Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku küsimus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku küsimus

    Tere targad inimesed.

    Probleem selline. Vaja motikale tekitada ajutine tulede lahendus.
    Endal tuli mõte kasutada akutrelli akut kuna osad neist on oma mõõtudelt täpselt sellised et saab tsikli külge ära paigutada lihtsalt ( ruumiga pole mitte puudus, vaid ruumi polegi tegelikult ).
    Ise oma lolli peaga mõtlesin et kui korraliku trelli akuga saab kolme neli tundi tööd teha siis mingit 50 vatist pirnikest peaks ta ikka tükk aega hõõgumas hoidma.

    Mis targad ütlevad ? Kas selline tööreziim, et siis pidevalt koormus peal kohe seda akut läbi küpseta vms. ? ( trellil ju näppu tund aega järjest peal ei hoia)


    Samas tuli mõte teisel tsiklil kasutada seda starteri vooluallikana ja genekas üldse minema visata.
    On selles tegevuses mingit loogikat või millised võivad vastunäidustused olla ?

    Või oskab keegi soovitada väikestes mõõtudes akut 12v?
    Mõõdud siis sellised et sobitada saab pikliku ja õhukest ja lapikut ja õhukest. Kandiliste kobakate jaoks ruumi pole.

    #2
    Trelli aku ei pea kaua vastu. 50-vatine pirnike (kui ta on ikka 12V mõeldud) tarbib voolu u. 4 amprit ja aku toimiks ~ pool tundi, siis tuleb jälle laadida.
    Sellist akut laadida saad ka ainult vastavas laadijas, mitte tsikli laadimissüsteemis.
    Starteri vooluallikana...jääks nõrgaks ma arvan, starter tahab üldiselt suuremat voolu, kui trelli aku seda anda suudab.
    Tevalos (näit. Tallinnas Paldiski mnt.) pakutakse igasugust mõõtu pliiakusid. Hinnad algavad u. 200 kroonist. Seal peaks olema ka õhemaid variante...aga starterile needki ei sobi.
    Mulle tundub, et ajad segamini starteri ja süütepooli:
    Samas tuli mõte teisel tsiklil kasutada seda starteri vooluallikana ja genekas üldse minema visata.
    ...sellest järeldasin

    Comment


      #3
      Originally posted by sebastian@Sep 19 2005, 03:50
      aga starterile needki ei sobi.
      Mulle tundub, et ajad segamini starteri ja süütepooli:
      Samas tuli mõte teisel tsiklil kasutada seda starteri vooluallikana ja genekas üldse minema visata.
      ...sellest järeldasin


      Ei aja. Sellevõrra saaks käimist natuke paremaks kui sealt süüte juurest see üks liigne jubin ära visata.

      Tegemist on võidusõidutsiklitega ja vaja leida hea lahendus ühel juhul pirnipõletamiseks ja teisel juhul starteri ja pirni jaoks.
      Mida kergemaks aga elu väntvõlli juurest saab seda parem.

      Aga tänan vastuse eest. Kahtlustasin ise ka midagi sellist.
      aga starterile needki ei sobi.
      Mulle tundub, et ajad segamini starteri ja süütepooli:
      Samas tuli mõte teisel tsiklil kasutada seda starteri vooluallikana ja genekas üldse minema visata.
      ...sellest järeldasin


      Ei aja. Sellevõrra saaks käimist natuke paremaks kui sealt süüte juurest see üks liigne jubin ära visata.

      Tegemist on võidusõidutsiklitega ja vaja leida hea lahendus ühel juhul pirnipõletamiseks ja teisel juhul starteri ja pirni jaoks.
      Mida kergemaks aga elu väntvõlli juurest saab seda parem.

      Aga tänan vastuse eest. Kahtlustasin ise ka midagi sellist.

      Comment


        #4
        kas siis genekat vaja, et starterile voolu anda? veider. Kui mootor käib, siis pole ju vaja starterit, kui aga seisab, siis gene voolu ei anna . Ah ma ei saa aru, mida vaja, kui kergemaks, siis pole ju starterit vaja, lükkad käima või mis?

        Comment


          #5
          Asi segane nagu pudru ja kapsad
          Starteri all mõistetaks tavaliselt elektrimootorit, mida kasutatakse bensiini(diisel)mootori käima panemiseks. Seda toidab vastav (plii-)aku, mis võimeline mõneks sekundiks 150+ amprit välja käima. Kui bensiinmootor juba töötab, siis toidab elektrisüsteeme generaator ja starteri mootor sel ajal puhkab. Erandiks mõni pill, näiteks vana Tuula200M roller, kus generaatorina toimis startermootor.
          Võidusõidutsiklitel minuteada starterit kui sellist polegi...see annaks ainult lisakaalu. Eriti mugav kui keegi stardijoone taga ainult võtit keerab ja põrrrr... B-)
          Ilmselt tahad sõidu ajal aku pealt toita tsikli elektrisüsteeme.
          Pole hea mõte, sest aku peaks üsna kobakas olema ja ilmselt raskem, kui generaator ise. Vastasel korral suht hale, kui tsikkel poole sõidu pealt välja sureb .
          Kõik lambid-tarbijad peale mootori töötamiseks vajalike seadmete (süütepool jne.) välja lülida, siis ehk toimiks. Kõik oleneb sellest, kauaks voolu vaja on.

          Comment


            #6
            mõnedes masinaklassides kasutataksegi akut ja genest on loobutud....

            korralik akudrelli aku suudab välja anda üle 50A, on katsetatud, et mõned akud töötavad isegi 130A juures korralikult. loomulikult arvesta sellega, et sellise voolu puhul on aku mahtuvusest ksutatav ca 50%. miks peab olema valgustuseks 50W pirn? kas kasutad asja pimedas? kui mass ja energia on nii olulised, siis võiksid ju valgustuse vahetada dioodide vastu(energia kokkuhoid ca 10x). oluline on süütesüsteemi tarbivus ja sellest tulenev vajalik energiahulk.
            akud saaks siis topelt panna: drelli aku - käivitus, süütevool; liitiumaku(nt mobiili aku) tulede käitamiseks.
            D-suurus akude kasutamisega saaksid vb ka kuni 200A voolu ja ka piisava mahtuvuse, et ühe - kahe sõidu jaoks jätkuks süütele matsu
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment

            Working...
            X