahedana küll.
      GSM: 5039624

      Comment


        #4
        Mul on mingid vene elemendid. Marki peast ei mäleta, kui vaja, võin asja uurida. Aga passis oli neil kirjas, et tööpinge ca 3V ja vool 10 - 11A. Igal elemendil eraldi nummerdatud passis kirjas. Kroonuvärk!
        Kunagi uurisin Tevalost nende hindu ja olin väga rõõmus, et ei pea neid ostma...
        Endalgi juba mitu aastat sarnane projekt aja puudusel pooleli.
        Auto külmkappides pole näinud, et alla +5 kraadi Celsiust langeks. Aga ega õlu/limps ei peagi jääs olema. Viin iseasi
        Harjutamine teeb harjutajaks.

        Comment


          #5
          Originally posted by Padasonic@Sep 21 2004, 13:44
          Auto külmkappides pole näinud, et alla +5 kraadi Celsiust langeks. Aga ega õlu/limps ei peagi jääs olema. Viin iseasi
          alla +5 kraadi polegi vaja.
          küss on selles, et palaval suvepäeval pole võib vabalt +30 kraadi pagasnikus ja +50 kraadi päikese kätte seisma jäänud auto salongis olla.
          kui külmkapp sellest tempist ka miski -10...-25 kraadi maha jahutab, on ikkagi väga vähe kasu.
          GSM: 5039624

          Comment


            #6
            Originally posted by vtl@Sep 21 2004, 16:02
            kui külmkapp sellest tempist ka miski -10...-25 kraadi maha jahutab, on ikkagi väga vähe kasu.
            Jah, nii see asi paraku on. Ei hakka praegu pakkuma, palju oli max. temperatuuride vahe. Pealegi seda kodus nikerdades nagunii ei saavuta. Vaatan paberitest järele.
            Autos peaks siis hakkama jämedaid voolikuid vedama, et väljast paarkümmend kraadi jahedamat õhku imeda ja pärast jälle autost välja. Sedasi kipub asjal mõte kaduma. Aga kusagile grüünesse suundudes on päris hea - tõstad pagasnikust välja ja las ta siis vuhiseb seal. Ainult lisaaku peaks olema - pidevalt 10A voolu tekitab hiljem käivitamisel komplikatsioone.

            EDIT: võtsin siis esimese ettejuhtuva passi. Seal andmed sellised:
            max teperatuuride vahe - 65,2 kraadi
            max vool - 11,1A
            max toitepinge - 3,1V
            mõõtmed 34x30x7,9mm.
            Ahjaa, elemendi tüüp on M4,5-27.
            Harjutamine teeb harjutajaks.

            Comment


              #7
              Siit näeb, mismoodi Peltier' üldse ehitatud on: http://www.digit-life.com/articles/peltiercoolers/
              Mingi imeasi see siiski pole, lihtsalt soojuspump mis võtab kõvasti voolu...4x4cm element 16V ja 6A.
              Aga auto külmutuskapi idee lihtne: hea soojusisolatsiooniga kast, kaane sees auk kus Peltier...ülalpool radiaator ventikaga (näit. arvuti protsessorilt) ja allpool 20x30 cm alumiiniumplaat, mis siis külmetab ja kuna jahe õhk raskem, siis see vajub alla (pudelite-purkide peale ).
              Kahjuks kasutegur sellisel asjal suht väike...külma osa temperatuur sõltub sellest, kui hea jahutus on kuumal poolel...ja see läheb ikka mehiselt kuumaks!
              Seisva auto aku pealt pole pikka pidu, aga töötavale generaatorile 100W lisakoormust elab üle.
              Peaks ka hoiatama, et ilma radikata Peltieri pingestada ei tohi...tuline pool peab enamasti vastu kuni 60 kraadi ja siis tuleb portselanplaat elementide küljest lahti ja kallis asi on tuksis.
              Endal selline 4x4cm jublakas on ja sportlikust huvist igasugu katseid teinud B) .

              Comment


                #8
                Nendel külmikutel, mis minu käes remondis käinud, oli kogu see krempel külje peal. Seespool samuti vägev radikas ja osal ka ventikas, et külm õhk ühtlasemalt jaotuks. Kahe radika vahel mingi klaasvilla moodi materjal. Paljas plastmass on liiga hea soojusjuht. Ülejäänud seinas miski vaht soojusisolatsiooniks. Võimalik, et seintes kasutatakse ka teistsuguseid materjale, ei tea - lihtsalt üks külmik pudenes kruvisid lahti keerates liiga laiali, siis sai asja uurida.
                Harjutamine teeb harjutajaks.

                Comment


                  #9
                  sõjaeelses kirjanduses kohtasin kunagi vedeliku aurustumissoojusel põhinevat ideed. asi tehtud nii et kapi tagakyljel oli pidevalt niiskuv tekstiil mida tuul(ventilaator) jahutas. ilmselt väga palju kraade sellega alla ei saa aga natuke siiski, samas inimene tajub juba poolekraadist erinevust.

                  Comment

                  Working...
                  X