Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

voolu stabiliseerimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Nüüd sain lõpuks ka seda LM-350 kivi katsetada. Aga see jäi kahjuks vist liiga nõrgaks, sest peale natukest töötamist käis elekter sealt sama moodi läbi nagu seda polekski seal vahel olnud.
    Et äkki oskate soovitada mõnda teist sabilisaatorit mis kannataks vähe rohkem ampreid. Süsteem on mul vaja teha 6V.

    Comment


      #17
      Kas kivil jahutusest ei võinud puudu tulla?
      If you think education is expensive, try ignorance.

      Comment


        #18
        Jahutusest ei jäänud vist kindlasti puudu, sest see läks paari sekundiga läbi. Selle juures poleks vist radikas ka aidanud

        Comment


          #19
          Originally posted by cyclone3@Apr 3 2006, 19:56
          Nüüd sain lõpuks ka seda LM-350 kivi katsetada. Aga see jäi kahjuks vist liiga nõrgaks, sest peale natukest töötamist käis elekter sealt sama moodi läbi nagu seda polekski seal vahel olnud.
          Et äkki oskate soovitada mõnda teist sabilisaatorit mis kannataks vähe rohkem ampreid. Süsteem on mul vaja teha 6V.
          Ära usu neid jorsse, mõned ajavad siin kägu nagu 1. aprillil!

          Mingitest nendest väljapakutud stabilisaatoritest ei saa juttugi olla!
          Kõige lihtsam matemaatika tuntud OHMI seadust kasutades näitab, et sinu 6V ja 25W lambid kokku tahavad saada ligi 5A voolu.
          P/U=I e. 25W jagada 6V = 4,2A pidevat voolu!
          Esiteks, kogu see vool peab sellest stabilisaatorist lampide põlemise ajal läbi minema!
          Teiseks, veel hullem olukord, ka kogu ülejäänud kõrgema pinge peab stabilisaator oma kraesse saama! Gaasipedaal põhjas on geneka väljundis pinge 30V.
          Lahutame 30V - 6V = 24V. Kogu see 24V jääb stabilisaatori seedida.
          Ja valemit appi võttes saame UxI=P e. 24V korda 4,2A on 100,8W , ta vaeseke läheb selle võimsuse juures ju lausa punaseks kätte ja annab otsad nagu juhtuski!

          No ja kolmandaks, selline generaator mis ei stabiliseeri annab välja mingit sogast vahelduvpinget, mille sagedus oleneb mootori pööretest, seega on tema pinge kõige pealt vaja teha alalispingeks enne kui stabilisaatorisse lasta!
          Ja sellise võimsuse stabiliseerimiseks kõlbaks ainult impulss stabilisaator.

          Kogu sellest värgist võib järeldada ainult üht - midagi on vananenud(magnetid), läbi kärsanud(dioodid, stabilisaator), lihtsalt katki või valesti kokku pandud jne.

          Ei saa ju olla, et tehasest tulevad tsiklid mille generaatorid sellist pulli teevad, et ei hoia väljundpinget stabiilsena!

          Arvan, et kotermann on vaja üles otsida ja mitte mingisuguste originaalist erinevate stabiliseerimisvariantidega oma pead vaevata.

          Kusagil generaatoris peab see viga peituma, ei tunne kahjuks neid siklite genekaid,
          et oskaks täpset nõu anda.

          Äärmise variandina võiks nn. stabilisaatorina kasutada pidevalt laetavat 6V akut.
          Generaatorist tulev pinge anda läbi 5A dioodi LM317 kivile,
          http://www.hot.ee/qwerty009/regulaator.htm
          nende ühenduspunktis peaks olema vähemalt 35V ja võimalikult suure mahtuvusega
          elektrolüüt { C1-ega paralleelselt). Potentsiomeetrit R2 reguleerides saab
          reguleerida laadimisvoolu. Mingi võimsama takisti, vähemalt 2W ja 22 oomi, võiks selle stabilisaatori ja aku vahele panna. 1-2A kaitsme peaks veel vahele panema, mina paneks järjestikku dioodiga peale seda suurt elektrolüüti. Kui suur peaks olema laadimisvool oleneb aku mahtuvusest ja tarbitavast võimsusest. 1,5A on LM317 maksimum ka radiaatoriga!
          Selline värgendus peaks vunksima kui aku on piisavalt suure mahtuvusega ja sõitmise ajal korralikult laetud saab. Tulede süütamisel tühja akuga põleb kaitse (hea, et sai pandud) kohe läbi.
          Tõenäoliselt jääb 1,5A laadimisvoolust väheks ja peab teistsugust lahendust kasutama.

