Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Andke nõu (RC lennuk sai peeti keeratud)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Andke nõu (RC lennuk sai peeti keeratud)

    Lugu siis selline, et sai soetatud Dubaist kunagi raadio teel juhitav lennuk, kuhu oli sisse ehitatud raadio. akusid pidi laadima auto sigaretisüütajast ja auto puudumisel sai yxkord yhendatud laadija 12v vooluallikaga seinakontakti.
    Algul asi toimis nagu, aga siis avastasin, et aparaat ei allu enam puldile ja tee mis tahad.
    Küsimus ongi siis selline, et kas sai kärsatatud miski vastuvõtja osa läbi, või äkki on viga toitesüsteemis?

    #2
    Selle "laadia" pinge oli kõrgem kui auto sigareti süütajas ning seade sai kõrvetada.
    The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
    Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
    Projektide pildid
    Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
    http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

    Comment


      #3
      proovi kõigepealt uusi akusid.kui midagi ei muutu, siis tuleb üle vaadata, et kas elektroonikaosas midagi kõrbenud pole.ja kui sealgi kõik korras on,siis otsi abi parandusest.kindlaks tuleb teha, et kas viga on vastuvõtjas või siis saatjas.see tahab aga kogemusi ja teadmisi.

      Comment


        #4
        Kõik tuttavad, kes vähegi elektroonikast jagavad on puu otsa saatnud selle murega, kuna:
        1. Lennukiga ei olnud kaasas mingit skeemi layouti, mille järgi viga otsida.
        2. mõnel puudusid vastavad teadmised, et aidata.

        Tutvusin siin ükpäev nende juppidega mis seal olid. Toitesüsteemist läheb seal üks juhe läbi lüliti , mis kindlustab selle, et lennuki toite sisse lülitamisel mootor tööle ei hakkaks. Peale lüliti vajutust sai alles puldist mootori käivitada, aga servod kuulasid enne sõna.
        Aga peale seinakontaktist laadimist oli lugu selline, et kohe peale on/off nupu lülitust tõmbas mootorile pöörded peale ja pulti üldse enam ei kuulanud.
        No ja siis jäigi aparaat mulle kapi otsa vedelama, ning ise lootsin et kunagi ehk annab parandada.

        Analoogne juhtum oli ka yhe rc mudelautoga, mis kunagi sünnipäevaks saadud. Nimelt oli auto all spetsiaalne pistik, kuhu sai ühendada adapteri, et autos olevaid akusid laadida. Sai vaadatud, et pluss ja miinus ühtiks ja et oleks adapteril õige pinge peale sätitud 7.2 volti vist oli see ja natuke laetud.
        Tulemuseks jällegi see, et auto ei kuula pulti ja tõmbleb oma ette.
        Kuna autol oli lihtsam skeem, mõtlesin, et selle järgi saan teada mis lennukiga juhtuda võis, aga ei saanud eriti targemaks.
        Kardan et akude vahetamine siin ei aita, ja viga võib olla kuskil mujal.


        Kui Rakvere kandis peaks leiduma mõni selline, kes arvab, et suudaks viga tuvastada ja ehk remontidagi, siis võiks ju skeemi näha tuua.

        Comment


          #5
          Kui tuttavad tõesti elektroonikat jagavad siis joonistagu skeem trükplaadilt maha.
          Muide peetis akud( tühjad patakad) on esile toonud sama viga vene raadioteel juhitavates autodes mis kunagi oli.
          MSN- taneltreima182@hotmail.com
          telefon katki.

          Comment


            #6
            Tee pilte asjast, kas trükiplaadil tahma või sihukest ei ole näha? (läbi põlenud komponendid) , ja kas kõik on üks asi (vastuvõtja, regulaator)

            Comment


              #7
              Alustada tuleks puldist.
              Teha kindlaks, kas puldi toide jääb normi piiresse kui mingit funktsiooni lülitada (vastuvõtja võib vabalt OFF olla). Kui puldi pinge korras, siis oleks muidugi hea vaadata veel ossiga, kas kõik funktsioonid annavad endast märku. Ei ole liigne ka kontrollida sagedusmõõtjaga, kas kvarts võngub õigel sagedusel (kui tegemist kvartsi sisaldava saatjaga).

