Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kiirelt abi vaja (lasin vanamehe testri läbi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kiirelt abi vaja (lasin vanamehe testri läbi)

    Niisiis juhtus kogemata nii, et lasin isa testri läbi. Tegu on siis vanema veneaegse asjaga, kus ülevalpool on skaala ja allpool must ringikujuline ketas, millelt saab valida mõõtepiirkondi ja I/U/R'i. Mingi vahepistik jamas ja mõtlesin et kontrollin üle, kas vool tuleb ikka ilusti läbi. Mõõta oli vaja pinget 220V, suskasin siis testri klemmid pessa, aga seda ma, va tainas, ei vaadanud, et vahepeal olin teisi asju mõõtnud ja tester oli takistuse mõõtmise reziimis. Siis käise ühe klemmi juures väike plõks ja säde ning peale seda seier ei reageerinud enam ühelegi asjale.

    Nüüd siis paluks abi, et kas keegi oskab anda Tartus mingeid kontaktandmeid, kus ma saaks lasta selle kiirelt korda teha. Hea oleks, kui saaks enne korda, kui isa avastab, ei viitsi seda sõimu ka eriti kuulata. Vast midagi väga hullu ei juhtunud, olen ise alles algaja elektroonika asjas. Olen igasuguse info eest tänulik.

    #2
    mis testri täpne mark on?
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Tartu remondimehi paraku e tea (äkki sealne Tevalo?) aga vaata huvi pärast sisse, ehk on kaitse või näha läbipõlenud takistit.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Kirjelduse järgi tundub olevat TL4 või TL4M, millel "võrgu takistuse mõõtmise" tagajärjel põles maha paar täppistakistit. Üldiselt väga levinud häda ja neid täppistakke ( peast ei mäleta enam nominaale, mingi 15 Om v.m.s ) annab ilusti asendada tavaliste, 0.5W takkidega. Eelnevalt võiks tegelt kuskil ikkagi nominaali kontrollida, muidu tuleb selline kõrvalefekt, et takistuse mõõtepiirkonda vahetades tuleb alati "0" uuesti paika seada. Olen ise ka üritanud ühe korra mõõta "võrgu takistust" ja praegu ongi minu testris isepandud takid - olen veel pärast täppistakkidega kontrollinud, ja funktsioneerib väga hästi. Nii, et see viga ei ole eriti katastroofiline.

        Comment


          #5
          Varu parem ise urvaplaaster valmis, läheb libedamalt :wacko:

          Comment


            #6
            Aga osta papsile uus 100.- eequne tester, ja räägi ära mis juhtus....
            Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

            Comment


              #7
              Küsi enne taskuraha ja ütle, et tahad kallile inimesele kingituse teha. Siis ostad mingi hiinaka ja peidad katkise testri ära, ütled et viskasid minema sest see oli juba nii vana.
              Aga jah, ise olen neid tlneljasid mitu tükki läbi lasnud. Remondimeest suht raske leida, raha eest ei tasu, jääb loota ainult heale südamele, kes ilma asja korda teeks.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Kui huvi on, võin õhtul üles panna, et mis takistid ja kuhu lähevad, remont võtab aega umbes 5 minutit. Praegu olen tööl ja siin sellist riista ei kasuta, aga kodus on ta täiesti olemas ja töökorras. Erilist ettevalmistust ka pole vaja, peaasi, et jootekolb sõrmevahel püsiks.

                Comment


                  #9
                  Tänud vastukaja eest. Igaljuhul oli sinu sõnumit, Fjoodor, kõige kergendavam lugeda Kui sa viitsid siis ma oleks küll väga tänulik, kui sa need remondijuhised üles paned.

                  Muidugi oleks variant ka mingi 100 kroonine uus osta, aga ma arvan see vene oma on selle hinnaklassi hiinakatest kõvasti parem.

