Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

kompressori lülitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    kompressori lülitus

    Tere.
    Olen hädas kompressori automaatika ehitamisel.
    Olemas käiviti 380v pooliga ja vene kontaktmanomeeter kolme otsa väljundiga.
    Ei oska kuidagi käiviti pooli ja manomeetrit ühendada omavahel ,et automaatika töötaks sisse välja lülimisega.
    Hea kui saaks mingi skeemi ,või õpetuse.Käivitil olemas lisakontaktid.

    #2
    Milline see vene kontaktmanomeeter on, kuidas ta töötab? Oletan et sellel on muudetava asendiga kontaktid, mis on mõlemad lahti vajalikus rõhupiirkonnas ja üks läheb kokku min.-väärtuse, ja teine max.-väärtuse puhul, üks juhe on neil ühine. Kas niisugune?
    Klassikalisel käiviti juhtimise skeemil kasutatakse juhtnuppe, millel on sulguvad kontaktid ühel ja avanevad kontaktid teisel, seepärast sellise kontaktmanomeetriga neid asendada ei saa. Harilikult kasutatati kompressori käima/seismalülitamiseks rõhureleed ja tavaline manomeeter näitas rõhku. Kui sobivat rõhureleed pole, saaks teha lisaskeemi vahereleega, ainult olemasolevast kontaktorist jääb siis väheks. Arvata võib ka seda, et kontaktmanomeetril on nõrgavõitu kontaktid ja käiviti mähise vool teeb neile veidi liiga (kui on sellised mida mina ette kujutan). Ka oleks parem elektriohutuse mõttes 380V sinna kontaktmanomeetrisse mitte anda. Lisarelee võiks olla mähisega 12...48V ja sellele siis vaja ka sobiv toiteallikas. Skeemilahenduse olen kunagi teinud nii:
    Relee mähisega panin jadamisi sellise väärtusega takisti, millisega relee enam ei tõmbu, kuid tõmbunud olekus hoiab (selline takisti oleks 3...4 korda suurema takistusega kui relee mähise takistus, katse annab kinnitust). Kontaktmanomeetri kontaktide ühise otsa ühendasin relee mähise ja takisti ühenduspunkti. Max. rõhu kontakti otsa ühendasin relee mähise teise otsaga (mähise lühistamisest laseb relee lahti), min. kontakt lühistas takistit (millest relee jälle tõmbus ja jäi ka hoidma). Lollikindluse mõttes oli tegelikult veel üks takisti (sulavkaitse ka sobiks, aga nii tundus parem) juhuks kui mõlemad kontaktmanomeetri kontaktid lühistama keerata, et toiteallikale liiga ei teeks. Relee kontaktid lülitasid käivitit, mille lisakontaktid jäid kasutuseta. Selline idee siis, kuidas ise olen teinud. Ehk oli abiks...
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Muidugi ka see variant on olemas, et kompressori käivitamine toimub nupuga, millel lisakontaktid on all vaid vajutamise ajal - sellega antakse käivitusmähisele pinge. Siis seiskamine toimub teise nupuga, mis lahutab kogu toite ära. Nagu külmiku kompressor, aga külmikul on see käivitamine tehtud bimetallreleega.
      Head susserdamist !

      Comment


        #4
        sain nii käima et lisasin ühe 220v. se relee ja kasutasin kinniseid kontakte väljalülimisel.
        Ok, ühesõnaga asi nüüd funksib.
        ( manomeeter on jah reguleeritav)

        Tänud.

        Comment

        Working...
        X