Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Suur ketaslõikur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Suur ketaslõikur

    Kas on mõeldav ehitada suurele ketaslõikurile kiiruseregulaator, et saada pöörded 1500-2000 juurde. Kas annab võtta odavalt trellilt kiiruse regulaator ja pookida see ketaslõikuri külge? Kasutaks seda poleerimisaparaadina. Või on keegi näinud müügil poleerimisaparaati hinnaga kuni 1500eek?


    Aitäh

    #2
    See on täiesti mõeldav aga relakad ja drellid jahutavad ennast sundventilatsiooniga. Lõppkokkuvõttes põleb tööriist lihtsalt maha kui teda nimivõimsusel koormata. Seda on juba tavalise Makita drelli puhul näha. Puurid paar suuremat auku metalli sisse madalatel pööretel juba drell kuum.

    Comment


      #3
      Kui pöördeid lisada siis ei tohiks kuumeneda, eriti poleerimise puhul. Ma ei tea täpselt mis mootor rellakal on, kuid teatud mootoril saaks kiirust üles ergutuse sunteerimisega.

      Comment


        #4
        kiirusregulaatoriga saab kiirust vähemaks teha.max kiiruse määrab ära kasutatav mootor.nii et selline ümbertegemine pöördeid juurde ei anna.

        Comment


          #5
          No vaatasin siis oma relaka passist järele. Elektriline võimsus 2,1kW Tühikäigupöörded 6500. Seega vaja pöördeid vähemaks3x. Kas ventilaatori tootlikus on pööretega lineaarses sõltuvuses või mingis ruutkordses ei tea pole asjaga tegelenud. Kõige parem on lihtsalt ära proovida kui palju ja ruttu kuumeneb. Regulaator tee vähemalt 50A-le sest käivitusmomendil on voolud suured. Oli mul üks lollikindel skeem aga momendil ei leia. Kasutati veneaegsetes põrandakütteregulaatorites. Kanal kuni 10kW.

          Comment


            #6
            Kui selle tootekirjeldus vastab tõele siis on sellel relakal seal handymannis aeglane käivitus. Siis peaks nagu kiiruse reguleerimise skeem osaliselt sees juba olema, vaja kohendada ainult.

            Comment


              #7
              Selline masin olemas

              Muidugi poleerimine on selline töö, et kehva või isetehtud masinaga võid värvi nii nahka keerata, et pärast enam asja ei saa.

              Algajatel soovitaks kasutada käsitisi poleermiseks mõeldud pastat
              "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

              Comment


                #8
                Kas on mõeldav ehitada suurele ketaslõikurile kiiruseregulaator, et saada pöörded 1500-2000 juurde.



                Mootori pöörete arvu määrab ära mootori konstruktsioon. so.rootori ja staatori mähiste suhe. Mingi pöörete regulaatoriga pöördeid tõsta ei saa küll aga ainult langetada ja sedagi mootori käivitamisel ja lühiajaliselt.Kiiruse regulaatorit mingilt drellilt ka kohe kindlasti ei saa kasutada, kuna tarbiva võimsuse vahe on suur, relakas on kindlasti võimsam.Milleks üldse leiutada jalgratast. Tänapäeval on kõikvõimalikke tööriistu võimalik osta. Suhtumine ,et mul on 1500.- ja ma tahan selle raha eest saada tööriista, mis mulle on vajalik ja meeldib on kergelt öeldes veider.Põhimõtteliselt, kui ostetakse tööriist ja pealegi vajalik siis tuleb sellest maksta niipalju kui hind on ja osta tuleb hea ja väärikas riist, sest see teenib oma kulud tagasi.Odavat ja viletsat asja pole mõtet osta.Igasugust träni on piisavalt müügis, kuid kas nendega ka tööd teha saab ja kaua nad kestavad on teine küsimus.Väga loll põhimõte, kui töörista pealt hoitakse kokku.Mina küll pole nii rikas, et osta odavat asja.See aeg, mis sa kulutad mingi tööriista ümbertegemiseks parem tee tööd ,teeni raha ja osta omale vajalik tööriist.Siis saavad ka köik tööd tehtud ja kvaliteetselt.Tööriista valik määrab väga paju töö kvaliteedis.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by humax@Jul 22 2005, 22:56
                  Kas on mõeldav ehitada suurele ketaslõikurile kiiruseregulaator, et saada pöörded 1500-2000 juurde.



                  Mootori pöörete arvu määrab ära mootori konstruktsioon. so.rootori ja staatori mähiste suhe. Mingi pöörete regulaatoriga pöördeid tõsta ei saa küll aga ainult langetada ja sedagi mootori käivitamisel ja lühiajaliselt.Kiiruse regulaatorit mingilt drellilt ka kohe kindlasti ei saa kasutada, kuna tarbiva võimsuse vahe on suur, relakas on kindlasti võimsam.Milleks üldse leiutada jalgratast. Tänapäeval on kõikvõimalikke tööriistu võimalik osta. Suhtumine ,et mul on 1500.- ja ma tahan selle raha eest saada tööriista, mis mulle on vajalik ja meeldib on kergelt öeldes veider.Põhimõtteliselt, kui ostetakse tööriist ja pealegi vajalik siis tuleb sellest maksta niipalju kui hind on ja osta tuleb hea ja väärikas riist, sest see teenib oma kulud tagasi.Odavat ja viletsat asja pole mõtet osta.Igasugust träni on piisavalt müügis, kuid kas nendega ka tööd teha saab ja kaua nad kestavad on teine küsimus.Väga loll põhimõte, kui töörista pealt hoitakse kokku.Mina küll pole nii rikas, et osta odavat asja.See aeg, mis sa kulutad mingi tööriista ümbertegemiseks parem tee tööd ,teeni raha ja osta omale vajalik tööriist.Siis saavad ka köik tööd tehtud ja kvaliteetselt.Tööriista valik määrab väga paju töö kvaliteedis.
                  kusjuures teema algataja ei tahtnudki pöördeid tõsta.

