Oleks tarvis paarkümment tk selliseid LED elemente plaadile joota. Nagu aru saan, siis joote kontaktpinnad asuvad nn kõhu all(elemente veel olemas pole) nendel elementidel. Jootepastat mul ei ole ja head fööni ka mitte, seega selle puhumisega ei tahaks jändama hakata. Kas saaks ka talutava tulemuse, kui jootekolviga esmalt mõlemad kontaktpinnad nii plaadil kui LED elemendil tinatada, LED paika tõsta ja samal ajal kahe kolviga mõlemalt poolt samaaegselt pinnad kuumaks lasta ning siis asi sedasi kinni joota? Ning nagu aru saan siis sealt digikey-st tellides alla 50 euriku eest tellida, siis 20 euri saatekulu? Või ehk on ka mõni soodsam koht, kuskohast samasid elemente leiduda võiks parema hinna ja saatmiskuluga? Ja see jootmine, elemente ilmselt mida vähem kuumutada seda parem? Peaks pliisisaldusega tinaga selle ehk kinni laskma ja temperatuuri kolvidel võimalikult madalaks seadma?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
LED jooteühendus "kõhu" all
Collapse
X
-
Üks variant:
Aga võiks näidata, mis plaat on, kuhu ledid joota vaja.
Ise kasutaks pigem kuumutus aluse: https://a.aliexpress.com/_mNukFt2
Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
Huvid: mikrokontrollerid, CNC, DIY, 3d printer: Prusa i3.
-
Olen näinud triikraua plaadist, Arduino kontrollerist(PID regulaator), termo andurist ja pooljuht releest tehtud jooteplaate.
Nii peaks olema võimalik asi ära teha.
PS.
MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !
Comment
-
Plaati veel pole tehtud, aga põhimõtteliselt on tegu sellise hästi õhukese ja painduva trükkplaadiga, nii 0,2mm vast on paksust. See siis suht hästi juhib soojust ja hiljem kleebiks selle kompoti alumiiniumjahutusele. LED-ide vaheliseks kauguseks jätaks nii 10 mm umbes vast, et ümberringi mahuks toimetama kolviotstega. Mingit eraldi soojendusplaati ei tahaks hakata nende pärast hankima, millalgi võiks ehk mingist vanast triikrauast proovida seda soojendusalust ise nikerdada, triikraualt see originaalne bimetall vahelt minema visata, mingi alumiiniumplaat vms hästi sooja juhtiv metall sinna triikrauale omakorda peale asetada ja mingi täpsem temp andur kõrgemale temperatuurile ja väiksema hüstereesiga temperatuuri hoidma ja olekski olemas?otsija
Comment
-
Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitustMingit eraldi soojendusplaati ei tahaks hakata nende pärast hankima,
Seal on omajagu tööriistu ja vast keegi annab nõu ka.
Uuri natuke, vast tuleb kasuks.
Kui ei taha kuumaks ajada siis aitab Woodi sulam.
(Alumiiniumi külge jääb tina kui enne kampoli ja raua viilmete seguga hõõruda.)
Comment
-
Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitustPlaati veel pole tehtud,
Comment
-
Plaanis ongi jah suured jootepinnad jätta, proovin esmalt niisama jootmise teel ja kui ei õnnestu, siis vaatab edasi. Tellin siis juba 20 asemel 100tk, kuna 20 tk maksaks vist 33,56 euri selle transaga ja 100tk tuleks 50.12 euri kui õigesti aru saan. Pole sealt kunagi tellinud, aga proovin ära peagi siis. Need LED elemendid seal päris hea valgusviljakusega, 200lm/W kohta peaks kasutegur olema mõistliku koormusega.otsija
Comment
-
Eraldi LEDi soovitada ei oska, kogemusi rohkem ribadega (näiteks see või see). Reeglina eriti hea valgusviljakusega isendid on suht viletsa valguse kvaliteediga. Kõrge CRIga LEDd on tavaliselt kuni 120lm/W. Võid andmelehti uurida, kui on CRI90+, siis tavaliselt on ka punase renderdus (R9) üsna hea. Näiteks R9 -7 on sama mis 10 aastat tagasi LED taskulambid kasutasid. Üsna kole valgus.
edit: leidsin siiski, need on head. Võib-olla akuvalgusti jaoks natuke liigagi head, siiski ainult 91lm/W. Violetse lisaemitteriga LED on suht uus tehnoloogia, tundub.viimati muutis kasutaja sebastian; 29 November 2022, 22:51.
Comment
-
Need LED id seal esimeses postituses, tuleks muidugi alumiinium alusega trükkplaadile joota, siis saab maksimaalse võimsuse kätte.
Kui korraliku jahutust pole, siis võta pigem need korraliku CRI väärtusega ali ledid, neil erivõimsus väiksem ja ei küpse töötades ära.
Mina olen SMD komponente tavalise jootekolviga nii jootnud, et jootnud plaadile ühe tina kuulikese, siis sinna detail, surun detaili ja joodan ühe otsa paika.
Siis kui detail on fikseeritud siis saab teised jalad peenikese kolvi ja kampoliga tinaga paika joota.
Kui detaili kahe jala vahele tekkis tinast sild, siis saab selle sukaga kõrvaldada.MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !
Comment
-
Et osta tavavalguse hiina LED-e ja joota neid ise põlveotsas plaadile. Ja samas, neidsamu LED-e müüakse hiina poolt lugematul hulgal ja võileiva raha eest ükskõik mis suurustel alu-plaatidel ja väga laias voltide vahemikus.
Kus see point siis on?
Lähed roogid vallale mõned tunnid lund ja selle raha eest võid neid plaate mitme päeva töö jagu ja vaevlemiseta osta.
Oleks küsimus old, et mis kiip on parim valgusele ja silmadele, mis kestab kauem ja mis millises reziimis töötab- oleks küsimises teine tera asjal.Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa
Comment
-
Ega alist ei julgegi osta ega usaldada nende LED-ide kvaliteeti ega lubatud numbreid, seetõttu paningi lingi digikey eeldatavale kvaliteetsele toodangule. Minu plaan oleks neid LED-e kasutada kõigest 1W võimsusel per chip, paberõhukesel PCB-l suurte jootepindadega jahutusele kleebituna suurele jahutusele vaevalt temperatuuriprobleem tekiks. Max võimsus lubatud antud chipil 6,9W, siis juba ametlikult on lm/W valgusviljakus langenud alla 150lm/W, see enam ei annaks erilist kasu valgustugevuse vs aku kestvuse osas, mistõttu topiks antud LED chippe pigem koguseliselt juppmaad rohkem, et soojushajutus parem oleks ja kasutegur suurem.otsija
Comment
Comment