Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

kas keegi saab ehk aidata selles ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    kas keegi saab ehk aidata selles ?

    kas auto muusika võimendi toiteks sobib vene akulaadija START ?
    Andmed on tal järgmised: pikaajaline laadimis vool 6A käivitusvool 80A .
    Kas peab talle vahele tegema mürafiltri ?

    #2
    akulaadija ei sobi toiteplokiks.kui ümber teha siis küll,aga sel juhul ei sobi ta aga akulaadijaks

    Comment


      #3
      Sobib ikka kui paar juppi vahele panna. Kondekas ja ehk pinge alandamiseks kah midagi, paar dioodi ntx.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #4
        Mõõda ta väljundpinge igaks juhuks ära, akut laetakse ju vooluga. Minu teada on stardi passis kirjas, et käivitamiseks on vaja aku olemasolu. Pinge on kindlapeale kaugelt üle 16V.

        Comment


          #5
          START-e on vähemalt 3 versiooni. START-2 puhul on laadimiseks vaja, et akus oleks vähemalt ca 8V särtsu - enne lihtsalt ei tule voltigi välja. Kui lüliti "12V" asendisse keerata, siis laeb sõltumata pingest. Riskantne värk - pinge võib kogemata kole kõrgeks minna ja võimu maha põletada. Priske lüüdi või poolpiduse aku abil saaks isegi hädapärast kasutada.
          80 amprit andis START vist ca 10 sekundi jooksul. Edasi järgnevad haisu- ja valgusefektid.
          Harjutamine teeb harjutajaks.

          Comment


            #6
            Filtriks kondensaator umbes 2000...10000µF/ 25V. Lisaks mingi koormustakisti näiteks 200Ω/ 2W. Siis mõõdad pinge ja kui saad selle alla 16 voldi (mis tavaliselt on autovõimendile piiriks) siis peaks sobima.
            Akut laetakse küll vooluga, aga kui see on reguleeritav, siis muutub vastavalt ka pinge. Võimalik, et regulaatori "min. asendis" on pinge tugevasti alla 16 voldi.

            Comment


              #7
              vaja on pingestabilisaatorit,akulaadijas see tavaliselt puudub.

              Comment


                #8
                kui akulaadija pinge ära siluda, siis kaob pulsatsioon ja laadimise effektiivsus väheneb. kui kasutad start`i vana mudelit, millel on eraldi 12V väljavõte, siis saab küll. sel juhul pane sellele väljavõttele üks 10...15A dioodjadasse vahele ja siis silulüüt otsa. pärast mõõda sellelt pinge, mis peaks jääma eelpool mainitud piiridesse.

                vana start andis ka üle 80A ja tiba kauem, kui 10s. see muidugi olenes välitemperatuurist... talvel külma ilmaga on saand teda ikka piinata küll. mõni pani kesta sisse isegi ventilaatori, et käivitusaega mõne sekundi võrra pikendada
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Originally posted by reuter@Sep 29 2005, 15:29
                  kui akulaadija pinge ära siluda, siis kaob pulsatsioon ja laadimise effektiivsus väheneb. kui kasutad start`i vana mudelit, millel on eraldi 12V väljavõte, siis saab küll. sel juhul pane sellele väljavõttele üks 10...15A dioodjadasse vahele ja siis silulüüt otsa. pärast mõõda sellelt pinge, mis peaks jääma eelpool mainitud piiridesse.

                  vana start andis ka üle 80A ja tiba kauem, kui 10s. see muidugi olenes välitemperatuurist... talvel külma ilmaga on saand teda ikka piinata küll. mõni pani kesta sisse isegi ventilaatori, et käivitusaega mõne sekundi võrra pikendada

                  Mõõtsin pinge üle ja sain tulemuseks 17,7V 6 astmepeal, aga kui panna ta 4 astmepeale siis saab 14,5V .
                  Mul on see esimene START kuna tal on see 12V eraldi väljund ka olemas,kuigi see on vist tehase poolt ära sillatud selle käivitus otstega .

                  Comment


                    #10
                    Kui see 14,5V oli mõõdetud laadija väljundisse pandud lüüdilt ja väike koormus oli ka taga, siis pole hullu miskit. Vastasel korral tuleb hakata pinget maha võtma. Mõne vanaaegse dioodiga võib saada isegi kuni 2V pingelangu 10A juures. Siis läheb küll radikat vaja.
                    Selle laadija puhul eeliseks see, et pinge muutmiseks peab vaeva ka nägema. Uuematel läheb käsi kogemata vastu nuppu ja Murphy seaduste järgimisel ongi pinge taevani.
                    Harjutamine teeb harjutajaks.

                    Comment


                      #11
                      sel vanal on jah sillatud, kuigi läbi ampermeetri vist ei käinud. mina soovitan sinna sisse see lüüt koos kondega panna, sest enamus autotarbijaid eelistaks pigem siledat pinget. võimu toiteks soovitan kasutada võimalikult väikest astet, sest see trafo ei ole siiski mõeldud 24/7 töötama. 5 ja 6 aste on mõeldud lühiajaliseks kiirlaadimiseks või siis käivituseks. 10 minniga läheb asi ikka suht soojaks. 1 ja 2 aste on mõnedel mudelitel sillatud ja seega sama asi. 1...3 aste peaks olema parajad kasutada 4 võib toatingimustes juba liigselt sooja hakata andma, aga see katsetamise küsimus.
                      ma loodan, et mõõtsid selle pinge ikka kondensaatoriga silutult. silumiseks oleks hea panna maksimaalne mahtuvus, mis kesta sisse mahub. 10000µF peaks suht miinimum olema 50000µF juba hea
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment

                      Working...
                      X