Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ühepolaarne trafo -> Kahepolaarseks!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Pikk ja huvitav teema testrite kohta oli
    http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?showtopic=11025
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #17
      Nüüd siis ka tegin mingid pildid sellest elukast! http://www.zone.ee/nuu5tik/Trahvo/

      Comment


        #18
        Kui sa traadi ettevaatlikult maha kerid, ei ole häda midagi. Paber- või kileisolatsioon primaari ja sekundaari vahel jäta alles. Sealt edasi (allapoole) pole üldse põhjust näppida.
        Traat keri tagasi ettevaatlikult et lakki mitte vigastada, väldi sõlmede tekkimist. Kerima peab kõva tõmbega et tuleks ilusasti keerd keeru kõrvale. Päris tüütu tegevus aga täiesti võimalik.
        Primaari iga kihi vahele pole paberit ilmtingimata vaja aga kui mahub, pane pealegi - puhtam/kuivem tunne
        Edu!
        - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
        - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

        Comment


          #19
          kas mu mõttekäik on siiamaani siis õigeid radu käinud? väike kokkuvõte nn radadest siis

          http://www.zone.ee/nuu5tik/Trahvo/trafo.JPG?2

          Comment


            #20
            Nagu oleks. Paberisolatsioon primaar ja sekundaari vahel võiks olla, 2. sekundaarmähise alla pole niiväga vaja.
            Pilt on natuke kummaline - jääb mulje et mähised on eraldi sammastel kuigi fotolt selgub, et ei ole.
            Mähistest tuleb välja ikka vahelduvpinge, seega kirjed -18 ja +18V pole õiged.
            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

            Comment


              #21
              Originally posted by felch@Mar 26 2005, 11:03
              Nagu oleks. Paberisolatsioon primaar ja sekundaari vahel võiks olla, 2. sekundaarmähise alla pole niiväga vaja.
              Pilt on natuke kummaline - jääb mulje et mähised on eraldi sammastel kuigi fotolt selgub, et ei ole.
              Mähistest tuleb välja ikka vahelduvpinge, seega kirjed -18 ja +18V pole õiged.
              ai krt nüüd ma sain pihta.... tleb oopis trafo otstele +18/0/+18 aga peale seda dioodsilda tleb -18 0 +18 .... joonis on nagu illustreeriv, paremini saab aru vms... just proovisin mähkida, tegin siis sellise katse, et lasin mõned tiirud samasugust traati sinna peale, tuli sealt 1,1 - 1,2V... ning veendumiseks tinutasin mingi kuuseküünla otsa... säras kll 1V eest&#33; <_< Niisiis esmasp. läen Tevalosse ja ostan omale digitaalse multimeetri, seal oli mingine Vellemani oma 120EEK, selle vast võtan kah, siis saab hakata möllama siin vooludega aga kuidas saaks testida mähkimise käigus palju sa veel pead kerima v maha kerima???? krt ei tahaks nagu maha kraapida seda lakki sealt&#33;

              Comment


                #22
                Originally posted by agent007@Mar 26 2005, 16:44
                .... tleb oopis trafo otstele +18/0/+18 aga peale seda dioodsilda tleb -18 0 +18 .... aga kuidas saaks testida mähkimise käigus palju sa veel pead kerima v maha kerima????
                Trafo puhul pole see "+" paslik kasutada, sealt saab vahelduvpinge. Võiks siis ~18V/0/~18V.
                Mähkimise käigus tuleb keerdude arvu juba lugeda, aga vajalikku arvu peaks juba enne kerimahakkamist teadma. Trafo kohta kehtib niisugune mõiste - keerdude arv ühe voldi kohta - ω/V või kuidagi nii võiks ta tähistatud olla. See oleks siis õige koormamata trafo kohta, koormusega pinge veidi langeb mähiste aktiivtakistuse tõttu.
                Kogu trafo arvutuskäigust saab lugeda mitmetest raamatutest, siin läheks liiga pikale, viiteid nendele alles hiljuti mitmes teemas olnud...

