Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Soovitage kehvapoolset dioodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Soovitage kehvapoolset dioodi

    Kas oskate soovitada dioodi, mille päripinge oleks 0,7 kuni 0,75 volti?
    Tahan "tavalist kvartskella" AA-elemendi asemel autoakult toita. Stabilitroniks panin järjestikku kaks dioodi 1N4148 (miks? Sest sattusid näppu) ja eeltakistiks 12 kilo-oomise. See skeem annab kellale 1,2 V. Kell küll käib, aga ma ei tea, kui ligidal see 1,2 V tema tööpinge alumisele piirile on. Ilusam oleks 1,4 ... 1,5 V.

    #2
    Mingi vana Ge: D7,2,9,... Leian vajadusel. Kui on tegemist osutiga, plõksuva kellaga, siis on vaja ka ägedat lüüti. Ompulssvool on tugev. On kogemusi.

    Comment


      #3
      Saab kasutada ka punast LED-i, selle päripinge ka seal kuskil 1,7V.
      Head susserdamist !

      Comment


        #4
        https://www.ti.com/power-management/...p634max=1.5;11

        ← ←
        ← ← ←
        (? https://www.ti.com/power-management/...typ=0.06;22000 ?)
        //
        // lihtsa skeemi tarbeks : https://www.elfadistrelec.ee/search?q=1.33V+zener
        ( arvatavasti -- mida suurem lubatud hajuvvõimsus seda parem )
        .
        .
        .
        tavalise optoga saab kah vist midagi aretada (neil on iR LED-ga sisend -- viimase pngelang on ca. 1.2 ... 1.5 V)
        viimati muutis kasutaja ci139; 01 November 2021, 16:26.

        Comment


          #5

          Diood mille max võimsus on suurem, on sama vooluga väiksem Vd....ehk siis mingi 5A...10A diood äki.
          http://hparchive.com/
          https://worldradiohistory.com/index.htm

          Comment


            #6
            Võib ju kolm dioodi panna. Aga pigem jah eeltakistiga led ja väike konde kah kui tiksumine kustutama kipub.
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              IR -i LED i pinge peaks sinna 0,7 V juurde jääma.
              MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
              KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

              Comment


                #8
                Esmalt postitatud olevtoom poolt Vaata postitust
                Kas oskate soovitada dioodi, mille päripinge oleks 0,7 kuni 0,75 volti?
                Tahan "tavalist kvartskella" AA-elemendi asemel autoakult toita. Stabilitroniks panin järjestikku kaks dioodi 1N4148 (miks? Sest sattusid näppu) ja eeltakistiks 12 kilo-oomise. See skeem annab kellale 1,2 V. Kell küll käib, aga ma ei tea, kui ligidal see 1,2 V tema tööpinge alumisele piirile on. Ilusam oleks 1,4 ... 1,5 V.
                Hm... Lineaarsed seadistatavad regud saab ka timmida 1,5V väljundi peale. LM317 ja muud taolised. Ja voolunälga ei teki. Kui laiskus lubab...
                https://circuitdigest.com/calculator...age-calculator
                Click image for larger version  Name:	lm317.jpg Views:	0 Size:	110,9 KB ID:	1116422
                Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                Comment


                  #9
                  Suur aitäh kõigile soovitajatele!

                  Vastan soovituste sissetuleku järjekorras.
                  1. Shele: ma rumala peaga ei osanud germaaniumdioodide peale mõeldagi. Kui asi nendeni peaks minema, võtan ühendust. Vooluimpulsid ei ole kugi suured -- keskmine voolutugevus on peaaegu olematu. Vaatan, missugusest silumiskondensaatorist piisab (praegu sattus 4700 uF ja seda on küll maa & ilm).
                  2. urmo: proovisin üht punast valgusdioodi ja minu hiina imemõõtur ütles selle päripingeks 1,89 V, mida kardan liiga palju olevat.
                  3. Starfish: asja võiks uurida.
                  4. spetsialist: kardan, et kolm dioodi annavad liiga kõrge pinge. Mul pole kellasid ka eriti katsetamiseks
                  5. klm: see infrapunadioodi mõte mulle meeldib, otsin ühe ja katsetan. See kaotaks pealegi skeemist ühe komponendi.
                  6. GU50: see on kindlasti universaalseim meetod, aga mulle sel kohal ei meeldi. Sest mulle pole peaaegu mingit voolu vaja.

