Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Maanduse määramine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Maanduse määramine

    Tervist

    Loodan, et Teie sugused spetsialistid oskavad mind aidata

    Remondi käigus tekkis mul vajadus ära vahetada, üks vana juhe, mis läks elektripliidini...vana hea veneaegne valge alumiinium juhe, kus polnud ühtegi märkust peal. Juhtmes peaks olema; faas,0 ja maa.

    Infoks, tegemist on vana hea Lasnamäe korteriga...

    Võtsin siis mina oma indikaator kruvikeeraja ja faasi puhul helendas nagu hull,
    kuid aru ma ei saanud, nii 0, kui maa puhul helendas suht samamoodi.

    Nüüd ongi mul probleem, kumb on kumb

    0 ja maa pole täitsa samad asjad, ei tahaks sega neid ajada

    B) Tänud abi eest,,,
    http://tingmarprog.wordpress.com/

    #2
    kust sa mõõtsid, kilbist või pliidi juurest?

    Comment


      #3
      B) oma rumaluse tõttu, olin eelnevalt selle juhtme lahtiühendanud pistikust, seal isegi oli tähistused olemas,,,unise peaga ja õhtul ei tasu midagi ehitada.

      Mõõtmised tegin juhtme otstelt :huh: kuivõrd õige see on,,,
      kilbist oleks vähe abi, kuna vahetan juhtme ära esimese harutoosini, mis paikneb esikus...kiikasin ka kilpi seal vaatavad vastu head veneaegsed juhtmed, ilma ühegi markeeringuta.

      Tipake võhiklik küsimus, kas testriga mõõtmine ei annaks mingit infot, kumb maa on
      http://tingmarprog.wordpress.com/

      Comment


        #4
        juhe on pikk ja sellest see tuleb. mõõta tuleb nii lähedalt kilbile kui võimalik.võta harutoosist uuesti lahti ja mõõda sealt.

        Comment


          #5
          Minul olid pliidi 3 "faasi" kokku ühendatud sest majas nagunii 1-faasiline vool. Ehk see mõte seletaks?
          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

          Comment


            #6
            ,,,,proovin õhtul mõõta indikaatoriga harutoosist, täitsa huvitav, et kas indikaator lamp särab 0 ja maa puhul samamoodi...kui jah, siis on olukord suht nutune...

            :huh: suht algaja küsimus, kui ma testriga mõõdan, faas ja 0 peaks võrduma ~ 220V, aga kusagilt kaugelt meenub füüsika tund,
            et faas ja maa võrdub ka 220 ??

            sõber juba viskab musta huumorit, et proovi keelega, juhul kui suus tekib maa (mulla) maitse, ju siis maa
            http://tingmarprog.wordpress.com/

            Comment


              #7
              Faasid ühendatakse kokku tavaliselt pliidis sees, faaside kokkuühendamine on tegelikult veits vale termin sest faaside kokkuühendamine toob palju jama. Aga noh mõte on selles, et kui muidu on küttekehade koormus jagatud ära kolme faasi fahel siis ühefaasilise süsteemiga majas toidetakse kõiki pliidi küttekehasid samast faasist ja selleks ühenduseks on pliidi sees sildamise võimalus.
              Aga kui nüüd rääkida maast ja nullist mis helendavad nagu faas, siis äkki on tegu kolmnurkühendusega ja tegelikult ongi kolm ERINEVAT faasi pliidi juurde toodud? Ma nüüd ei tea kui vana Lasnamäe majaga tegu on, esimesed ehitati juba kahekümnendatel ja neis puumajades seal võib olla igasugu ajaloolisi süsteeme. Kõige kindlam on ikka osta saastamarketist sajakroonine tester ja mõõta, palju pinget kolmel juhtmel omavahel on. Vigur on selles, et kolmefaasilises süsteemis tähtühendusega on faaside omavaheline pinge 380V ning faasi ja maa vahel 220 volti.

              Comment


                #8
                Mis maasse ja nulli puutub, siis korrektsem oleks rääkida
                L - live faas, pinge pruun juhe
                N- neutral - eesti keeles nulljuhe sinine juhe
                PE- potential equalizer- e.k potentsiaaliühtlustuse (latt) ehk siis maa, maandus, mätas kolla-roheline juhe

                Kui nüüd elektrisüsteemidest rääkida, siis piisab kui on olemas L ja N, ehk faas ja null. Null ja maa võivad teatud tingmustel kokku ühendatud olla kuid mitte alati. Maanduse otstarve on selles et kui mingil tingimusel peaks faas sattuma seadme korpusesse, siis rakendub faasi ahelas oleva kaitse ja pinge lülitatakse välja.