                Edit: Tekkis kahtlus, et kerid nö. läbi toppides ehk plekipakki lahti võtmata. Väga vaevaline variant, aga väheste keerdude arvu puhul võib ennast õigustada. Suur oht traadi isolatsiooni vigastada plekipaki servaga, kuidagi tuleks see täielikult välistada. Siis küll saaks ka vahepeal mõõta (südamikuta mähistele küll ~220V anda ei tohi), aga mitte kusagilt isolatsiooni mahakraapides, vaid kerimata traadiosa lõpuotsast ühendust võttes...
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #23
                  Originally posted by fre+Mar 26 2005, 19:58--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (fre &#064; Mar 26 2005, 19:58)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-agent007@Mar 26 2005, 16:44
                  .... tleb oopis trafo otstele +18/0/+18 aga peale seda dioodsilda tleb -18 0 +18 .... aga kuidas saaks testida mähkimise käigus palju sa veel pead kerima v maha kerima????
                  Trafo puhul pole see "+" paslik kasutada, sealt saab vahelduvpinge. Võiks siis ~18V/0/~18V.
                  Mähkimise käigus tuleb keerdude arvu juba lugeda, aga vajalikku arvu peaks juba enne kerimahakkamist teadma. Trafo kohta kehtib niisugune mõiste - keerdude arv ühe voldi kohta - ω/V või kuidagi nii võiks ta tähistatud olla. See oleks siis õige koormamata trafo kohta, koormusega pinge veidi langeb mähiste aktiivtakistuse tõttu.
                  Kogu trafo arvutuskäigust saab lugeda mitmetest raamatutest, siin läheks liiga pikale, viiteid nendele alles hiljuti mitmes teemas olnud...

                  Edit: Tekkis kahtlus, et kerid nö. läbi toppides ehk plekipakki lahti võtmata. Väga vaevaline variant, aga väheste keerdude arvu puhul võib ennast õigustada. Suur oht traadi isolatsiooni vigastada plekipaki servaga, kuidagi tuleks see täielikult välistada. Siis küll saaks ka vahepeal mõõta (südamikuta mähistele küll ~220V anda ei tohi), aga mitte kusagilt isolatsiooni mahakraapides, vaid kerimata traadiosa lõpuotsast ühendust võttes... [/b][/quote]
                  et lihtsalt kerimata traadi otsast, siis näitab seda mis voolud seal liiguvad keritud osa peal? mudu selle plekipaki lahtivõtmine on selles olukorras kerge, nimelt poltidega kinni see värgeldus. krt arvangi, et ma võtan selle asja lahti&#33; aga kuidas toimida siis kui traat jääb liiga lühikeseks?????

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by agent007@Mar 26 2005, 20:50
                    ...et lihtsalt kerimata traadi otsast, siis näitab seda mis voolud seal liiguvad keritud osa peal?...... aga kuidas toimida siis kui traat jääb liiga lühikeseks?????
                    Jah, nii saaks juba keritud osa pinget mõõta küll kui ikka südamik ka sees on, pealekerimata mähisetraadile ei teki pinget.
                    Jätkata võib ka, jätkukoht tuleks korralikult läbitinutada ja tip-top isoleerida. Kuna jätkukoht jääb jämedam, tuleks see arvestada kuhugi sinna kus rohkem ruumi (et ei jääks südamiku akna sisse), kõige parem kui veel serva juurde et juurdekerimist võimalikult vähem segaks. Väljavõte aga tehakse tavaliselt nii, et mõlemad otsad tuuakse äärelt välja ja ühenduskoht jääb hoopis kuhugi klemmi või lebre külge paljalt nähtavale.
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment


                      #25
                      okei... sain asjast nüüd ettekujutuse&#33;&#33;&#33;&#33;

                      Comment


                        #26
                        niisiis leidsin veel 1 toroidi jäänuse, nimelt selle pooli kuhu peale kerida&#33;&#33;&#33;&#33; diam. on asjal 6cm ja sisemise augu diam. on 3,2cm

                        Trafot siis oleks vaja kasutada võimu toitmiseks.... traat mida sinna kerida oleks siis 1 - 1,1 mm jämedune. Rääkige siis mismoodi toimida???? oleks sealt vaja saada kuskil 2x25V ja võimsus siis kuskil 60-70W min. Mis arvate kas on võimalik midagi teha?

                        Comment


                          #27
                          tahaks , et keegi ütleks midagi tarka selle kohta

                          Comment


                            #28
                            http://www.hot.ee/qwerty009/trafo.htm
                            Loe ja arvuta
                            Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                            Comment


                              #29
                              kuidas arvutada toroidi pindala?

                              Comment


                                #30
                                Originally posted by agent007@Mar 31 2005, 11:43
                                kuidas arvutada toroidi pindala?
                                arvuta välimise ringi pindala ja siis sisemise ringi pindala, ning lahuta (-) välimisest pindalast sisemise pindala. :huh:
                                -Artificial_Intelligent-

                                Comment

                                Working...
                                X