Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

võrri magneto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    võrri magneto

    Kas keegi siinsetest meestest oskaks öelda, kui suur pinge tuleb välja võrri mägnetost. Vist mingi 3000v kanti peaks tulema?
    Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

    #2
    sõltub millisest mähisest, seal neid 2x yhest saad myynlale sädeme ligi 15Kv, teine on katkesti ja tule oma, sealt saad mingi 100v ja need andmed siis kui täispööretel, madalamatel need pinged langevad.
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Originally posted by murphy@May 1 2005, 09:12
      ...teine on katkesti ja tule oma, sealt saad mingi 100v
      Võib-olla lühikeses impulsis on selline pinge, tuledes enamasti siiski 6V lambid sees.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #4
        küsin siis teistpidi.

        Kas keegi oskab öelda, kui suure mahutavusega ja kui suurt pinget peab taluma võrri magneto kondensaator?
        Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

        Comment


          #5
          pingetaluvus peaks minuarust olema kuskil kuni 250 volti või sinnakanti ja mahtuvust oli vist kuskil 0,3 mkf (võin eksida kuna pole enam ammu sellega tegelenud)

          Comment


            #6
            Võrri mootori Д6 magneeto kontaktidel näiteks on originaalselt 0,22µF/400V kondensaator.
            Elektroonika töötab suitsu baasil.
            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

            Comment


              #7
              täpselt seda marki mootor mul ongi. Ei tia, kui suurema mahutavusega kondensaator osta, kas siis hakkab paremini/stabiilsemalt käima?
              Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

              Comment


                #8
                suurem on ikka parem,minskile panime 30uF konde,see lõpetas igasuguse vahelejätmise :P aga erilist effekti see ei anna.
                0,5uF on täitsa piisav.

                Comment


                  #9
                  njah, selle konde eesmärk naq ainult kontaktide vahelt sädeme ära kustutamine, ja see , ja muide see 6V lamp käib läbi drosseli kui uurinud oled, induktiivtakistus. Liiga suure kondega jääb yldse seisma, liiga väike põletab kontaktid ära, mina soovitax siiski originaalantmetega või sellele lähedane, kui puudu konde siis vaata vanadesse lamp telekatesse seal neid peoga.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Jah see asi ikka nii ei ole, et mida suurem takistus, seda parem. Asi peab ikka sütepooliga kooskõlas käima. Drossel oli tulede ees selleks et tuled kogu pinget ära ei võtaks.
                    ehh... andrjusa

                    Comment


                      #11
                      Mis mis, drossel ikka selleks et 6V pirnid gaasi andes läbi ei põleks.
                      Egas muud, kui juhtmed külge ... ja seina

                      Comment


                        #12
                        nad ei psaa läbi põleda, kui masin käimagi ei lähe
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Qbic@May 3 2005, 17:59
                          Mis mis, drossel ikka selleks et 6V pirnid gaasi andes läbi ei põleks.
                          Tegelikult selleks drosselit ei pandud, vähemalt see pole peapõhjus. Pandi selleks et tuled ei shundiks süütesüsteemi. Seal pole ka asjata suhteliselt suure tööpingega kondensaator kontaktidega rööbiti, tekib ju resonantsvõnkumine selle kondensaatoriga ja küllaltki suur (ja vajalik&#33 pinge lühiaegselt sädeme takitamise ajaks. Sellest pingest ei põleta lampe läbi sest võimsust ei jätku, vaid võimalikus otseühenduses (eraldusdrosselita, mis paiknes esilaterna sees) lamp ei laseks kõrgepingel tekkida. Kui juhtumisi drosselit polegi ja tule sisselülitamisel mootor seiskub, soovitan drosseli asemel proovida sobiva lubatud vooluga dioodi (polaarsus katseliselt) vahele ühendada.
                          Mäletan et selle mootori puhul sobisid kõige paremini esilaternasse 6V/3W ja taha 12V/1,5W lambid (taga 6V lamp ei pidanud vastu hästi, 12V/1W niit oli aga nii peenike et raputas ruttu katki).
                          Veel selle mootori magneetost.
                          Kui kõrgepingemähis niiskusest või muul põhjusel üles ütles, sai uue ja parema süüte mõne mootorratta süütepooli abil ehitada. Selleks tuli kõrgepingemähis eemaldada ja jätta alles jäme madalpingemähis. Selle otsa (alguseots on juba südamikuga ühenduses nagu vaja) sai mootorist välja tuua samasuguse ühenduspuksiga nagu seal teine, selline sobib keerme poolest endisesse kõrgepingejuhtme väljatoomisavasse. See ots on originaalis süütekontaktidega ühendatud ja tuleks siis nüüd eraldi välja tuua mootorist, sellelt saab ka valguse laternatesse. Nii on siis mootorist kaks ühendusklemmi välja toodud - üks madalpingepoolilt ja teine süütekontaktidelt (millega veel kondensaator rööbiti). Nende vahele ühendatakse mootorratta süütepool oma klemmidega, süütepooli kõrgepingejuhe siis küünlale.
                          Skeemi eeliseks on et süütepooliga jadamisi olevad kontaktid (originaalis rööbiti &#33 ei pea nii tugevat voolu taluma, peavad vähem kuludes isegi mitu korda kauem täiendavate reguleerimisteta vastu. Suureneb ka võimalik tarbitav võimsus tuledele - mõnikord kannatab isegi 6W esituld või siis pole drossel enam vajalik - katsetuste asi, enam ei ole kõik meeles...
                          Süütemomendi õigekspanekust ka lisaks teemaväliselt veidi, kuna olen näinud paljusid sellega vaevlemas...
                          Mitmete selletüübiliste mootorite uurimisel selgus, et ei peagi otsima seda "võlupunkti" - 3,2...3,5mm "enne ülemist surnud punkti" - küünla august või sõidukatsetamistega, õige koha näeb ära sellest kui magneti tipp on kohakuti poolisüdamiku ülemise haru tipuga (ümar magnetpooluse lõik on "lahkumas" päripäeva pöörates haru juurest), siis peavad kontaktid katkestama ja seega sädeme tekitama. Sel moel olen mõnelgi hädalisel süüte õigeks pannud "hoobilt", algul uskmatu ilmega omanikul lasnud kaane ka kohe kinni kruvida. Vahel tuleb kontaktide vedru survet suurendada - kui kohapeal töötava mootori kontaktide vedrule kruvikeeraja otsaga "abi andes" mootor korrektsemalt tööle hakkab, on seda ka vaja teha.
                          Niipalju minu mõneaastastest "võrrikogemustest".
                          Elektroonika töötab suitsu baasil.
                          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                          Comment


                            #14
                            jah õige jutt, drossel oli igaljuhul vajalik et masin töötax ja eeldasin et see takistus sest tean et ka priimamähises indutseeritaxse kuni 300V pinge kui kontaktid lahutuvad, see kes siis ytles et väikseim takistus on parem tehku proovi ja võtku konde yldse ära vaj vaadaku mis tulepilv kontaktide vahel on. Kaua need asjakesed ei käi nii. Ja mina olen kõigil appnud 4mm enne Ü.S.S.
                            Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                            1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                            2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                            Comment

                            Working...
                            X