          Üks võimalus on veel, ikkagi kogu vajaminevat voolu stabiliseerida, LM317 reguleeritava stabilisaatoriga reguleerida omakorda vingelt võimsat transistor(e)i
          mis asub jurakal radikal.
          http://213.10.115.153/Circuitsonline/lm317-10A.jpg
          http://213.10.115.153/Circuitsonline/LM317...%20advanced.jpg
          figure4 http://www.k7mem.com/Electronic_Notebook/p...lies/lm317.html

          Viimast varianti suure mahtuvusega akuga kombineerides võib isegi normaalselt töötava asja saada.

          Kõige õigem on ikka tegelik viga üles otsida, kõik ülejäänu on ainult aja ja raha raiskamine!

          Aga mis puutub populaarteaduslikul tasemel elektroonika rusikareeglitesse, siis oleks hea tutvuda väheke sellekohase kasuliku teabega näiteks:
          http://courses.ncsu.edu:8020/ece480/common...cs/480_base.htm
          Ja siit leiab palju kasulikke linke;
          http://www.arvutikasutaja.ee/foorum/...pic.php?t=5021

          Elektroonika põhitõdede/rusikareeglite teadmisest on tihti palju kasu!
          Vähemalt kust neid kiiresti leida on juba suureks abiks just neile kes hobina elektri ja elektroonikaga tegelevad.

          Comment


            #20
            Mitte mingit viga ma süsteemis küll leidnud ei ole. Kõik juhtmed on õigesti skeemi järgi ühendatud ja viga ei ole küll kuskil leidnud. Olen isegi kommutaatorit proovinud vahetada. Sai kolme kommutaatori peal proovitud ja tulemus oli ikka sama.
            Kuna mul on vaja rahalised kulutused suht all hoida, siis jääks vist see akuga variant välja. Aga ma ei saa sellest aru et kuidas ma selle siis LM317-ga teha saan kui see kannatab veel vähem ampreid. Nüüd on voldid ka vähe tõusnud sest sain mootori ilusti korda ja nüüd jäävad lõpu poole voldid umbes 35-40V <_< . Äkki keegi viitsiks seletada kuidas saaks selle süsteemi ilma akuta teha...

            Comment


              #21
              sa tahad ikkagi püksid üle pea jalga ajada.
              abman tõi asja välja-kuskil peab olema mingi viga et sul pinge nii üles läheb.asjal peab mingi piiraja olema(juba tehase poolt)kui see korda saada,siis ongi su mure lahendatud.

              Comment


                #22
                Ma soovitaks kasutada ikka originaalosi,need töötavad hästi kui õigesti ühendatud jne.Mopeedi elektrisüsteem koosnebki ainult mõnest detailist.Genekas ja siis see hall blokk kuskil istme all mis voolu kontrollib ja veel mõned jubinad.Poest ostes on need jupid üsna kallid aga kuskilt ajalehest annaks vast ikka mingi geneka leida või siis selle stabilisaatori.Kas on vaja jalgratast leiutada?
                EDIT:Sain asjast valesti aru,mulle tundus et tegu tüüpilise vene mopeediga.Üldjoontes jääb jutt samas,ma ei usu et mingi isearetatud süsteem töötaks paremini kui originaal,tuleb lihc viga üles otsida

                Comment


                  #23
                  See pinge kõikumine ei saaks kuidagi tegelikult kommutaatoriga seotud olla, sest kommutaator on põhiliselt ainult süüte majandamiseks ja see ots mis genekast tuleb ja tuledele läheb, ei lähe läbi kommutaatori, vaid läheb otse tuledele. Ja skeemi peal pole ka mitte midagi tulede juhtme vahel.
                  Siin paar skeemi sellele mootorile.
                  Sellest skeemist puuduvad lihtsalt lülitid.