                Comment


                  #9
                  Spordipoisile niipalju, et kui tarbija pole kaablile külge ühendatud, siis indutseeritakse kõikides kaablisoontes niivõrd kuivõrd faasi. Selle pärast ei õnnestugi lihtsa indikaatoriga sotti saada. Kõige kindlam on testriga (või kasvõi pirni ja patareiga) välja helistada, mis ots on mis. Faasi ots läheb kilbis automaadi alla ja kui on vana kilp, siis maa ja null on kilbis kokku ühele latile (või ühe kruvi alla) kinni keeratud, seega vahet pole. Juhul kui juhtmed välja helistad, siis tõmba nulljuhtmele ring sinist teipi peale ja maandusele kolla-rohelist, võib olla vahetatakse kunagi su majas korrusekilp välja ning siis oskavad elektrikud nullid ja maad ikka õigesse kohta ühendada. Enne juhtmeotse väljaajamist lülita konkreetsest kaablist loomulikult elekter välja.

                  Es1dc'le: olen näinud lühendi PE kohta ka protection earth nimelist sõnapaari
                  Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                  Comment


                    #10
                    Kui see on see tavaline lapik kaabel, siis enamasti ühendati keskmisele soonele faas ja siis üks serv oli töönull ja teine kaitsenull (kontrolli loomulikult!!&#33. Kuna need mõlemad lähevad vanades kilpides sama kruvi alla, siis vahet pole. (muidugi võiksid kilbis kontrollida... ettevaatlikult loomulikult jällegi...) Kasu on kaitsenullist niipalju, et kui päris nulli juhe peaks katki minema või kuskil harukarbis halvasti ühendust andma või keegi tark kuskil harukarbis faasi ja nulli remondi käigus ringi vahetama, siis seadme kasutajad ei hakkaks väga kiireid liigutusi tegema, sest faas jookseb läbi seadme nulli ja nullist otse keresse või otse keresse. Seega ei tohi mitte mingil juhul ühendada ka europistikut kahe juhtmega võrku pannes (mida niikuinii ei tohi teha) pistikus nulli ja kaitsemaad kokku. Üldiselt siis - töönull on sama ohtlik kui faas ja sellest me korpuseid ei maanda. Kaitsenull läheb eraldi juhtmega kilpi ja seda me tööks ei kasuta.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by digital@Oct 25 2004, 19:26
                      Seega ei tohi mitte mingil juhul ühendada ka europistikut kahe juhtmega võrku pannes (mida niikuinii ei tohi teha) pistikus nulli ja kaitsemaad kokku.
                      aga kuidas siis kasutada mustamäe korteris, kus juhtmed vahetamata, ja kahejuhtmeline võrk, näiteks kohvimasinat, veekeetjat, arvutit??
                      on küll räägitud, et jah.. tuleb vedada uued juhtmed.. või siis lisamaandus panna..
                      igatahes, mustamäe korteris sai pliit kuidagi ikka paika pandud.. ja siin on 1-faasiline vool...

                      OT: kunagi sai vana 010 lõppvõimu maandus keskkütteradika toru külge ühendatud. radikast ja võimust korraga kinnihoides sai korraliku litaka..
                      hei.. HEI. paha koer.. too kohe tagasi

                      Comment


                        #12
                        üks asi jäi veel ütlemata.kui indikaator näitab mõlemas soones faasi, siis on see märk et nulliga on kilbis halvad lood.lihtsamalt öeldes, on lootust et nulljuhe kilbis maha põleb.korteris kasutatakse üht faasi, igasse tuppa lastakse see eri juhtmega.kolmetoalises korteris on koormus faasile jagatud neljaks. kilbis saavad nulljuhtmed aga kokku ja max koormus jookseb läbi nulljuhtme. seepärast on tavaline et just nulljuhe ära põleb.

                        Comment


                          #13
                          Radika külge ei ole üldse hea mõte midagi maandada. Kui veetorus hakkab liikuma elektrivool, siis see tekitab nii kiire elektrokeemilise korrosiooni, et toru eluiga väheneb kordades (muidugi sõltub voolu suurusest).

                          Korterite pistikutest:
                          Kui sul ei ole kolme juhtmega võrku, siis sa lihtsalt ei pane maandusklemmiga pesasid. Müüakse täpselt samasuguseid pesasid, millel seda klemmi(augud sama jämedad ja süvistatud nagu maandatud pesal, kõik muu ka sama hea) ei ole ja sa kasutad neid lihtsalt. Tegelikult eelnevaga võrdne oleks mitte kuhugi ühendatud klemm aga nõuded näevad ette, et kui sul maandusklemmiga pesa on, siis see maandus on ühendatud õieti kilpi.
                          Igatahes ohtlikum kui mitte ühendatud maandus on valesti ühendatud maandus, see lisab veel võimaluse, et remondi käigus vms vahetatakse kuskil otsi ringi ja ka kõik su terved seadmed satuvad voolu alla. Ning siin me ei räägi mingitest leketest vaid ikka päris korralikust 220-st...

                          Comment

                          Working...
                          X