Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

inimene+arvuti+stepper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    inimene+arvuti+stepper

    Ma tean mida vaja, kuid kuidas seda teha ei tea.

    Seletada ei ole seda ka väga lihtne. Oleks siis samm-mootor mida juhitakse arvutist. Kuid arvutisse saadakse liikumis andmed kas näiteks ise toksides või siis vastavat samm-mootorit liigutades. Seega peaks siis sammuka küljes olema andur.

    Peaks siis töötama nii:
    Liigutades mootorit edasi tagasi suvalise kiirusega ja suvalise hulga pööretega, salvestatakse andmed arvutisse ja täpselt seda sama tegevust oleks võimalik korrata, kuid juba arvutisse salvestatud andmete põhjal liikuva mootoriga.
    Lihtsustatult siis nii, et käsitsi näitad ette mida teha tuleb ja siis mootor keerutab täpselt samuti järgi.

    Vajadus on ka mitme (kuni 4) sellise vidina järgi, et siis mitu mootorit saaksid korraga ühe ja sama masina taga töödata vastavalt oma andmetele.

    Minu jaoks tundub see väga keeruline ülessanne.
    Kuidas teile?

    #2
    Samm-mootori keerutamisel tema juhtmeotstele (mõõdetava) signaali saamine Sul vaevalt välja tuleb. Vajad pöördenurga andurit (umbes nagu hiirtes: aukudega ketas, valgusdiood, kaks fototransistori, D-trigeril suunamääraja ja loendur). Loenduri väljundi (s.t. summaarse arvutatud nihke, vahepealseid edasi-tagasi pööramisi arvestamata) saaks paralleelpordi kaudu kätte ja nende andmete abil siis stepperit samamoodi juhtida (progejupis vajalike teisenduste tegemine on esmapilgul tühiasi).

    Kui käsitsi keerates teeb võll keerulisemaid liigutusi (vahepeal edasi, siis tagasi jne.), läheb asi suti keerulisemaks. Idee poolest saaks fikseerida iga liikumise etapi ja siis need eraldi paralleelpordi kaudu edastada. Kuidas ja millal seda teha on iseasi: 1. iga etapi andmed kohe pärast suuna muutmist masinale edastada; 2. kirjutada iga etapp eraldi mälusse ja pärast seikluse lõppu kogu kupatus arvutisse (keerulisem).


    Mina alustaksin sellise mõttekäiguga.


    EDIT: Mälu saaks suure hädaga ka ise teha (kui pole palju keerutamist ja tinutada meeldib). Nihkeregistrid, dekooder ja hiljem registrite sisu paralleelkujul välja lugeda. Isiklikult läheksin kaarega mööda. h34r:

    Comment


      #3
      Ega jah, tuleks kasutada pöörde andurit. Põhimõtteliselt hiire süsteem isegi toimiks vast. Kuid andmed tuleks ikka arvutisse salvestada, et neid oleks suvalisel hetkel võimalik kasutada, kas siis TXT failina või mis iganes.
      Mootorite liikumine oleks aga mõlemas suunas ja erinevate kiirustega.

      Tegelikult olen ma paras juhe selle elektroonika alal
      Kas sellisa süsteemi ehitamine on väga keeruline?
      Või palju see maksma võiks minna?

      Comment


        #4
        Paralleelpordi progemine Win98 ja tema eelkäijate all pole keeruline. Seega info saab kätte ja tulemuse salvestamine/väljastamine tekstifailina ning stepperi juhtimiseks vajalike andmete väljaarvutamine/väljastamine mõnes amatöörkeeles (nt. Pascal) on samuti võrdlemisi lihtne.

        Komponentide poolest ei tohiks ettevõtmine kuigi kulukas olla (suurusjärk mõnisada krooni?). Kui soovid, et keegi sellise asja tellimustööna valmis teeks, pead arvestama suuremate kulutustega. Väljatöötamine + Tegija töö = palju.

        Võin proovida päevasemal ajal joonistada mingit sorti algoritmi. I/O programmeerimise koha pealt olen võhik muidugi.

        Comment

        Working...
        X