Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

patareilaadija isetegemine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Mina soovitaks sel juhul skeemi LM317 ja ühe transiga. Niimoodi saab paika panna nii voolu kui ka pinge piiri. LM317 paned piisavalt suurele radikale ka(isoleeritult). Siis teed mingi ümberlülitiga takistite lülitamise - paned kaks takistit jadamisi pinge ja voolu regulaatorisse ja ühes režiimis lühistad ühe ära vms... Et saaks siis kaks erinevat pinget/voolu.

    Comment


      #17
      paluks mõnda konkreetset skeemi koos suurustega (ei keela ise tegemist kellelgi :P)

      ise pole asjaga eriti kursis ning need postitused kus on kirjas et võta mõned transistorid ja takistid ja paar seda ja toda ei anna mulle mitte midagi.

      tänud muidugi kõigile vastanuile.


      üks OT küsimus ka... ma ei leia üles üht linki siin foorumis kus oli kõik üldine elektroonikaõpetus kirjas, st et igasugu asjade tööpõhimõtted, tähised jne. (vist nägin seda ikka siin, krt olin vist kaine ikka siis :unsure: ) lihtsalt gümnaasium veel hetkel pooleli ning päris täpselt ei tea mis elektroonilised vidinad teevad. (maru jama on midagi kokku tinutada kui pole aimugi milleks ta seal on ja mis ta teeb) :P


      Ilusat "särtsakat" uut aastat.
      Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

      Comment


        #18
        kui ma õigesti aru sain siis otsid Sa elektroonikadetailide t2histusi?
        siin lehel v6iksid ringi vaadata.
        Elektroonikafoorumis on lingid ka yleval, otse nina ees, uuri neid.

        Comment


          #19
          jah..midagi sellist nagu seal.. rohkem aga otsin tööpõhimõtet.. seal vähestel asjadel seal lisainfos kirjas see.
          Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

          Comment


            #20
            kas selline asi aitaks mind ?
            http://hem.spray.se/lythall/power/charger.htm

            nagu ma aru saan siis on mul 4 akut 1.2V = 4.8V
            trafot oleks siis vaja mis teeks 220v ->6V (oleks vist kõige lähemal sellele) ??

            leidsin omal 3 asjandust
            1. mingi vana telefonilaadija, millel oli 3 klemmi.. midagi peal kirjas polnud, mõõtsin testriga.. näitas 7.9V JA 6.64V.. need siis nendelt erinevatelt klemmidelt.

            2. mingi alaldi (pidi vist miski vana arvuti oma olema) peal on kirjas igatahes 5B ja 0.1A.. pistsin testri järgi.. 8.08V :blink:

            3. vana telekamängu alaldi.. peal kirjas DC 10V 850mA... testriga mõõtes 16.5V jällegi :blink:

            kas nendest asjandustest saaks mulle kuidagi abi olla ?
            Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

            Comment


              #21
              6V on väga sobiv suurus. Kuid arvesta, et nõrkasid asju koormates hakkab pinge langema -> natuke varu ei teeks paha. Muidugi nende akude laadimisel olev vool 50mA või sinna kanti ei mõjuta asja eriti.

              Kindlasti peab olema skeem pinge piirajaga.
              Mina soovitan ikkagi seda LM317-ga skeemi.
              Datasheedi saad siit: http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM117.pdf
              Sealt võta lahti lk20 skeem all vasakus nurgas. 2n2222 analoog on venelaste kõige tuntuim trans kt315, selline pisike ja kollane, mingi täht kirjutatud paremasse serva. Nagu näed, võib seda skeemi toita kuni 40V pingega, asi saab ise kõigega hakkama. Muidugi pead arvestama sellega, et ülejäänud pinge läheb soojuseks ja suuremate voolude korral on vaja siis LM317 eriti hästi jahutada suure radika peal... kui see üldse võimalik on. Kui tahad sama laadijaga suuremaid akusid ka laadida, siis tuleb kindlasti panna ka mingi jahutusradikas. Nende väikeste AA-akude jaoks ei peaks vaja minema.
              1-oomine takisti seal skeemis määrab laadimisvoolu, laadimisvool = 0,6V/takistus; 0,6 tuleb transi avanemispingest. Kahe ülemise taki suhe määrab pinge, millest enam üle ei laeta, selle pinge saad arvutada lk8 oleva valemiga, Vref=1,25V; Iadj=50uA (mikroamprit, st 50/1000000A). Üks takk jäta samaks ja teine arvuta endale sobivaks 4,8V peale.