                  Comment


                    #10
                    siinsetest tõsistest tegijatest ei vahetaks ilmselt keegi TL4(M) isegi mitte 300-se hiinlase vastu
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Kahjuks pole mul digikat, pildi järgi oleks poole lihtsam. OK, kõigepealt kaan maha - neli kruvi lahti ja kõik, patareikaane võib peale jätta. Minu puhul olid mahapõlenud täppistakistid, mis on seal mähiste kujul - nominaalid on peale trükitud miskitele lipakatele. Paiknevad nad plaadi kõige ülemises servas, sisendiklemmidest allpool. Üldjuhul peaks tekst olema veel loetav ka peale põlengut. Paremalt poolt lugema hakates peaks seal olema järgmine rida - 600 om, 270 Om, 27 Om ja 2.7 Om. See 2.7 Om oli mul põlenud, sinna asemele läks 2 takistit 5.1 Om - paralleelselt. Edasi on vasakus ääres kõige ülemine, mis on skeemi järgi 12 Om, sinna olen pannud parema puudusel 2 takki 24 Om paralleelselt, aga võid panna ka ühe 12 oomise, käib ka küll. Siis oli mul kärsand veel sellest paremale jääv takk nominaaliga 6.9 Om, siina olen keevitanud 2 takki 3.6 Om järjestikku. Rohkem pole mul õnnestunud tulevärki tekitada, edaspidi olen olnud hoolikam, aga tean tegelasi, kelledel nende takkide vahetamine käib keskmiselt üle nädala. Ainuke jant on selles, et mõõtepiirkonna x1 null erineb natuke ülejäänud mõõtepiirkondadest, aga see pole suurem häda - tuleb lihtsalt nats nuppu keerata. Olen ka täppistakkidega teda proovinud kalibreerida - näidud on igatahes reaalsed. Nii, et kolb sooja, natuke tina panna ja urvaplaaster jäägu tõsisemate prohmakate tähistamiseks. Kui midagi jäi arusaamatuks eks proovin selgitada.

                      Comment


                        #12
                        Suured tänud sulle. Ma proovin vastavad takistid välja otsida, garaazis vedeleb küll mingeid vanu skeeme. Eks ma annan teada, kuidas mul läheb

                        Comment


                          #13
                          Seal ahelas peaks olema kaks dioodi millest üks peaks olema katkestuses või lühises.vaheta see välja ja kõik on ok

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by -Siim-@Apr 29 2005, 00:13
                            ....peale seda seier ei reageerinud enam ühelegi asjale.
                            Siis võib tõesti kahtlustada et ka mikroampermeetriga rööbiti olev kaitsediood on lühisesse kõrbenud kui seier enam midagi ei näita ühelgi piirkonnal.
                            Kui oommeetri osas mõni takisti ebatäpne panna, saab "nulli" ikka keerata, aga kõige suurem mõõteviga tekib skaala keskpaiga läheduses. Oommeetri piirkondi määravad takistid ongi arvutatud 0,5 täishälbest näitude järgi. Näitude õigsust on seepärast hea kontrollida takistitega 20Ω piirkonnal X1Ω, 200Ω piirkonnal X10Ω jne.
                            Elektroonika töötab suitsu baasil.
                            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                            Comment


                              #15
                              Kontrollitud sai ikka skaala 3 -es punktis, alguses, lõpus ja keskel. Ning takistite väärtust sai kontrollitud mingi teise, ilmselt samasorti testriga. Selle täpsuse jaoks, mida see tester võimaldab, oli tagajärg üllatavalt hea. Kui muidugi tester enam üldse midagi ei näita, võib midagi veel vussis olla - tuleks jah tähelepanelikult uurida teemat - mina mõõtsin "vooluvõrgu takistust" x1 piirkonna peal ja mul põlesid konkreetselt need jupid läbi aga minu mäletamist mööda minul tester tegi sellist asja, et takistuse mõõtmise reziimis läks seier nurga taha ja mingi nullimine ega muu ei aidanud. Kui peaks vajalikuks osutuma, võin ju skeemi ka skaneerida ja üles riputada kuhugi.

                              Comment

                              Working...
                              X