Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku laadimine

    Tere.
    On kaks akutrelli,üks vanem Bosch 12v ja teine uuem Skil 12v. Skilli laadia varastati ära. Küsimus selline et: Tahaks laadida Boschi laadiaga ka Skilli akut,aga probleem selles et, Skilli akul 2 klemmi(+ ja -) ,Boschil aga kolm(+,- ja veel mingi klemm).
    Ühendasin Skilli aku + ja - Boschi laadia + ja - nusega aga laadima ei hakka.Mis selle kolmanda klemmi ülesanne on,ja kas saab aku või laaia juures midagi ringi muuta?
    Imelik on se ,kui mõõta pinget +ja (X) klemm=0,3v ning - ja(x)klemm annab samuti 0,3v. Kui + ja miinuse pealt mõõta, siis hetkeks näitab 15-16v ja siis kaob pinge klemmidelt ära.
    Boschi laadia on 1 tunni laadia,Skillil oli, laadis kuskil 4 tundi.
    Paluks abi!

    #2
    Tavaliselt on akudel sees ka termotakisti, mille järgi piiratakse laadimisvoolu, et elementidele liiga ei tehtaks. Paljudel on ka tüübitakisti, mille järgi laadijale antakse teada, mis tüüpi ja/või mahutavusega aku on.
    Selleks ka lisaklemmid. Ilma lahti harutamata on suht tülikas mõistatada, mis mingi ots on, lisaks tuleks leida vastavad termotakid või asendused ja siis saaks ehk laadida ka.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      see kolmas on termoandur, mis on sees kõikidel kõvematel akudel.
      see peaks olema ühendatud miinuse ja siis selle eraldi klemmiga. võid ju ühendada selle boschi aku termotaki, aga siis pead ise jälgima, et see skilli aku sul üle ei kuumeneks.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Võtsin kolme klemmise Bosch akku kestast välja ja seal ongi miinus klemm ühenduses kolmanda (x)klemmiga,mille vahel on juhtmejupp mingisuguse sulatatu isolatsiooni kihi all oleva väikse jubinaga.(järelikuld termotakisti).Testriga mõõtes näitab see takististust 7,18 OOMI. Skilli aku kahjuks lahti ei käi,kuna seal on kaks klemmi,siis ilmselt sealt seest mingit termotakistit ei leia. Et, kas siis peaks leidma Skilli akule sobiva termotakisti ja selle kuidagi akuväliselt juurde kombineerima? Ja teiseks mis siis juhtub kui aku üle laeb,kas läheb pölema,plahvatab, rikkneb või mida iganes?
        Mõlemad akud on NI-Cd.

        Comment


          #5
          Kui üle laeb, siis rikneb aga ei plahvata...selleks on akuelementides ventiilid, mis liigse surve välja lasevad.
          Kiirlaadijas võivad elemendid kuumaks minna, selle pärast ka termotakisti. See muide võib olla ka termolüliti, kui ainult 7,8 oomi näitab . Tavaliselt on see takisti (lüliti) vahetus kontaktis aku alemendiga, seepärast pead Skili aku ikkagi lahti võtma ja selle sama Boschi "jupi" sina panema. Rauasaag abiks, kui muidu ei soostu avanema.
          Väliselt (siis eemal akuelementidest) pole sellest takistist/lülitist mingit kasu.
          Akud riknevad siis kui liiga kuumaks lähevad (trelli akud vist 50...60 kraadi) ja siis kui üle laetakse.
          Loodetavasti on akude pinged ikka samad...

          Comment


            #6
            aga põhimõtteliselt, kui panna boschi aku laadima ja rööbiti ühendada skilli akku peaks ka laadima, aga kauem...

            Comment


              #7
              aga põhimõtteliselt, kui panna boschi aku laadima ja rööbiti ühendada skilli akku peaks ka laadima, aga kauem...
              Ei usu. NiCd akusid üldiselt ei tohi paralleelselt panna. Pealegi oleks see tunduvalt suurem koormus laadijale...põleb miski läbi või ei hakka üldse laadima.
              Akud on peaaegu alati erinevate omadustega (laadimise-tühjendamise karakteristikutega) ja paralleelis laaditakse neid erinevalt. Võib minna kuumaks see akuplokk, kus polegi termotakistit jne.

