Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

48V->12V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    48V->12V

    Vaja siis 48V pealt töötavale elektritõstukile monteerida külge 12V töövalod (3 tk). Sees 12V 55W pirnid. Kuidas oleks kõige otstarbekam läheneda asjale? <_<
    Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

    #2
    võta neljas veel ja pane kõik jadamisi
    Muidugi kui siis ühel lamp põleb läbi, kustuvad kõik. Ja asendada tohib ainult sama võimsusega lambiga (st et oleks kõik samad lambid sees... see pole vast õnneks väga suur probleem).

    Comment


      #3
      seda varianti isegi kaalusin, kuid on vaja et esimesed ja tagumine tuli oleks eraldi lülitatavad. Ei põle nad alati korraga...
      Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

      Comment


        #4
        siis pane 2*24V. Konverter on suht kallis ja mõttetu.

        Comment


          #5
          Veel variant võtta tõstuki akudelt väljavõtted 12V peal. Pakun, et seal pliiakud a 2V element (loodetavasti mitte kinnised akupatareid), lampide voolutarve on tühine võrreldes tõstuke enda tarbega. Et akuelemendid võimalikult võrdselt tühjeneks, tuleks ehk 4. lamp lisaks panna. Näiteks ees 2 tuld ja taga 2 tükki.
          Siis muidugi ka lisakaitsmed aku lähedale...lühis pole kindlasti see mida vajad.
          Lihtsalt mõte...

          Comment


            #6
            Loomulikult on variant ka impulssregulaatoriga.Nt. KA7500(või TL494) ning lülitiks kaks IRFZ44N paralleelis.Kasutegur kõrge ning stabiilsus suur.
            The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
            Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
            Projektide pildid
            Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
            http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

            Comment


              #7
              Vot see viimane soovitus oli midagi sellist, nagu ootasin. Aitäh Cheopps
              Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

              Comment


                #8
                on ka olemas ju 24v pirne millega saaks hakkama..
                mida sa lohh vahid

                Comment


                  #9
                  Edasiaretamiseks lihtne ja lollikindel muundur
                  http://dion.swamp.dk/carpower.html
                  .Lisan veel et suva ferriitidega asi ei toimi.Peavad olema toiteblokkidest kolla-valged või rohekassinised-sinised rõngad.Ferriitidest on juttu siin varasemas toitebloki arvutamise teemas.
                  Ka lüüt trafoga paralleelselt ei ole sellise voolu juures mõistlik.

                  Comment


                    #10
                    KISS ehk keep it simple stupid

                    Mina paneks igal juhul 24V pirnid ja asi mutt, muunduriga tsuktsimine võtab paraja aja ning tulemus ei ole kuigi töökindel.
                    Kui trafode jms arvutus tuttav ning raamatud ning kogemus ja võiamlused käepärast, siis on teine asi.
                    Veel on variant osta valmis muundur aga see on kallis.

                    Comment


                      #11
                      arvestades lampide madalat takistust kylmalt, on impulssploki ehitamine möttetult komplitseeritud ( igale pirnile oma muundur) teema.
                      tegelikult peaks ka 48V pirne toodetama, mis valgustus elektrikärudel siis on. nagu siin esimesed :
                      http://www.hawtuoh.com/forkliftparts/toyota-lamp.htm

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by raitl@May 7 2005, 15:26
                        Vot see viimane soovitus oli midagi sellist, nagu ootasin. Aitäh Cheopps
                        Kui on soov skeemi järele siis selle ka saab.Neid regulaatoreid olen teinud luksbusside salongivalgustite reguleerimiseks(plokid on suutelised kuni 140W koormusega toime tulema).
                        The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                        Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                        Projektide pildid
                        Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                        http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                        Comment


                          #13
                          kui tõesti kange tahe muundurit kasutada, siis pöördu spetsialisti poole, et see sulle garantiiga korraliku asja teeb.
                          tõstukil ei kasutata kunagi tehase poolt pliiakusid, sest tõstukid on mõeldud ka ruumis töötamiseks ja pliiaku eraldam plahvatusohtlikke gaase(H). tõstukitel kasutatakse leeliseid, mille pussiks on ohutumad gaasid ja lõpuni koormamise võimalus(pliid ei tohi täiesti kotti koormata) see-eest on eriti räige pinge kõikumine. 48V on ju nimipinge, mille puhul on tegelikult aku tühi. täis aku pinge on ca 60V tühijooksul(50W pirn on sellele akule tühijooks).
                          pane 2x24V lambid ette ja 2x24V taha. igaks juhuks tagavarapirne ka peoga kaasa, sest lambid üksikult ju põlema ei jää.
                          pikema põlemise tarvis võiks ju ka 5...10Ω@10W taki ette visata, sest muidu need tuled saavad palju ülepinget ja seega iga lüheneb
                          tõstuk on põhimõttelt lihtne ja loll(ikindel) elukas. ei ole mõtet seda kooslust retsida targa elektroonikaga, mis ei pruugi ka eriti töökindel olla
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vanad Bulgaaria Balkanacar tõstukid on eluag olnud pliiakudega ja see on ka praegu nii.
                            Pliiaku eeliseks on energia kiire väljaandmine.See tähendab et pliiakudega laadimise tõstukitel on eriti oluliselt suurem kiirendus kui leelisakudega tõstukil.
                            Leelisakusid on mõtet kasutada
                            Ka leelisakud eritavad gaasi mis "paugub" samamoodi kui happeakudel,ainult inimese ninale tundub lõhn meeldivam.
                            Kui see on üldse probleemiks ....
                            Antud probleemi saaks ju lihtsalt lahendada mõnigase juhtmestiku ringitegemise ja aku purkidelt parajalt kohalt väljavõtte tegemisega.Aga muundureid võib ikka vabal ajal aretada.

                            Comment


                              #15
                              Peal on tal pliiakud. Otse akupurkidelt sobiva pinge võtmist kaalusin, kuid ei taha mingeid lisajuhtmeid sealt vedada. Kuna ruumis liigub igasugu rahvast ka peale minu tööaega, siis tahaks voolu võtta ikka peale süütelukku, et välistada igasugused jamad peale süüte väljakeeramist(keegi katsetab tulesid, mängib niisama lolli jne.) Loomulikult läheb vahele ka kaitse, kuid ikkagi... kuidagi puhtam ja muretum tunne on, kui teha asi "ilusasti"... Ei taha ka mingeid varjatud lüliteid peita kuhugi.
                              Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                              Comment

                              Working...
                              X