Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mikseri projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mikseri projekt

    Nii Hakkan ehitama mikserit : 2 mikri eelvõimu, mikserimoodul ja 2 vu-meterit. Skeemid on siin:

    http://www.zone.ee/janzav/preamp.jpg?2

    http://www.zone.ee/janzav/mixmodule.gif?2

    http://www.zone.ee/janzav/vumeter.jpg?2

    Vu-meterid lähevad siis vastavalt paremasse ja vasakusse kanalisse väljundis.

    Täpsustuseks: eelvõimu kivid on LM741 ja mikserimooduli oma TL062. Kas neil mingit omavahelist sobivusprobleemi ei teki äkki?

    Küsimused: kas ma võin kõik moodulid külma närviga ühele plaadile toppida ja neid ka ühisest toiteliinist seega toita? (kui asjad ühel plaadil on, siis on väljundis loodetavasti vähem müra). Siis ma tooksin "+" ja "-" toite plaadi servale, topiksin suure (2200uF) konde lahtisidestamiseks vahele ja igale moodulile eraldi kondet poleks vaja ju?

    Teine variant oleks eelvõimud eraldi plaadile ja mainmix/vu-meter teisele plaadile panna, aga siis oleks juhtmemajandust rohkem.

    Et siis...kuidas kõige ratsionaalsem teha oleks?

    Ma küsin nõu sellepärast, et panin ca 270 eeku täna nende juppide alla magama ja tahaks olla kindel, et asi tööle ikka läheb.

    Ette tänades,
    Jan

    #2
    Ma arvan küll, et saab 1 plaadi peale panna. Toited võivad samuti olla ühised v.a. V_U-meeter. Anna tall toide otce ja muudele opakatele üle 100 oomise takisti. Taki opakate toite poolselt otsalt pane maha lüüt >=220uF ja paralleelselt sellega konde 0,1uF.
    Kärab küll!
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    Comment


      #3
      S.t. et igale opakale eraldi 100 oomine takisti ja konded vahele või kogu plaadi toitele (va VU-Meeter siis)? Ja VU-Meeterile pole siis lahtisidestamist vaja, nagu ma aru saan?

      Comment


        #4
        Need küsimused,mis esitasid,on põhjendatud.Kas panna samale trükiplaadile või mitte,on peamine vaid siis,kui soovid samale plaadile pista digi&analog signaali.Tavaliselt mixipultides peidetakse digisignaal(näit.digi echo,reverb) kuhugi analoogsignaalist eriti kaugele ,kasvõi alalisvoolu ventika juurde.Muidugi varjestatult!Selles mikriskeemis on ka pisuke näpukas:1.mikrivõimu sisend jääb ka ilma signaaliallikata sobitamatuks -tavaliselt peaks see olema
        sobitatud mikri sisetakistusega.Nii,et pikka kaablit ilma 100 või 50-Hertzise backgroundita välja ei mängi.2.Kui Sa
        pole kodus elektroonika komponentide tähistusega,siis samal mikriskeemil on teinegi point:vaata seda sada korda võimendavat mikrivõimu +/- märkide järgi,kui toidete ühendust,mitte kui sisendite (+(otse)ja-(invert) järgi).Muidugi,ma oma pultides olen GSM-häirete vähendamiseks pannud kõikidesse sisenditesse tõkkefiltri,mis üle helisagedusriba miskit läbi ei lase.Mõningas mõttes see võib olla lootusetu(GSM -signaal
        on oma komponentidelt "neljakandiline" ehk digi,st. ta spektriskaala on sageduselt lõpmatu!Parim kogemus on olnud madalpääsfilter ,mis "laseb läbi" kõik alla 15 KHz sagedused.Sellise hea LC filtri leiad nõukogudeaegse
        stereodekoodri väljundist.3.Toteblokk tee eraldi üksusena,võimalikult kaugele puldist endast.

        Comment


          #5
          Mikrivõimendi olen ma eraldi jubinana kord valmis ehitanud - töötas ilusti (skeemi fuukisin maha Vellemani eelvõimu konstruktori manuaalist). Felch juhtis varemalt mu tähelepanu muidu sellele, et opaka "+" ja "-" sisendid on vahetuses...nii et seda olen ma arvestanud

          Toiteks kasutan 500mA adapterit, see peaks vajaliku voolu välja küll andma.

          Comment


            #6
            Mis mikker läheb käiku-on see profi ,või obõtshnõi?Ma olen ikka proovinud pikkade kaablite puhul kasutada sümmeetrilist liini(+/gnd/-).Kui see möhinaid ei võta maha,siis teind muid nippe.Ka Sinu skeem võimaldab profi-mikri kasutust.Kaesin ka selle kivi marki-vana tuttav ma741
            ehk vana 140UD7. Sellega mikrivõimu,mis kuulajaid ootab,ma ei ehita!Oma magamistoa ja vanaisa kõrvaltoa vahelise inter-com-i võib küll sisse seada(kui vanaisa pole pillimees või vastupidi-kurt).Selle osa asemel olex mõistlikum kasutada väikese möhinaga oppi (näit.LT1115,NE5534, ,,jne,või kasutada selle asemel mittevananevaid integraalskeeme
            (kusjuures Eestis väljatöötatud!!!) nagu näitex K548UNI).