              Järgmisena vastuvõtja käsile.
              Autole klots alla, lennukil propeller küljest jne, aga neid võimalusi on kindlasti rohkem, et asi laua peal korda teha. Kallimatel riistadel töötavad jõulülitused eraldi akudelt ning juhtplokk saab toidet eraldi toiteallikast (tavaliselt patareidelt, sest vastuvõetava signaali töötlemiseks ja edasijuhtimiseks on voolutarve väike).
              Vastuvõtja puhul tuleb täpselt samuti kindlaks teha toitepinged, algul ooterežiimis, seejärel vaadata, mida näitab voltmeeter mingit puldi funktsiooni lülitades. Siit ei saa üle ega ümber, pinged peavad korras toite ja vastuvõtja puhul jääma normi piiresse.

              Kui sa ei ole võnkeringe kruvinud, siis oled tubli!
              Proovi esmalt pingeid mõõta. Tundub, et auto puhul on tegemist tühjade akudega (laadimisvoolu sa ju ei mõõtnud), sealt see rapsimine, sest auto kivi ei saa enam normpinget (või ei tule puldist signaali ja vastuvõtja on "peata olekus").

              Comment


                #8
                Tahma ei tuvastanud, Lennukil võib võtta ka kogu kupatuse välja ja lihtsalt testida.
                autol ei saa olla patareide viga, kuna sai uusi proovitud. Ei ole ka kruvinud midagi yleliigset (kunagi sai walkie talkied niimoodi ära rikutud) ja noh -ossi pole ka võtta endal kuskilt

                Comment


                  #9
                  OT.
                  Auto müügist pole huvitatud? Mul elektroonika osa olemas aga põhja oleks vaja.

                  Comment


                    #10
                    no põhjaga pole enam suurt midagi peale hakata. sai pisut myratud.
                    Ise huvitatud elektroonika parandamisest ja ehk kuskile peale aretamisest.

                    Comment


                      #11
                      on kindel, et toiteahelates mingit kaitselülitust või pingestabilisaatorit pole. skeemi ei saa siia kuskile üles riputada?
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by tann200@Apr 12 2005, 20:36
                        ... autol ei saa olla patareide viga, kuna sai uusi proovitud ...
                        Autol proovisid uusi, aga kas vahetasid auto puldil ka? Kui puldi toide nadi, siis auto rapsibki "ameerika hääle" järgi, sest signaali netu.

                        Võibolla puldi plaadil külm joode või funktsiooni-kontaktid mustunud/kulunud?

                        Comment


                          #13
                          krt chekkasin dokumentatsiooni ja ei old seal skeemi peal. a miski pilukate toode noh. Võin muidugi ise proovida skeemi joonistada/pildistada kui abix oleks

                          Comment


                            #14
                            http://www.hot.ee/ototot/muud/Mudelauto-27MHz-skeem.pdf
                            vaata, kas sul on sarnase mikroskeemiga tehtud. neid m/s tehakse mitme eri nime all, aga sisu kipub sama olema.

                            Comment


                              #15
                              Ok, sai siis vähe pildistamise ja uurimisega tegeletud ja võin anda veidi infot skeemi kohta. Toiteahelas on seal Bestar BS-155c relee (kui ma nyyd õigesti aru sain) 12a 120vac, 6vdc , teiste kivide kohta mis skeemi peal:
                              http://www.doctronics.co.uk/4015.htm 4015 mikroskeem
                              selle kõrval asub NT66P20 kivi ja siis on seal veel 2 mitsubishi 747001 and gate
                              kristalli sagedus peaks olema 27 mhz (26.800)
                              valged junnid fotodel on servod, kus on sees potekas mootor ja konde.
                              Pildid panen skeemist aadressile: http://www.pilt.ee/veere
                              kuna kodus on vääga aeglane internetiühendus(ras 1000) ei olnud võimalik siit pilte uploadida. arvatavasti homme õhtul või esmaspäeva hommikul on pildid üleval.

                              Comment

                              Working...
                              X