Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autotõstuki tõstekõrguse alarm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autotõstuki tõstekõrguse alarm

    Raske nimetust anda asjale.

    On selline seis / tõstuk garaazis


    Tahaks, et ülestõstmisel auto katus ei läheks teatud kõrgusest üle, ehk ei tõstaks "üle võlli".
    Kui läheb üle teatud piiri, näiteks, 5cm auto katuseni, siis hakkab piiksuma.

    Kuidas aga lahendada anduri "ülesehitus" ?
    Mida sinna lae alla riputada, et kui "tunnetab" auto katust, siis rakendab piiksuja.

    On selliseid andureid või muid ideesid?
    Konkreetse auto külge ka ei saa asja rakendada, autod muutuvad (suurus, kõrgus).

    Mingi nöör mis ripub laes ja puudutades auto katust saadab signaali.
    Mis see "nöör" olla võiks?

    On üldse sellised asju olemas, mis niimoodi tuvastavad?
    Ühesõnaga ideesid vaja.

    #2
    Mikrolüliti, mida vedru rakendab, kui kokku tõmbab. Vedru all otsas on nöör, mille otsas pallike.Kogu värk ripub alla. Kui auto katus tõstab palli, siisnöör läheb lõdvaks ja vedru paneb lüliti tööle. Võib ka teha optilise kiire, mille auto katus katkestab. Või induktsioonanduri, mis metallile reageerib. Kõiki neid saab seada vajalikule kõrgusele. Lihtne ja odav teha.

    Comment


      #3
      Mul oli kunagi väike sõnavahetus tsehhidega autotõstukite automaatika teemal, sest need tahtsid ignoreerida elementaarnõudeid.
      Aga, pole üldse see koht kus hakata midagi "aretama"; kohe kindlasti ei ole. Unusta ära mingid nöörid, mikrolülitid ja igasugune jama.
      Vaata kuidas on lahendatud asi autopesulas, korralikus- täpselt nii ongi vaja. Tahad piiksumist (mida sa nagunii ei kuule, kui näit muusika tümps käib), siis pane point-to-point andur ja piiksuja- las siis piiksub, kui peab piiksuma. Aga, enne lõppu peab asi seiskuma, igal asjaolul. Nii on sul vaja seda pikka hingedel sanga ja korralikku lülitit talle. Sangal peab peal lisaks katuse kohalt olema peal pehmendus või plast., et kunagi ei kriibiks katust. Automaatika peab olema ehitatud, et sealt üles enam ei läheks ja saab ainult alla poole.. ja lisaks veel vajutades sundkäivituse nuppu (et sa teed seda teadlikult ja masin liigub ainult käsireziimil alla poole).
      *Lülitussang on reeglina autokatuse laiune, kahelt poolt poolkumer profiil U- kujuga , valmistatud õhukesest ümar teras- või aluprofiilist kerge rakis, millel mõlemal pool on "loksuvad hinged" ja keskelt kaetud pehmendava plastkihiga. Vaikimisi asetusega ca 45* horisontaalasendist alla poole vabal rippel ja ühelt poolt kannab turvalüliti otsal.
      *Lüliti on tööstuslik turva või käidulüliti, mida kasutatakse tõstukitel, kraanadel, tööstusmasinatel, elektriväravatel jms. Kasutuses NC kontaktipaar.Nagu: (link)
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment


        #4
        Kuulikese mõte huvitav. Lihtsaim variant vist.
        Induktsiooni andureid uurisin, enamus neist reageerivad, kui jäänud loetud millimeetrid objektini. Ei sobi.

        Laserpointeriga vist ka üks lihtsamatest. Kuigi ka lihtsus on antud juhul nii ja naa. Peab olema ühel pool saatja (laser) ja vastuvõtja ja teiselpool peegel.
        Kui peeglist enam kiirt tagasi ei tule, siis ülemine piir käes ja kukub karjuma.


        Erku: Nu nii hull see asi ka pole.
        Kõik tõstukid on ilma selle alarmita.

        See on lihtsalt eraldiseisev seade, mis annab märku, kui ma tõstan auto liiga kõrgele.
        Et ma ei peaks ümber tõstuki käima ja vaatama üles, kas nüüd kõik.

        See ei muuda tõstuki kasutamist ohtlikumaks.
        Ma ei puudu tõstukit ennast üldse ega sekku selle elektriskeemi.
        Korralik BUZZER või suitsuanduri piiksuja ja kuuleb seda igaljuhul.

        Erku mõttest võiks keegi joonise visandada.
        Mingi visioon on peas sellest, aga pole kindel, kas mu ettekujutus õige.

        Comment


          #5
          lähedusanduri või kiirega. siis ei kahjusta tõstetavat. mingit alarmi pole vaja. turvalülitus tuleb panna tõstenupu ahelat katkestama (nagu teekonna lülitid seda teevad).