                  Kiirel guugeldamisel leidsin, et leelis-AA mahutavus on heal juhul 3 Ah. Kvartskell käib ühe "patakaga" raudselt aasta, pigem poolteistki. Kuid aasta tähendab, et kella keskmine voolutarbimine on midagi 0,35 mA kandis. Seepärast (ja kahtlemata ka laiskusest) jään dioodi(de)ga variandi juurde.

                  Täiendav küsimus: kas keegi on siinmaal märganud müügil AAA -> AA n.-ö. adapterit ehk topsi, mille välismõõtmed ja kontaktid on AA omad ning mille sisse käib AAA?

                  Comment


                    #10
                    IN4007 diood (üks eksemplar, ei mõõtnud 1000 et saada pädevat keskmist) oli 480mV @350uA, Vd @1mA = 530mV FR304 Vd @1mA = 450mV , Vd @ 350uA = 412mV

                    See tähandab ikkagi mitme dioodi katsetamist et täpset pinget saada.

                    Tarbitava voolu teadmine muudaks seda katset kiiremaks.

                    Dioodi valem ütleb et Vd tõus 58mV muudab Id x10, (see ei arvesta soojuse toimet)
                    http://hparchive.com/
                    https://worldradiohistory.com/index.htm

                    Comment


                      #11
                      Kunagi oli vaja sobiv led leida siis tegin portsu mõõtmisi V vs uA, 100uA piirkonnas võiks punane led sobida, täis AA vist 1.65V. Mulle see variant meeldib just visuaalse tagasiside pärast, nt saad silma järgi kondeka valida.

                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Samas töötas mul selline kell ka NiCd aku pealt: 1,2V. (Elektrikatkestuse kaitseks pidas päeva - paar vastu).
                        Kellad on küll erinevad, aga kui on võimalus proovida kasvõi potekaga pinget alla saada, selgub minimaalne tööpinge.
                        Ehk sellest esialgsest (1,2V) piisab ka selle kella jaoks.
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #13
                          Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                          IR -i LED i pinge
                          https://www.farnell.com/datasheets/73758.pdf vaatab joonis [Fig.7 Forward Current vs. Forward Voltage]
                          + oluline on ka [Fig.11 Collector Dark Current vs. Ambient Temperature] kui midagi ehitada

                          https://www.jameco.com/Jameco/Produc...dDS/878243.pdf vastavalt joonised
                          [Fig.4 Forward Current vs. Forward Voltage]
                          [Fig.9 Collector Dark Current vs. Ambient Temperature]

                          etc. . . .
                          alternatiiv nr. 2 on toita kella mõne
                          • pädeva ???
                          • piisavalt kiire ( MC34071 slew rate )
                            // Joonis PDF-is ↑↑ [ Figure 11. Single Supply Output Saturation versus Load Resistance to Ground ]
                          • ja stabiilse ( settling time )
                          • normaalse jõudevooluga [Figure 34. Supply Current versus Supply Voltage]
                          Op võimendiga . . . või selle baasil tehtud emitter/lätte järguriga (mille kollektor-/neelu pinge on eelnevalt madaldatud +2 ... +3 volti reguleeritavast (1.5V) pingest kõrgemaks)
                          täpsemalt
                          https://www.google.com/search?q=1.5V...coil+impedancehttps://www.davidpilling.com/wiki/index.php/Quartz → 259 Ω / 70 mH / I.max5mA . . .= mistahes kiire op-amp peaks sellega hakkama saama ►► lihtsustatud (mitte ohutu / kaitsmeta) skeem Falstad´i simulatsioon -- PS! andud skeemi korral tuleb kasutada OP võimendit mille CM input piirkond hõlmab NEG. Rail (näit. bi-polar LM358 , mosfet TLV9352) /// vastasel korral tuleb pinge refferentsid siduda Vee/Vcc -ga → simulatsiooni näide