            Comment


              #7
              Aga neid kive ilma skeemis muudatusi tegemata vist 741 asemele panna ei saa?

              Mikriks (vähemalt üks neist) on Byetone'i Dynamic SuperCardioid ja tuttava käest võib Shure'i ka saada.

              Ja noh, see eelvõim ei tulegi mingi estraadipill. Kodus oleks bändi materjali vaja salvestada ja SoundBlasteri eelvõimendi ei kõlba kohe kuskile!

              Comment


                #8
                Noh,"Shure" on vana kala,aga see ei tähenda veel miskit.On ta sümm. või ebasümm. väljundiga,st. ma soovisin enne teada,
                et mitu "traati"tal mikri otsast välja kimab?

                Comment


                  #9
                  Kolm, ikka kolm. Byetone'i omal ka. Suured junnid otsikud käivad nendesse.

                  Comment


                    #10
                    Noh,kui ikke kolm om,siis peax sümmeetriline liin olema.Sellisega võib püünele minna.Aga mikrivõimu esimene kloz ei klapi-selle päritolu on 1960-te lõpupoolelt:tema
                    täisvereline versioon oli ikka mõeldud tööstusautomaatika
                    ja analoogarvutite jaoks,see tähendab,et ta "signal/noise ratio" pole selle skeemi jaoks sobiv:see on normeerimata,ja kui ongi,siis military eksemplaride
                    jaoks -lubamatult kõrge.Nii,et otsi ikka mikrikanalisse
                    midagi "vaiksemat". :-X

                    Comment


                      #11
                      Okei, aga esialgu panen 741 seeria omad ikkagi. Küsiks siis ikka, et milliseid muudatusi ma skeemis tegema pean, kui midagi vaiksemat panna tahan?

                      Comment


                        #12
                        Seletus:selleks,et vältida soovimatuid mürasid sisendahelas,peavad mõlemad signaaliliinid olema:
                        1.kas sama sisendtakistusega koormatud sisendi poolt ja
                        võimendatud ka esimese võimu poolt nn.sümmeetriliseltole küll uurinud,aga arvan,et kui on profi-mikker,siis peaks temale järgneva võimu+kaabli summaarne sisendtakistus olema ca 600 oomi ringis.
                        2.On olemas ka spez klotsid,mis sobivad sümm.liini suhtes:
                        näit ma733 või topeltopiga sisend(viimaste järel on mõnna
                        tämbriregulli teha,sest on olemas kaks vastandfaasis olevat signaali!)
                        Muidugi,tee see originaalskeem kokku ja pane ta käima,siis räägix
                        lähemalt,et kuda see originaal kimab.Kalad näevad ka riistapargist,et kui kaugele saan sõelub!

                        Comment


                          #13
                          Phh, jootsin asja täna kokku ja tulemus selline - üks eelvõim on vait ja teine annab moonutustega edasi, samas töötab ainult parem kanal ja balansi pote ei täida oma funktsiooni nagu. Krt, pool päeva otsisin viga ja ajasin näpuga järge, aga ei midagi.

                          Kui kellelgi on viitsimist aidata asja putitamisel, siis siin on terviklik skeem ja plaat:

                          http://www.zone.ee/janzav/preamp/skeem.gif?2

                          http://www.zone.ee/janzav/preamp/v6imu_plaat.jpg?2

                          Väljundi juures on kaks "kasti" - need on stereopote connectorid (seda potet ennast skeemil pole) ja 15k takistid on selleks, et pote logaritmilisem oleks.

                          Vu-meterit sellel plaadil ka ei ole (see tuleb siiski eraldi plaadile, et saaks dioodide otsad korpusest välja pista).

                          Jan,
                          tahab vigadest õppida

                          Comment


                            #14
                            Testisin asjandust veelkord, eelvõimud eraldi töötavad (ühendasin väljundijuhtme RV2 connectoritesse ehk siis sisuliselt eelvõimumooduli väljundisse) ja need töötavad. Aga vot mikseriga ikka jama

                            Comment


                              #15
                              Kas Sul ostsillograaf on?Selle abil olex lihtne "rida"
                              ajada.Kontrolli igaks juhuks ka seda,et kas kõikides oppide väljundites in ikka pool toitepinget +/- max 20 protsenti?!
                              (see sõltub takkide täpsusest või nende filterkontide leketest oppide sisendites!)

                              Comment

                              Working...
                              X