Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Teeme ise karujahutusradika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Teeme ise karujahutusradika

    Kui vahel tekib vajadus suure radika järgi ja pood torpedeerib üritust, siis tuleb ise teha. Natuke viletsam kui päris radikas, kuid ajab asja ära küll.

    Kasutatud riistad: giljotiin, lauasaag (nagu puutöömeestel, ainult spets. alumiiniumilõikekettaga)

    Materjalid: 30mm alumiiniumplaat 6063 sulamist (kergelt legeeritud, hästitöödeldav), tehniliselt puhas alumiiniumleht 3mm, mootorilakk, epoks.

    Alusplaat mõõtu, sooned saega sisse, plaadid epoksiga kinni ja kasta mootorilaki sisse (ainult alusplaat koos ühenduskohtadega, alusplaadi tööpind kinni teipida). Mootorilakk täidab peenikesed praod. Kogu krempel ahju ja 4 tundi 150 kraadi juures. Alusplaadi tööpind taldlihvijaga siledaks. Valmis.

    http://volta.ee/madis/Tramcar_relay/DSCN1089.JPG
    http://volta.ee/madis/Tramcar_relay/DSCN1090.JPG
    http://volta.ee/madis/Tramcar_relay/DSCN1091.JPG
    http://volta.ee/madis/Tramcar_relay/DSCN1092.JPG
    http://volta.ee/madis/Tramcar_relay/DSCN1093.JPG

    Ehk oli kellelgi sest abi.

    #2
    EPO soojusjuhtivus nüüd nii hea küll ei ole aga ju siis piisas. Muidu hea lahendus!
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    Comment


      #3
      kasutasin soojusjuhtivat epot, btw arvutasin kui suur temp. langus tekib liitekohas. See jäi worst case puhul alla 10 kraadi nii et elab üle.

      Comment


        #4
        Originally posted by KaruTEC@Jun 9 2005, 14:21
        kasutasin soojusjuhtivat epot,
        Jälle targem, ei teadnudki et selline on.
        - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
        - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

        Comment


          #5
          Originally posted by KaruTEC@Jun 9 2005, 11:37
          Kui vahel tekib vajadus suure radika järgi ja pood torpedeerib üritust, siis tuleb ise teha. Natuke viletsam kui päris radikas, kuid ajab asja ära küll.

          Kasutatud riistad: giljotiin, lauasaag (nagu puutöömeestel, ainult spets. alumiiniumilõikekettaga)

          Alusplaat mõõtu, sooned saega sisse, plaadid epoksiga kinni ja kasta mootorilaki sisse (ainult alusplaat koos ühenduskohtadega, alusplaadi tööpind kinni teipida). Mootorilakk täidab peenikesed praod. Kogu krempel ahju ja 4 tundi 150 kraadi juures. Alusplaadi tööpind taldlihvijaga siledaks. Valmis.


          Ehk oli kellelgi sest abi.
          Tubli töö. Vastavate töövahendite olemasolul saab ise nii mõndagi teha. Kui aga masinapark kesine on, siis peab paraku oma niigi alakaalulist kukrut veelgi kergendama
          Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

          Comment


            #6
            Tekkis pilte vaadates küsmus (võibolla natuke ebaviisakas) et, mille jaoks nii suurt radikat kasutatakse....? :blink:
            Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

            Comment


              #7
              Kuidas vibratsiooni talub? On olnud paar juhust, kus EPO-ga kokku liimitud metallesemed laiali pidenevad.

              Comment


                #8
                Kunagi sai ise toorikut valatud alumiiniumist ja siis välja freesitud. Teisel katsel valu õnnestus. Mõõdud olid pea samad aga ribid poole madalamad.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by g2ngster@Jun 9 2005, 17:44
                  Tekkis pilte vaadates küsmus (võibolla natuke ebaviisakas) et, mille jaoks nii suurt radikat kasutatakse....? :blink:
                  Näiteks võimsa A klassi võimendi tarbeks.
                  Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                  Comment


                    #10
                    Mulle meeldiks kah see martinj variant, aga sinnani pole veel jõudnud
                    Tegelikult on tegemist alaldiga, 600V ja 600A.

                    Mis puudutab valamist siis struktuur tuleb üpris vilets (räbupesad ja muu jama). Kõige õigem on ekstrudeeritud profiil.
                    Vibratsiooni ma ei karda, ribid on kerged ning alusplaat samas massiivne, ei usu et lattidest midagi väga üle kanduks.
                    Soojusjuhtival epol on üks puudus: jube hind. 3..10korda kallim üldotstarbelisest.

                    Veelkord: tegemist oli hädavariandiga, ootasin radikat kaks nädalat ("kohe tuleb") ja siis öeldi et näed nüüd hakati tehases tegema ja kuu aja pärast saab. Ajab ikka vihale küll.

                    Radikate korralikuks isetegemiseks pakutakse profiili, mida saab külgepidi kokku pressida ja seega valmistada suvalist laiust ja pikkust. Eeldab aga pressi ja freespingi olemasolu.

                    Comment


                      #11
                      Aga kui oleks otsinud juba sobivate mõõtmetega metallitüki (mõtlen just tüki kõrgust) ja sellesse pilud sisse freesinud? Jahutuspinna suurendamiseks oleks abi mõlemas suunas freesimisest.
                      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                      Comment


                        #12
                        Freesi, metalli ja aega läheb kõvasti.
                        If you think education is expensive, try ignorance.

                        Comment


                          #13
                          Aga kui teeks radika sellise tehnoloogia abil? Erineva kõrgusega alumiiniumplaadid, otsaplaadid terasest. Keermelatt + seibid ja mutrid mõlemasse otsa. Tagumine pool freesiga tasaseks

                          Comment


                            #14
                            See on kah variant, kuid ma kardan et paljastest keermelattidest jääb väheks. peaks alguses hüdropressiga pressima ja siis kokku tõmbama. Põhimõtteliselt tasuks isegi katsetada. Miinuseks on muidugi see et latid võivad aukudele ette jääda. Otsaprofiilid peaks olema nurkprofiilid, siis on piisavalt jäik.
                            Eelmises postis märkisin tegelikult sarnast varianti, ainult et lehtedel on ülemine osa laiem ning sakiline.
                            Suurest kamakast freesimine nõuab mitme kettaga korraga lõikamist. Miinuseks on ka see et hiljem tuleb lõõmutada, kuna freesimise tõttu tekivad suured sisepinged ning radikas kõverdub. Ning siis veel tasaseks freesida suure otsfreesiga. Muuseas see kõverdumise probleem on ka mõnedel Marstoni kallitel radikatel, mille ribitihedus on suur. Maksad roppu raha ja siis hiljem jooksed metallitsehhis "palun lõõmutage ja freesige" jne.

                            Comment


                              #15
                              No täitsa normaalne lahendus!Oli kunagi kooliajal ka plaan toorik valada ja freesida ribid, kuid plaanist asi kaugemale ei jõudnud.

                              Ps. Kuskohast materjalid saadud on?
                              The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                              Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                              Projektide pildid
                              Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                              http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                              Comment

                              Working...
                              X