Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tühjakslaadur (TM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tühjakslaadur (TM)

    Eile võimendi kaitsmeid vahetades lasin ühe kaitsme pooluse ja kere kruvikeerajaga kokku, surakas oli vahva ja sädemeid lendas kahes kaares. Mõtlesin, et nüüd on võimuga kutu, aga nii kehvasti ei läinud.

    Tuli siis selline haige idee, et ehitada selline seade, mida saaks kasutada jääkpingete eemaldamisel, lihtsalt kruvikeerajaga lühistamine alati(suvalise skeemi puhul) ei aita ja suurte kondede puhul võib kruvikas ära sulada ja pauk käib ka vahest

    mingi algse skeemi mõtlesin ka välja:


    Kood:
         D1
    U+  ----|<|----------------|
             |     |
             Rt     G
             |     |
    GND ----|>|--------Re------|
         D2
    Kus U+ on sisendpinge ja GND on siis maandus, Rt oleks siis takisti, mille kaudu jääkpotentsiaalid peaksid võrdsustuma, Re oleks eeltakisti galvanomeetrile G ja dioodid D1 ja D2 piiraksid vale polaarsuse galvanomeetri jaoks.

    On sellisel asjal mõtet ja kas töötaks, ning kuidas teha paremaks seda skeemi?

    #2
    lihtsam on võtta 10oomi 5W takk ja see kondele peale panna, saad suht kähku pinge alla.
    saad ka nii, et joodad nt 2k takid kondedele ja siis selle ajaga, kui kaane maha saad, on konded enam-vähem tühjad
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      10 oomi takisti on hea küll. Isegi seda kasutanud molusid tohterdades. Võimsus peab suur olema, muidu on asi ainult 1* kasutatav.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Mina kasutan nn kommutaatorilampe. Levinumad pingetele 12V, 24V, 60V. Voolutarve mõnikümmend mA. Parasjagu, et remonditava seadme tööd mitte segada. Samas on näha, kas lüüt on täis või tühi. Kui pirn ära kustub, võib karu kõhus sorkima hakata. Ei pea iga kord mõõtma või arvama, palju lüüdil veel pinget on. Lihtsalt lühistamine tühjakslaadimise eesmärgil võib lüüdi piixu keerata.
        300V jaoks on mul 2 valgusdioodi paralleelis, teine teistpidi (siis ei pea polaarsust jälgima), läbi 7,5W taki.
        Harjutamine teeb harjutajaks.

        Comment


          #5
          5W peaks piisava soojusinertsiga olema, et hetkeliselt 20W ära kannatab
          kui muidugi +/-90V 50000µF tahad korraga tühjaks kõmmutada, siis võib hapuks minna
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Originally posted by reuter@Apr 26 2005, 19:06
            lihtsam on võtta 10oomi 5W takk ja see kondele peale panna, saad suht kähku pinge alla.
            saad ka nii, et joodad nt 2k takid kondedele ja siis selle ajaga, kui kaane maha saad, on konded enam-vähem tühjad
            10oomist pole vist, proovin miskeid 470 oomiseid paralleeli pista.

            Comment


              #7
              Isegi 470 oomi on üsna piisav. Põhilaengu saadd maha, pead lihtsalt ca. 4 sekundit ootama (takisti ühendet).
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment

              Working...
              X