Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Küsimus voolu kohta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Küsimus voolu kohta?

    Tere,

    kui palju voolu mahub läbi 1,5 mm2 kiulisest kaablist läbi 12v alalispinge juures?



    jal_

    #2
    See sõltub paljudest teguritest, kaabli isolatsiooni materjal, paigaldusviis jm. Kui on mõeldud vaskkaablit, siis ei soovita rohkem, kui 13 A vooluga seda koormata

    Comment


      #3
      Kui kasutusel autos, siis mitte üle 10A.Samas on kriitiliseks piiriks ka juhtme pikkus...
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #4
        Levinud on viga, et kasutatakse 220V tabelit ka madalatel pingetel. Küsimus taandub sellele, kui suurt pingelangu sa lubada saad. 0.5V on talutav -> 10A voolu korral kaabli kogutakistus peab jääma alla 0.05oomi, mis on päris väike takistus, seejuures peavad sinna mahtuma ka kontaktitakistused. Ehk siis kaabli peale (edasi-tagasi) juhe võiks jääda maks. 25millioomi piiridesse.

        http://www.stealth316.com/2-wire-resistance.htm

        Oletame et sul on kogupikkus 10 meetrit (kapoti alt pagassi ja tagasi).
        Tabelist näeme et tarvis on umbes 6 ruutmillist kaablit.

        Kokkuvõtlikult: kirvereeglit ei ole, kõik sõltub pingest ja lubatavast pingelangust. Kuumenemine on madalatel pingetel teisejärguline, enne tulevad muud probleemid.

        Comment


          #5
          jäi silma sõnade paar "edasi-tagasi". Kas võimendi toitel peab siis miinuse ka võimust akusse vinnama või võib lihtsalt pagassis keresse lasta?
          Beers of Estonia

          Comment


            #6
            mõistlik on ikka mõlemad juhtmed tuua, muidu on ühendus väga ebamäärane ja häirerikas.

            Comment


              #7
              Mhh...autovõimendil pole küll vaja miinusjuhet akuni vedada. Ikka kõige lühemat teed pidi auto keresse.
              Muidu juhtme kohta seal ka infot: http://www.hvc.ee/index.php?action=show&doc=23
              ja veel: http://salupa.exe.ee/index.php?leht=10/juhe&menu=teo

              Comment


                #8
                Kes ütles võimendi?
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Kere on juhina täiesti ebamäärane, ekvivalentne ristlõige võib osutuda madalaks. Pinnaeffekt on kah üüratu ja häiretest ärme räägigi - vaata mis rämpsu sealt veel läbi jookseb.

                  Comment


                    #10
                    Võiksin oma auto näitel demoda õige massiühenduse tähtsust. Kui omale autosse helisüsteemi ehitasin, siis sai huvi pärast proovitud ühendada kere külge. Kui aku pealt siis on kõik ok, ent mootori töötades tuleb nõrk end segav häire ("generaatori pinin" või süütesüsteem) sisse. Samamoodi kipuvad sellise ühendusviisi puhul tekitama häireid kõik elektrimootoritest tarbijad (kojamehed, klaasipesupumbad jne). Häired kadusid alles siis, kui kõigi võimendite ja raadio massiahelad said ühendatud ühte punkti kere külge auto üldise maanduse punktis (sama poldi alla tulevad ka juhe generaatorist ja akust).

                    Aga tundub et teema läheb veidi OT :P

                    Comment


                      #11
                      Jah, ma ei räägi võimendi ega millegi selle taolise seadme ühendamisest, kuigi olen nõus eelmise postitusega. Sõbra autos sai täpselt sama asi läbi elatud!
                      Tegelikult vahetan oma vene päritolu mootorrattal elektrisüsteemi välja!
                      Ja mul seisab oma jagu 0,75mm2 ja 1,5mm2 kaablit. Mõte oli ikka selline, et saaks võimalikult palju juhtmetest ära peita või siis vähemalt rüüsi lükata! Seega ei ole juhtme läbimõõduga väga ülbitseda!!!!


                      Tänud!


                      jal_

                      Comment


                        #12
                        üks tabel veel(12V halogeenid)

                        Comment


                          #13
                          Kui nii, siis pane kõik 1,5 (kindlam). Kui ei ole juhet või ruumi piisavalt, siis aku ja geneka, esitule ja piduritule vahelised juhtmed 1,5 ülejäänu 0,75.

                          Comment


                            #14
                            Mnjah...Tsiklitel on jah soovitatav(kui ruumi tõesti napib) kasutada suure energia vajadusega seadmete juures 1,5mm2(esilatern, generaatori väljund + , jne.) ning väikese voolutarbega 0,75mm2(suunatuli, pidurituli, jne.).
                            The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                            Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                            Projektide pildid
                            Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                            http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                            Comment


                              #15
                              kui rohkem iniseda tahaks, siis genest akusse võiks selle 1,5 soone isegi topelt panna. kui on kiibi põhjal aku laadimine, siis võib lihtsalt aku jääda poolenisti laetuks. kontaktreleega laadimissüsteemil ei ole asi nii kriitiline
                              opel on ehe näide. soojal saksamaal vb töötab ilusti, aga meil on kasutusel tuled kogu aeg ja talvel käib ka soojenduse vent. gene juures on siis tal 14V, aga aku klemmidel 13,1...13,2. teada on, et pliiaku täiesti täis laadimiseks peab pinge olema erinevatel andmetel 13,5...13,8; 13,5...13,9. opelil aitab juhtme vahetus, või 14,5V kivi kasutamine.
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment

                              Working...
                              X