          Comment


            #6
            Elektrik, sinu kasutajanimi eeldaks et seda sa ometi pea kuskilt küsima. Aga see selleks.
            Tõstuki juhtskeemi TULEB sekkuda kui sa ei taha kortsulükatud katust. Selleks tuleb panna laetala külge kummeeritud rullrattaga lõpplüliti (rull seepärats et ta veereb ja sellega ei kahjusta värvi/lakki), mis ülestõstmise peatab etteantud kaugusel . Rulli liikumine tuleb panna auto suhtes pikuti, sest niisugusel tõstukil autokere tööde tegemise ajal kõigub natuke ette taha, risti olev rull hakkaks ikka hõõruma. Mingid buzzerid ongi pusserdised, mille kasutuspoint on mujal. Kui jutt oleks mingitest ekspeditsioonijeepidest, siis oleks kohane kasutada mingit lasersüsteemi, kuna sellistel masinatel on katusel muidki asju peal katuse ühes etteantud punktis, tuled, antennid jne.
            Õnneks seda töökoda vaadates saab selle vajaduse kõrvale jätta, sest mõni ongi juba sama kõrge ilma tõstmatagi kui see lagi seal .
            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
            Konfutsius

            Comment


              #7
              Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
              Kui jutt oleks mingitest ekspeditsioonijeepidest, siis oleks kohane kasutada mingit lasersüsteemi, kuna sellistel masinatel on katusel muidki asju peal katuse ühes etteantud punktis, tuled, antennid jne.
              Õnneks seda töökoda vaadates saab selle vajaduse kõrvale jätta, sest mõni ongi juba sama kõrge ilma tõstmatagi kui see lagi seal .
              Seda minagi vaatan, et väga madal koht on selle tõstuki jaoks.....

              Comment


                #8
                Alarmi polegi vaja, postide vahele jupp pooletollist veetoru, toruisolatsioon ümber ja ühes otsas NC lõpulüliti mis tõsterelee mähisega jadas. Kuna omal enamasti max kõrgust vaja siis tõstadki nii kaua kuni seisma jääb.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Võimsad vastused. Ma nägin pildilt, et tegu on kodugaraasiga. Palli asemel peks olema tikutoos(et ei veereks maha). Optiline ei pea olema laser ja kahepunkti oma. On imelihtme peelgeldusele töötav IR asi : paari cm. pealt reageerib. Lisaks torudele võib ka pneumaatilist andurit proovida.Leiutagem edasi.

                  Comment


                    #10
                    Neid IRe on mitmesuguse kauguse jaoks, mõnest cm kuni pea meetrini.
                    Aga kui juhtub vaatama katuseta autosse siis võib pahandusi juhtuda.

                    Kui võtta väike laser, mõned peegli, magnetid, fotodiood, liimi ja kaks raudlatti,
                    siis saab teha sinna ülesse sellise vasak-parem-vasak jne laserkiire võrgu.
                    magnetiga peeglid saab nende kahe horisontaalse raudlati külge kenasti kinnitada ja vajadusel nihutada piki latti.
                    Laser ja vastuvõtja siis selle siksaki otstesse.
                    Kui midagi kiirele ette kerkib siis annab diood sellest teada ja saab tõstmine peatada.

                    Umbes selline riist sai ehitatud, töötas aga:

                    Kui ruum oli pahas suunas lisavalgus siis reageeris diood ka ruumi valgusele ja laserit ei tundnud.
                    Värvifiltri ja suunava toruga sai sellest veast lahti.

                    Jupid sai oomipoest.
                    Raudlatid tuleb eraldi otsida.

                    Comment


                      #11
                      Tööstustes lahendatakse sellised olukorrad tavaliselt infrapunaturvakardinatega, googelda "infrared safety curtain"
                      MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                      KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                      Comment


                        #12
                        Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                        googelda "infrared safety curtain"
                        Piltide järgi on tegu vertikaalkardinaga, nt ukse ette pandav.
                        Kui see oleks nähtav, punane kiir, siis ega paljud sisse tulla ei julgeks.
                        Infrapunane kiir inimest ei häiri, marsib läbi.

                        Aga seal lae all võiks see kiir küll nähtav olla, oleks ka täienda optiline hoiatus.
                        Kui lumi läind ja tuleb rattaid vahetada saab töökojas küsida kuidas NEIL see asi käib.

                        PS
                        Kas allapoole tulles ka mingi automaatpeatus on?
                        Elektriliselt võiks olla vama mis üleval.



                        Comment


                          #13
                          Tervitused leiutajatekülale! Mehed, see jalgratas on ammu leiutatud. Olen tõstukite müügiga tegelenud juba 22 aastat ja siiamaani ei ole kahepostilise hüdrotõstuki puhul kohanud ühtegi muud lahendust peale ülatraversi alla kinnitatud polsterdatud ristlati, mis siis juhib pumba kontaktori käivitusahelas asuvat NC lõpulülitit. Lihtne, odav ja lollikindel. Aga kui on soovi asja mõttetult keeruliseks ajada siis saab ju seda teha. Aga kõlab see nagu jänesele stopptule paigaldamine...

                          Comment


                            #14
                            Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                            Piltide järgi on tegu vertikaalkardinaga, nt ukse ette pandav.
                            Kui see oleks nähtav, punane kiir, siis ega paljud sisse tulla ei julgeks.
                            Infrapunane kiir inimest ei häiri, marsib läbi.

                            Aga seal lae all võiks see kiir küll nähtav olla, oleks ka täienda optiline hoiatus.
                            Need kiire saatja ja vastuvõtu postid pane kuidas tahad.
                            Häirima ei peagi, kui keegi üritab töötavasse masinasse sisse jalutada, siis masin seisatakse.
                            Kui nähtavat kiirt tahad, võid selle ise leiutada, ning siis kogu selle turvaseadme EU tüübikinnituse paberimajanduse läbi teha.

                            PS. Polsterdatud toru koos NC lülitiga on jah kõige lihtsam.
                            viimati muutis kasutaja klm; 13 February 2022, 18:06.
                            MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                            KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                            Comment

                            Working...
                            X