Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

autoraadio mälutoide

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    autoraadio mälutoide

    ehitan siis sellist kasti kus sees automakk, toiteplokk, tagaküljel kõik väljundid ja RCA-d, lisa väliantenn jm. kuna aga toite lüliti on enne trafot siis jääb mälu kah toiteta. tekkis küsimus siis et palju see mälu energiat võtab? kas võib asja lihtsalt lahendada nii et panen mälutoite ja miinuse vahele yhe "koroona" patarei(või aku), või jääb sellest siiski väheks?
    minumeelst ei tohiks see mälu palju toidet vajada, kuid kindel kah pole...

    või on kellegil mõni muu lihtne lahendus pakkuda?

    #2
    Selle mäluotsa peale võiks ühendada mingi väiksema aku (12V), mis saab siis laadimideks voolu, kui süsteem töötab.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      ilmselt piisab ka 9V patareist. tarbimise saad nii kindlaks teha, et ühendad ahelasse jadamisi testri mA piirkonnas. mälutoidet pead edaspidi siis vast paari kuu tagant vahetama.
      saad kasutada ka akut(plii) nt oü Renovaar pakub erinevaid asju suht laias valikus. kui toide on üle 13V, siis ühendad aku mälule ja dioodi läbi taki põhitoitest akule. sel juhul töötamise ajal toimub aku laadimine.
      kui toidad seda kasti mingi 12-12.5V-ga siis ei ole sellest skeemist suurt kasu, kuna aku laetakse suht tühjaks ja see rikub aku. seepärast soovitan ca 14V asjale sisse anda. makid peaksid kuni 15V kõike kannatama
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        kui ühendada aku väliselt,siis on voolutarve tavaliselt küllaltki suur(raadio mudel on märkimata jäänud)ja 9v krona ei taha hästi vastu pidada.kavalam on teha toide otse m/s mäluotsale. siis õnnestub asi lahendada ka suuremahulise kondensaatoriga.

        Comment


          #5
          Originally posted by reuter@Mar 6 2005, 11:21
          ilmselt piisab ka 9V patareist. tarbimise saad nii kindlaks teha, et ühendad ahelasse jadamisi testri mA piirkonnas. mälutoidet pead edaspidi siis vast paari kuu tagant vahetama.
          saad kasutada ka akut(plii) nt oü Renovaar pakub erinevaid asju suht laias valikus. kui toide on üle 13V, siis ühendad aku mälule ja dioodi läbi taki põhitoitest akule. sel juhul töötamise ajal toimub aku laadimine.
          kui toidad seda kasti mingi 12-12.5V-ga siis ei ole sellest skeemist suurt kasu, kuna aku laetakse suht tühjaks ja see rikub aku. seepärast soovitan ca 14V asjale sisse anda. makid peaksid kuni 15V kõike kannatama
          see dioodi versioon päris huvitav. saan ma õieti aru siis et diood on sellepärast ei toitepinge langemisel ei hakkaks aku tyhjenema? ja takisti siis selleks et piirata laadimisvoolu? kysimus aga et kui raadio käib kauaaega (näit. öö otsa) kas siis akut yle ei lae äkki?
          toide tuleb muidu alaldatult natuke alla 14 voldi. ja makk on hetkel ehitus ajal KEH2500SDK , hiljem kui asi valmis siis DEH-p5630, aga see ei ole oluline sest asi hakkab toimima nö sahtliga et saaks lihtsalt raadiot vahetada.

          Comment


            #6
            Kunagi mingil Osio-l sai tehtud "kronatüüpi" Duracelliga ja otse mälule (siis oli skeem kust vaadata) ja pidas vastu 3 kuud enne kui tuli patarei vahetada. Väline mäluots ei kõlvanud, sealt toidetakse ka muud elektroonikat. Hoopis suurem probleem oli patarei mahutamine korpusesse...nii kitsas, et patarei tuli elementideks laiali võtta...aga alla 9V ka justkui ei sobinud.

            Comment


              #7
              nende skeemi hetkel ei leidnud, kuid pioneeridel,vähemalt uuematel, pole mälu hoidmiseks pinget tarvis.
              B.UPon vajalik pingestabilisaatori tööks(8v)
              pinge ACC otsal annab loa raadio sisselülimiseks

              Comment


                #8
                diood on selleks, et ilma välise toiteta, ei püüaks raadio aku pealt käia ja tak on jah voolu piiramiseks. need akud elavad väga hästi pideva pinge all ja pidevaks laadimiseks sobiv pinge on 13,5...13,8(13,9)V. aku peal on need parameetrid kirjas. kuna sinu süsteem on pisitarbija, siis ehk kannatab see aku ka pisut madalama pinge ära. 14.0-0,6=13,4. pm kui 13V peale dioodi alles jääb, siis peaks asi toimima
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Omal ajal sai KEH 3700 mälu hoidmiseks otse kivile toide antud (ca 5V). AA tüüpi patareid imes 2-3 kuuga tühjaks, hiljem kasutasin NiCd elemente.
                  Egas muud, kui juhtmed külge ... ja seina

                  Comment


                    #10
                    olen enda automakkidele kõigile ise sahtlid teinud ja aretanud ka mälutoite.
                    Tavaliselt on kivi toide seal 5V ja hoiab ka väga hästi 3 V mälu alles, olen sinna aretanud aku või patarei, mis mahub makki ja mälutoitele ning toiteallika suunas vahele pannud dioodid vähendades sellega tarbimist sinna kuhu pole vaja.

                    Comment


                      #11
                      aga kuidas sealt makist see õige jalg leida kuhu toide yhendada? see eeldab skeemi ysna head tundmist. ma ei tea isegi milline see mälu toite kivi neist seal on. h34r:
                      ma ei taha systeemi nii ära rikkuda et makki enam autos kasutada ei saa.tahan et kõik juhtmed alles jääks, et oleks võimalik igakell makki autosse ymber laduda.

                      Comment

                      Working...
                      X