Kas keegi mäletab, kuidas sai põlema aetud päevavalguslambi toru, millel ühe otsa traat läbi oli.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Päevavalguslambi teine elu.
Collapse
X
-
Selle skeemi järgi olen isegi vanu lampe uuele elule äratanud.
Takisti R1 muutmisega (suuremaks) muutub ka lambi heledus.
Kusagilt lugesin, et seda skeemi kasutades uue lambi eluiga on lühem, kui tavalise drosseliga, kuna gaas lambis põleb kiiremini ära.
Kondensaatorid peavad kannatama vähemalt 400V, muidu võivad pauku teha.
Comment
-
Originally posted by sebastian@Dec 2 2004, 14:18
Kondensaatorid peavad kannatama vähemalt 400V, muidu võivad pauku teha...
C3 ja C4 saavad kumbki veidi üle 600V kuni lamp pole veel süttinud (pingekordisti!, niipalju peavad ka taluma. Ise olen kasutanud 0,01µF/750V, sellised sobiks igas tabeli variandis, tabelis minimaalväärtused millistega töötaks. Takisti R1 peaks üsna võimas olema, mäletan et 40W toruga 60-oomisel R1 eraldus u. 25W.
P.S. Erinevalt ülaltoodud skeemist on soovitav kütteniitide (ka katkenud niitide) mõlemad otsad siiski ära kasutada (lühistada). Töötamisel siis vool jaguneks kõigi niidihoidikute vahel, need kuumutaks ümbritsevat klaasi madalama temperatuurini (punaselt hõõgumise asemel tumepunakas otste hõõgumine) ja toru peaks kauem vastu.Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
Comment