                  mis puutub drelli kiirusregulaatori võimsustaluvusse, siis olen mina oma üürikese elu jooksul näinud päris palju selliseid mis kannataksid.

                  olen muidugi 100% nõus, et see üritus on mõtetu, 1500.- eest saab juba profi poleerimismasina, ei tasuks nagu eriti ära, osta relakas ja drell ning neid siis veel omavahel ristata..

                  Comment


                    #10
                    Kui keegi ütleks mulle koha kus müüakse 1500-2000 kroonist poleerimismasinat ostaksin selle kohe ära.

                    Vastuseks HUMAXile...Ma arvan, et olen piisvalt heal järjel, et suudaksin osta profiriista aga ma ei kasuta selle ressursse kunagi ära ja hinda ma tagasi ka ei teeni. Kuni teatud hinnani on mõttekas osta mul seda masinat.

                    Comment


                      #11
                      arvan, et võid suht julgelt sisse astuda suvalisse, keskmisest paremale ehk, autopoodi ja sealt riiulilt mõnesaja krooni eest sellise masina soetada.

                      loodan, et sain sust ikka õieti aru, et ikka POLEERIMISmasinat vaja? selline julla mis rahulikult madalatel pööretel karvanutsakut otsas keerutab?

                      Comment


                        #12
                        Aga kas sedapsi ei saaks et, osta poest või ise valmistada (näiteks elektritreli otsa mõeldud liivapaveri hoidjast [selline ketta kujuga]) selline vatist või mõnest muust pehmest materjalist "tutt" ja kinnitada see elektritelli otsa?

                        Osadel elektritrellidel eksisteerib selline asi nagu pööreteregulaator... Kui selline olemas siis ei ole vaja eriliselt suuri kulutusi teha.
                        Kevad- Till tõuseb ja hernes tahab keppi

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by saajatz@Jul 24 2005, 15:16
                          arvan, et võid suht julgelt sisse astuda suvalisse, keskmisest paremale ehk, autopoodi ja sealt riiulilt mõnesaja krooni eest sellise masina soetada.

                          loodan, et sain sust ikka õieti aru, et ikka POLEERIMISmasinat vaja? selline julla mis rahulikult madalatel pööretel karvanutsakut otsas keerutab?
                          Mõnesaja krooni eest saab ainult sellise "poleerimismasina". Sellise mänguasjaga kahjuks autot ei poleeri. Sellisele masinale on peale kirjutatud 2900rpm. Võtsin töö juures samasuguse lahti ja mõõtsin tahhomeetriga pöörded ära....sain üle 4000.

                          Mida need pöörded täpsemalt näitavad mis on korpuse peale kirjutatud? Kahjuks ei jõudnud ketaslõikuri pöördeid mõõta aga plaanis on.


                          Trelli otsa saab panna küll pisikese poleerimispadja aga tervet autot sellega ära ei poleeri. Pealegi ei pea trell sellisele valule arvatavasti vastu.

                          Comment


                            #14
                            Konkreetselt 900W Metabol on pöördeid 10.000p/min.Olenevalt valmistaja firmast varieeruvad pöörded 10.000- 11.500 p/min ,võimsusega 750-1050 W.Mis puutub aeglasemasse käivitusse siis need osad on valatud epo kompaundi ja on ainult sissetulevad ja väljuvad otsad, tegu on türistor regulaatoritega ja seal mingit kodukeemiat teha ei anna.On olemas üks väike el. drell hinnaga 1150EEK. 4500p/min, mida kasutatakse lihvijana ja on selleks otstarbeks väga pikaaeline.Regulaator puudub. Valmistaja firma on Makita. Kui sellest on vähe siis osta firma Makita puidufrees 27.000p/min. Eks neid, kes selliseid lahendusi on otsinud ,on ennegi olnud ja päris proffide seas. Millegipärast , ostavad ikka spets lihvija.Ma mõtlen olukorda kus tegeletakse vanemate autode värvi lihvimisega.

                            Ps. Lugesin seda postitust algusest ja küsimus oli suure ketaslõikuri kohta? Kui mõtled seda kasutada vana värvi lihvimiseks ,siis oled asjast väga kaugel.Soovin koheselt edu, auto uuesti ülevärvimiseks. Sest ,eks selle 4000p/min riistagagi on vaja harjumist. Olgugi, et on käsitseda mugavam ja kaalult kerge. Uuri ikka asja hoolega tehnoloogija poole pealt.Küsimus on milles?
                            See riist, peab olema kaalult kerge.

                            Comment


                              #15
                              Ma ei taha värvi lihvida vaid POLEERIDA. Poleerimiseks on vaja 1500-2000rpm. Olen sellel alal leiba teeninud ja arvan, et oskused on siia maani alles.

                              Ma ei saa aru miks sa Humax pakud mulle mingit puidufreesi 27.000rpm kui mul on just võimalikult vähe pöördeid vaja? Jutt on kogu aeg käinud POLEERIMISmasinast

                              Comment

                              Working...
                              X