              Comment


                #8
                ära seda viimast trikki küll tee. ühenda see boschi element lihtsalt skilli laadimise ajaks laadija külge. seda ei pea sealt ju välja lõhkuma.
                võimalik, et selle vidinaga kontrollitakse laetust. kui aku saab täis, siis hakkab ta soojenema ja vb see vidin peab siis laadija välja lülitama
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  kindlasti ei tasuks kiirlaadijaga laadida, kui temperatuuri ei mõõdeta. Kiirlaadija põhiliselt võtabki tagasisidet sellelt ja kui seal mingi ekvivalenttakisti on või siis mingi teise aku külm takisti, siis lihtsalt küpsetatakse aku ära. Ilma selle temperatuuri mõõtva elemendita saabki akut ainult aeglaselt laadida.
                  Kui väga ehitada tahad, siis tuleks sama takistusega ja sama temperatuuriteguriga termotakisti teise aku elementide juurde paigaldada. Väljast temperatuuri mõõtmine on liiga ebatäpne.

                  Comment


                    #10
                    Krt neid moodsaid laadijaid alati teab! Paar päeva tagasi pusisin pisut mahapõlenud MAKITA 7,2÷12,6V laadijaga. Pole nagu väga Made by King Kong... Akus oli termotakk sees (vist oli ca 33kohm; 7,18 oomi on väga kahtlane number - äkki ikka näpukas või ussitanud kontaktidega bimetallrelee?). Aga seda selles laadijas vähemalt 12V aku puhul ei kasutatud. Et asi ikka kindel oleks, oli vastupingestatud diood ette pandud. Temperatuuri mõõdeti just akulaadijas oleva termotakiga, mis ohtra termopasta sees aku pesas. Aku läks sellise kokkuhoiu peale nii kuumaks, et tuli veidi plaadil SMD takisteid ringi kabetada. Muidu oleks vist aku lõhki laadinud... :blink: Mina igatahes ei jõudnud ära oodata, millal aku laadija meelest piisavalt täis (ehk siis kuum) on. Kätt ei kannatanud enam peal hoida... Pingest... kuni 22V-ni oli laadijal sellest sügavalt... (rõve väljend suvalises keeles).
                    Nojah. Hakkasin jälle heietama... Mina võtaks paberi ja pliiatsi ning joonistaks vähemalt laadija sekundaarosa (kuni trafoni) maha. See pole väga valus (korduvalt kontrollitud). Võimalik, et annab laadimisvoolu "maha keerata" ja takistiga/potekaga laadija ära petta. Siis saaks peaaegu kõiki akusid laadida, mis pesasse sobivad. Ainult peab kella vaatama ja akut vahepeal käppima.
                    Harjutamine teeb harjutajaks.

                    Comment


                      #11
                      Äitäh! Infi on siia vahepeal päris palju tekkinud,paraku on nii et kui ma alguses arvasin et saan asjaga kerge vaevaga hakkama ,siis nüüd arvan et tuleb vist uue trelli või laadia peale mõtlema hakata.
                      Vahepeal sain ühe vana aku küljest termotaki. ühendasin aku -klemmi alt laadia kolmanda klemmiga ära. Panin laadima,siis umbes 30sek. tuba suitsu täis ja termotak õhtal. Võtsin huvipärast akulaadia ka lahti, seal lausa mikroskeem sees ja asi minu jaoks lootusetuld keeruline.
                      Küss:Oskab keegi soovitada ,kust odavalt tavalist 2 klemmiga laadiat osta saaks või müüakse kuski (Tevalo nt.) sobivaid termotakisteid? Teeks veel mõne katse!
                      Rööbiti ühenamise varjanti kaalusin ise ka ,paraku laitsite selle maha. Ja aku laetuse manuaalse jälgimisega on ka selline lugu et 10 korda jälgid 11-da unustad.

                      Comment


                        #12
                        aga äkki võiks taimeriga... tähendab, et paned 30 min... kui aeg läbi saab, kontrollid akut testriga...

                        Comment


                          #13
                          seinapistikusse käivad taimerid ei ole väga kallid ja kõlbavad ka mõne muu asja jaoks. lülitavad isegi kuni 10A
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment

                          Working...
                          X