                          Update :: ↑↑ eelnevas võivad olla vead (Falstad pole eriti pädev simulaator) veel üks variant mis on R-C-zener kombinatsioonist keerukam // ma lihtsalt üritasin kontrollida oma esialgset mõtet refereerida neg-GND refereeritud pinge pos. Sup. rail peale // tegemist n.ö. supply rejection test-ga , kus : V.Xo -- väljundpinge , V.Vz -- võimendatud jagatud etalonpinge , V.Vs -- PbSO4 . . . kui sellist jaburlust kokku laduma hakata , siis peaks skeemi lisama kaitsme RF filtri ja võibolla 2-sele Op Võimule ka toite lahtisidestuse ... tegemist lihtsalt näitega , et igasugust janti on võimalik aretada kui selleks sobivad Op võimendid leiab ja vastupidi (et mistahes Opakatele saab tekitada vajaliku skeemi)
                          Update.2 :: muudetud etalon-pinge ahel (referentsi võimendi Op võimu peale) + üht-teist muud (stabiilsusega seonduvat)
                          Click image for larger version  Name:	Qz-cv.png Views:	0 Size:	366,3 KB ID:	1116478UUS → Click image for larger version

Name:	Qz-cv-rv.gif
Views:	280
Size:	119,8 KB
ID:	1116636
                          viimati muutis kasutaja ci139; 07 November 2021, 19:48.

                          Comment


                            #14
                            Esmalt postitatud olevtoom poolt Vaata postitust
                            Täiendav küsimus: kas keegi on siinmaal märganud müügil AAA -> AA n.-ö. adapterit ehk topsi, mille välismõõtmed ja kontaktid on AA omad ning mille sisse käib AAA?
                            Ei ole näinud eestis.
                            3D printeriga saab ise teha.

                            Use your spare computer screws to act as an adapter for your AAA batteries. This design is great if you want to lighten your mouse or other electronics by up to 30 grams (since many devices use two or more) because regular AA batteries are up to 30 grams each, while lithium-ion AAA batteries are only 10 and 11 grams, such as Eneloop Lite.This battery adapter is only 4 grams in weight and the light version comes in at only 2 grams.This design is made to be super easy to print, requiring zero supports and zero infills, and no rafting. Just print it, screw in a spare computer screw (the ones for your motherboard, usually 4.3mm), and you're good to go!There are currently three versions; one is a shorty version that should balance well in just about any piece of electronics, a light version for those using a wireless mouse (like the Logitech G305 or G304) and an extended version that is nearly the entire length of the battery with just enough to remove it. The shorty and light version should be good enough in 99% of cases.

                            Võibolla kellegil foorumlasel 3D printer, teeb ära. Printimine on kiire ja plastiku maksumus sendid.

                            Tellida saab küll neid.

                            Comment


                              #15
                              charge-pump v.
                              https://www.analog.com/en/products/ltc3255.html + https://www.analog.com/en/products/ltc3251.html
                              + väliste induktoritega alternatiiv v.
                              https://www.ti.com/product/TPS560200 ( + https://www.ti.com/product/TPS62840 ) // esimesest üksi peaks piisama ("advanced Eco-Mode operation at light loads")
                              // ↑↑-ga seonduv (?PCB design guide?) https://www.crowdsupply.com/electronut-labs/snapvcc ←•→ https://hackaday.io/project/6269-snapvcc
                              ? Miks ma viitsin nii kaua jampsida siin - on see , et kunagi sai huvi tuntud eriti väikese võimsustarbega vidinate aretamise vastu -- et siis -- probleem on põhimõtteliselt huvitav (s.o. leida võimalikult optimaalne lahend sinu poolt püstitatud ülesandele)
                              viimati muutis kasutaja ci139; 03 November 2021, 23:33.

                              Comment

                              Working...
                              X