Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

DIY laadija DC12V -> PD3.0 20V/5A konverter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    DIY laadija DC12V -> PD3.0 20V/5A konverter?

    Sai siin pikalt ilma elektrita olla ja tekkis mõte ehitada autoakult toimiv kõik ühes laadija. Laadija võiks laadida 5V/2A seadmeid nt nutikellad ja vanemad telefonid, siis uuemad kiirlaadimisega telefonid QC2.0 ja ka uuemad telefonid ning läpakad PD3.0. Vabandan ette, et laadimise standarditega võin veidi puusse panna, kuna pole neid veel pähe õppind.

    Vanemad telefonid/kellad jne saab laetud suht lihtsalt nt sellise vidinaga: https://www.aliexpress.com/item/1005003750153325.html

    Probleemiks osutus just selline vidin, mis laeks uuemaid tahvleid ja sülearvuteid, mis tahavad TYPE-C pesast saada PD3.0 20V/5A. Nt uuemad Apple ja Lenovo seadmed. Kunagi sai tellitud Hiinast moodulid mis toetavad PD 20V3A, aga need tahavad saada vähemalt 24V sisse ehk "step-down". Proovisin ka "step-up" konverteriga pinget tõsta, aga sellele moodulile see ei meeldi ja läpakat laadima ei hakka. 5/9/12V väljundid toimivad ilusti.

    Seda "laadimisjaama" toidaks autost läbi XT90 pesa/pistiku (kust tavaliselt autoakut laen) või siis suvaliselt autoakult krokodillidega.

    Küsimus, kas keegi on midagi sellist omale ehitanud või on leidnud kuskilt mõne valmis mooduli, mis suudaks usb-c pd3.0 20V/5A seadmeid autoakult laadida? 230V inverterit ei tahaks kasutada, kuna iga W on arvel. Mitmeid tunde alis surfamist pole eriti tulemusi andnud. Muidugi võib pilte ka jagada oma laadimisjaamast.

    #2
    Mis tavalisel UPSil on viga, et selle välistad? USB pesa annab max 3A @5V, mida söövad ka udupeened uued seadmed läbi muunduri.
    https://www.photopoint.ee/lisaseadme...-usb-rs-4ms-es
    viimati muutis kasutaja martk; 09 m 2023, 23:05.
    Digital is like formaldehyde, first it kills the music, then it stores it forever.

    Comment


      #3
      Mina läksin ikkagi inverteri teed, mul on 12v/150VA miski Allride. Selle kasutegur pole paha tegelikult, tühijooksul võtab 14V juures 0,12A. Ühendasin sellel väljund pesa vaheldi asemel 400V/47uF konde külge kuna osadele mobla laadijatele ei meeldinud ristküliku kujuline "siinus". Ja läpatsi laadija ühendamisel rakendus ülekoormus kaitse. Kui läpats oli järel enne sisselülitamist siis hakkas ilusti tööle.
      Nüüd annab see riistapuu välja ca 310V alalist. Ma ei tea mida korralikud aktiivse PFCga toitekad ette ära alaldatud voolust arvavad, kuid neile ei sobi, nagu aru saan ka ristkülik.
      Ehk siis minu "kõik ühes süsteem" oleks tavalaadijad mis töötavad (ka) 310V alalise pealt. Kuigi minul pole ülim kasutegur oluline vaid vajadusel saaks autos sõites asju laadida.
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment


        #4
        Kas on väga mõtet ise leiutama hakata, kui sellised valmis asjad on olemas https://www.baseus.com/products/usb-c-car-charger-160w

        Comment


          #5
          Tavaline UPS mul juba on kus 6 akut 24V/27Ah. Nibin-nabin 1h hoiab racki elus. Ehk lühemad katkestused elab üle. Pikemateks (mitu h ja viimati ~15h) katkestusteks kasutu.

          Inverteri mõtlesin panna külmkapile ja sügavkülmale, kust neid siis mõne tunni tagant autoakult käiata. Iseasi kui võimast inverterit selleks vaja on? 500W ei tee vist midagi? Külmemate/märjemate ilmadega peaks vist "täkujuhtmetega" inverteri tuppa tooma ja sealt edasi pikendusega külmkappide juurde.

          Moi idee mulle meeldib. Mul on samasugune 100W Ugreen autos olemas mida saab vajadusel sealt "laenata". Lisaks on mul ka vanemaid sarnaseid 2-3A USB laadijaid, mida saab sigaretisüütaja pesast lihtsasti toita. Ehk siis selline sig.süütaja pesade jagaja auto aku külge ja ongi olemas olematu raha eest.

          Comment

          Working...
          X