Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
milline tuleb koormus vool?hirmsasti kisub autovõimendi poole.sel juhul sobib ainult võimas pingemuundur.see teema on mitu korda läbi käinud ja skeemidki olnud.
Sellist trafot ei ole olemas. Kui välja arvata sidestatud induktiivsustega cuk-converter, mis tinglikult käitub nagu alalisvoolutrafo ja mille realiseerimine oleks kindlasti doktorikraadi vääriline.
No nii olen siis nüüd jõudnud veidike ringi kolada ja leidnud ühteist juba. Kõik ilus kena, skeem olemas, jutt juures, võta ja keevita kokku, kuid selle kõige olulisema osa, nimelt traffo kohta pole nagu mingeid andmeid, oskaks keegi juurde lisada ka et Primaarmähis on vat sellise jämedusega traat X arv keerde, X kihti sellisest materjalist, sellise jämedusega südamiku peale. Ja sama ka Sekundaarmähise puhul. Vat siis oskaks juba midagi teha ju? Või ei saa ma millestki õigesti aru? <_<
Tekkis ka selline küsimus, ilmselt loll küsimus, kuid siiski (küsija suupihta ei pidavat löödama ) Et mix mitte ei kasutata väiksemate UPS'ide skeeme, kuna nendel ju ka lihtsalt 12V aku sees ja kannatavad ju ka päris suuri võimsuseid, kas need ei kannata pikkalt töötamist? Ja kui seal annaks midagi ringi teha, et seade ei teeks 12v-st 220V vaid nagu minul tarvis 22V?
(Tuli idee, kuna mul siin neid vanu UPS'e vedeleb ja jäi hetkeks silm peale):P
Et teha UPSist toide autosse, oleks vaja teha tõsist trafo ümberkerimist. Isiklikest kogemustest võin ütelda, et see trafo lammutamine ei tasu ära.
Lihtne impulsstoite skeem koos trafo arvutusega on siin.
1) kui sul neid vanu vedeleb, siis äkki teeks kaupa ja ma äkki vähendaks su kolikoormat.
2)sa ei vastanud küsimusele palju sul väljundis voolu/võimsust vaja on
3)ups on iseenesest kallis vidinas ja seda pole mõtet seetõttu lammutama hakata, kuna sellest saab ära kasutada vaid pool.
saab upsi kasutada küll ja vb on lihtsamgi, kui ise ehitada. on ju elukal sees olemas generaator jõutransid ja ka trafo. põhiline, mis teha tuleb on sekundaar ümber mähkida ja tagasiside ümber ehitada. täpsemalt räägib äkki mõni targem, kuna ei ole impulss-seadmetes eriti kodus
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Sain siis nüüd selle võiemndi skeemi kokku klopsitud ja kuna väidetavalt peaks see kivi töötama ka 12V pingega, kuid kahepolaarse +12V ja -12V
Kas katsetamiseks kõlbab kui ma kasutan sellelt skeemi ainult alates dioodsillast? Mõlemale silla otsale lasen siis +12V peale ja maanduseks jääb Auto kere.
Jah sai seda teemat kunagi lugetud ja Favorite alla link lisatud, kuid peale formati (ma loll ei exportinud oma linke välja) oli ta kadunud!
Jah tegelikkuses üks-ühele sama asi, mis mul plaanis! (kuid ma katsetan esialgu ühekiviga, hiljem siis võib ju neid sillata ja asja võimsamaks ajada)
Lugedes siis sinu näpunäiteid, leitsin ka ühe mittetöötava 200W AT toiteka, võtsin sealt traffo välja (seal oli neid 2, laiali lammutasin suurema korpusega traffo) kerisin mähise maha ja hakkasin südamikku mõõtma. Vaadates sinu antud südamike mõõtu,
Impulsstrafo südamik- M2000HH K45x28x8(2tk üksteise peale liimituna)
ja vaatates pilte (pilt.ee) jäi arusaamatuks see südamike liimimine! ja mõõdud K45 on sul südamiku kõrgus? 28 on mis mõõt? ja see 8 on siis südamiku läbimõõt? Oletan et mõõdud on mm?
Enda traffo südamik siis: pikkus 26mm, (südamiku servad nagu veidi kõrgemad, oletan et nende servade vahele keritakse mähis? seega tegelik mähise kerimiseks südamiku pikkus 17mm), südamiku läbimäät on 14mm nende kõrgematel servadel ja peenem osa 13mm, südamiku ja korpuse vahe 6mm.
Südamiku materjalist ei saa kah hästi sotti, justkui oleks feriit, kuid feriit selline hapram ja karedam see nagu läikiv nagu palstik. (traffol siis olid andmed kirjas sellised: RD-DW-412 ja 9743) (
IE südamiku puhul on asi lihtsam
) vbl. on see siis see? Tore oleks kui saaks ka seletust südamike matrejali tüüpide omaduste üle ja seosed/mõjutused traffole!
Veel tekkis küsimus mähise traadi kohta, kuna jämedus on ülitäpne (2 kohta peale koma) siis millega sa ise seda mõõtsid, kas mikromeetriga?
Primaarmähis- 5+5 keerdu 14x0,36mm(mitte kokku keerutatuna)
see tähendab siis kaks paralleelselt kõrvuti mähitud traati 5 keerdu, 14 cm pikad ja läbimõõt 0,36mm?
Jah jutt tuli siis nüüd üsna segane, kuid loodan et arusaadav, kui mitte siis üritan paremini sõnastada. (kuid mulle vist tuleb esialgu "puust ja punaselt" ettenäidata :unsure: )
Muidugi suured tänud ja loodan et kannatate mind veel välja ja viitsite "lollile" ühteist veel seletada:P
No nii ja ongi meil traffo kerijad foorumist otsa saanud
Sai siis ennast ka kokkukale kirjapandud ja eks ma siis seal püüa asjast sotti saada.
Kuna minu nn. "projekt" on pmst. sama mille Cheopps valmis meisterdanud, siis (olegem ausad) loodan Cheopp'si seal taga ajama hakata
Cheopps ega sul väga väledad jalad pole? :P
Comment