Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

tolmuimeja harjad kulunud??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    tolmuimeja harjad kulunud??

    Oskab keegi nõu anda milles asi kui järsku hakkas tolmuimejal harjade vahelt jubedalt sädelema? harjad kulunud pole vägapalju, vedrud ja harjad liiguvad väga hästi, pingutasin vedrusid, puhastasin kommutaatori ära aga ei midagi.Mootor siis tuksis?Või harjal mingi parem osa maha kulunud?Tevalos mingid süsinikharjad tolmuimejale, kas grafiit ei sobi?

    #2
    s****del harjadel tulevad traadid kiiremini välja, vaata kas harja otsast vask paistab. tuld võib siis ka lööma hakata, kui mõni rootori mähis on lühises
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Originally posted by loggy@Apr 29 2005, 21:28
      Oskab keegi nõu anda milles asi kui järsku hakkas tolmuimejal harjade vahelt jubedalt sädelema? harjad kulunud pole vägapalju, vedrud ja harjad liiguvad väga hästi, pingutasin vedrusid, puhastasin kommutaatori ära aga ei midagi.Mootor siis tuksis?Või harjal mingi parem osa maha kulunud?Tevalos mingid süsinikharjad tolmuimejale, kas grafiit ei sobi?
      Ei, vaske ei paista harja otstest.Kas neid süsinikharju tasuks proovida?Mille suhtes ma rootori mähise lühist mõõdan?Tööpõhimõte pole selge,muidu mõtleks ise välja.

      Comment


        #4
        rootoril on hunnik mähiseid, mille klemmid on alati üksteise vastasküljel: nt kommutaatori otsast vaadates üks klemm on põhjas - teine klemm lõunas. mähiseid on 2x vähem, kui kommutaatoril klemme
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Originally posted by loggy@Apr 29 2005, 23:28
          Tevalos mingid süsinikharjad tolmuimejale, kas grafiit ei sobi?
          Mind huvitaks ka just see osa küsimusest, need süsinik harjad on u. 5 korda kallimad.

          Comment


            #6
            Tere. Kui kaua töötanud mootor, siis võivad laagrid kulunud olla ja võll hakkab vibreerima. Kuna tolmuimeja mootori pöörded ulatuvad 10000 kanti, ei jõua harjavedrud seda vibreerimist järgida ning harjad sädelevad, sest harja ja kommutaatori vahele tekib hetkeks katkestus. Sellise vea korral aitab ainult uus laager. Enda tolmuimejal olen vahetanud kaks korda laagreid, harju seni veel mitte . See viga tekib aegamööda, mitte järsku.
            73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
            ATiP1pN4XeM

            Comment


              #7
              Originally posted by kal+Apr 30 2005, 09:39--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (kal @ Apr 30 2005, 09:39)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-loggy@Apr 29 2005, 23:28
              Tevalos mingid süsinikharjad tolmuimejale, kas grafiit ei sobi?
              Mind huvitaks ka just see osa küsimusest, need süsinik harjad on u. 5 korda kallimad. [/b][/quote]
              Harju veel süsinikust ei tehta, need ikka söeharjad. B-)
              ehh... andrjusa

              Comment


                #8
                SÜSINIKHARJAD

                Comment


                  #9
                  süsinik-süsi-grafiit kas keegi kemma tunnis maganud ve, kõik on täpselt sama aine
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Leiutate siin jalgratast. Tegelikult on asi väga lihtne.Kui harjad on kulunus, siis tuleb nad vahetada ja ainult nende vastu, mida valmistaja tehas on ettenäinud ja soovitab. Mitte mingil juhul aga mingite suva harjade vastu, olgugugi, et mõõdud võivad sobida . Kui aga harjad pole niivõrd kulunud, et nad korralikult ei puutuks vastu rootorit ja vedrude pinge on ühtlane ja piisav hea kontakti saavutamiseks ja on tekkinud tugev sädelemine, mida saadab ragisev heli on tegemist lühiskeerdudega rootoris ja siis ei aita muud kui rootori vahetus.Mis laagritesse puutub siis harjade eemaldamisega peab rootor vabalt põõrlema ja ilma erilise helita, selliselt saab anda hinnangu ainult kogemuste olemasolu korral. Rootori lühist kodusel teel on raske mõõta, selleks on erivahendid olemas ja hea spets ütleb juba silma ja kõrva järgi millega tegu on.Kui aga näed antud tükki esmakordselt tassi ta parem vastavasse töökotta ja lase ära remontida, või kui remont pole enam otstarbekas osta uus.Seda targutamist siin pole mõtet eriti tõsiselt võtta, kuna sõnavõtjad pole ka kopetentsed ja kujuneb välja filosoofiline lobisemine ja mõtetud soovitused. Tegelikuses on asi väga lihtne .Pöördu spetsialisti poole tuleb ehk odavam ka. Selline soovitus inimeselt, kellel on piisavalt suur kogemus elektri tööriistade remondi alal praktikat üle 10 aasta.

                    Comment


                      #11
                      praktikat mul vb 5a, konkreetset haridust elektrimasinate alal pole, kõik mis on, olen ise omandanud. avaldasin arvamust, kuna ta ei küsinud nõu, mida selle riistapuuga teha, vaid soovis teada saada, milles on viga.
                      me ei tea, kas selle tolmuimeja töökorda seadmine üldse ongi primaarne, ta soovib ehk lihtsalt end harida ja omandada teadmisi-kogemusi elektri ja mehhaanika vallas. tolmuimeja ei ole selleks mitte kõige halvem seade. rõõm missugune, kui väikse raha ja natukese nokitsemise juures inimene midagi korda suudab teha.
                      reeglina ei tasu praeguse aja odavama otsa masinaid eriti remontida, sest mootorid on kompaktsed ja varuosi ei tasu neile suurt teha(va harjad ja laagrid). kuna ülejäänud detailid on plastikust, siis need ei maksa suurt miskit. kui valida uus mootor vanas kestas või uus masin, siis ma kaldun arvama, et uus oleks mõtekam. loomulikult enne otsuse tegemist tuleks mõne remondimehega konsulteerida, et pisiveaga masin lihtsalt prügimäele ei rändaks
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment

                      Working...
                      X