              Comment


                #22
                ühe takistuse peaks vist potekaga tegema, kuna vaja reguleerida umbes 5V, et ikka laadimine toimuks.

                üritan veel välja nuputada et kui ma tahan tsikliakut 6V 12Ah laadida, siis oleks vaja voolutugevust ka muuta vist .. fotokale läheb minimum 550mAh akud(veel ei ole akusi ostetud) ehk siis laadimisel umbes 40-50 mA, tsikliakule vist umbes 800mA..
                peab vist miski ümberlülitiga tegema or smthng.


                ja kas ma võin siis üht eelpool nimetatud alalditest vooluallikana kasutada, nt see esimene mis kirja panin.. 6.64 ja 7.9V andis välja. nagu kõige sobivam hetkel.
                Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

                Comment


                  #23
                  800mA on suht suur vool ja sellega pead arvestama. Esiteks, LM317 vajab sellise vooluga suurt radikat; teiseks LM317 tahtis minu mälu järgi, et sisendpinge oleks vist 2V kõrgem kui väljund, seega 0,8A juures ei tohiks su adapteri pinge alla 8V langeda.

                  Comment


                    #24
                    Ehk parem kasutada siis LM350, sel lubatud kuni 3A. 12Ah aku laadimisvool võiks suuremgi olla: 1,2...1,5A ja adapteri pinge ei tohiks koormusega alla 10V langeda, sest 6V aku pinge tõuseb laadimise lõpuks umbes 7,5V-ni. Peaks olema ka mingi kaitselülitus, mis laadimise siis lõpetab, muidu läheb elektolüüt akus keema ja mahutavus väheneb.
                    Kui adapter nii suurt voolu ei luba, lae väiksemaga ja sellevõrra siis kauem.

                    Comment


                      #25
                      tegelt on olemas üks vene autoaku laadija.. 12V annab.. ampreid kahjuks ei tea..peal mõõdik/näitaja ka ei tööta

                      kas sellega saan kuidagimoodi 6V 12Ah tsikliakut laadida ?

                      Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

                      Comment


                        #26
                        Paistab, et üks päevi näinud akulaadija h34r:

                        Kuna tegemist on ikkagi 12V autoakudele mõeldud laadijaga, siis niisama otse 6V tsikliakut sellega ei laeta. Ainus võimalus oleks ühendada 2 akut järjest et annaks kokku 12V. Ühesõnaga laed 2 tsikliakut korraga.

                        Ma arvan, et isegi siis on laadija vool liiga tugev (ka kõige väiksemal astmel) et ajada tsikli akud "keema" Akusid laetakse u. 10% vooluga aku mahutavusest.

                        Selle akulaadija ampermeeter peaks siis sinu aku(de) puhul näitama u. 1,2A Kõigest üks kriips üle nulli

                        Kõige mõistlikum oleks osta väiksem laadija

                        Comment


                          #27
                          leidsin netist sellise lingi

                          http://pc1-archbo.bot.unibas.ch/~pascal/cg...ml+charger.html

                          sellej2rgi peaks p2ris korraliku intelligentse laadija kokku saama

                          see kuidas vennike laadimis protsessi kirjeldab tundub p2ris asjalik ja korralik
                          (n5rk eellaadimine, sobiva pinge juures tugev laadimine, 6rn j2rellaadimine) mis
                          peaks nimh akudele igati meelep2rane olema

                          isekysimus on see kast asi osta odavam ei tuleks :P


                          hth

                          Comment

                          Working...
                          X