                  Ja see on täis skeem käsiraamatust.
                  link
                  edit: Kui võrrelda seda kommutaatorit näiteks selle kõige levinuma vene mopiga siis see kommutaator on poole väiksem mis minu mopil on. Ja sellel levinumal vene mopil käib ka tulede elekter läbi kommutaatori. Aga mul ei käi tulede elekter läbi kommutaatori.

                  Comment


                    #24
                    Tekkis nagu väike huvi nende sikli generaatorite vastu.

                    Internetist leidsin skeemi selle - 2. Thyristor ignition unit kohta

                    ja veel ühe üldskeemi,


                    Kontrolli kas selle esimese skeemi elemendid on korras, eriti dioodi D1 kas ei ole lükises?

                    Alumisel skeemil kontrolli kas kollane mähis ei ole katkestuses, punane vaevalt et on, siis ei käiks mootor üldse.
                    Kui need asjad on korras siis peab asi kõvasti nihkes olema.

                    .
                    Kruvidega E peaks saama erinevaid asendeid fikseerida.

                    Artikkel on siin,
                    http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/zap...m#předstih
                    ehk on abiks.

                    Comment


                      #25
                      No abman, kust tuleb see 100W mida väidad, kui genekas ise on 35W?
                      LM350 peaks ikkagi vastu pidama ja sellest jutust:

                      Jahutusest ei jäänud vist kindlasti puudu, sest see läks paari sekundiga läbi. Selle juures poleks vist radikas ka aidanud

                      ...loen ma välja, et cyclone3 ei kasutanud kivi küljes üldse mitte mingisugust radiaatorit. Alaldusdioodid tuleb ka ette panna.
                      Kui nii, siis pole ime, et kivi hetkega otsad andis. Ilma jahutuseta kannatab ta vaevalt 2W, normaalse radiaatoriga aga vabalt 25W, tavaliselt aga rohkemgi.

                      Ma võin nüüd väga eksida (ei tea mopeedi genekatest suurt midagi), aga kas siin pinget ongi vaja piirata...seda teevad koormuseks olevad lambid, sest üle 35W genekast niikuinii ei tule ja ignition unit saab oma (madalama pinge) eraldi mähiselt, nagu skeemilt näha.

                      Siin võib probleemiks olla hoopis see, et LM350 ei kannata sisendpinget üle 35 voldi ja kui koormust taga pole, siis võib pinge lubatust kõrgemaks tõusta.
                      Selle vastu aitab mingi 3...5W takisti skeemi sisendisse koormuseks, mis ei luba gene pingel kõrgele tõusta. Ma usun, et aitab sellestki, kui tekitada genele 100mA vool ja pinge kohe kukub.
                      Näiteks kasvõi tavaline jalgratta dünamo: see samuti vahelduvvoolu generaator ja ilma koormuseta toodab julgelt üle 20 voldi, aga seepärarast pole veel vaja 20V pirne kasutada .

                      Cyclone sai ju selle 40V ilma mingi koormuseta?

                      Comment


                        #26
                        PWM regulaator - 1 trans, 1 kivi ja mõned takid/konded. Radikat pole ka vaja sest kasutegur on 90% lähedal. kivi oleks UUC3800. Trans näitekx PRF3205.
                        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                        Comment


                          #27
                          Originally posted by sebastian@Apr 7 2006, 01:06

                          Cyclone sai ju selle 40V ilma mingi koormuseta?
                          Jah, selle pinge sain ilma koormuseta.
                          to Abman, see viga ei saa kuidagi ju tegelikult kommutaatois (thyristor ignition unit) olla, sest tulede osa ei puutu üldsegi ju kommutaatorisse.
                          Põhimõtteliselt oleks ikka ju vaja teha stabilisaator, aga mis detailidega?

                          Comment


                            #28
                            Kas 12 V pirni ei saaks proovida?
                            Äkki mingi paispool aitaks pinget stabiliseerida?
                            Maailm oleks puhas ja süüta
                            kui poleks õllejogurtit
                            - Õ.Õ.

                            Comment


                              #29
                              Originally posted by sebastian@Apr 7 2006, 01:06
                              No abman, kust tuleb see 100W mida väidad, kui genekas ise on 35W?
                              LM350 peaks ikkagi vastu pidama
                              No vot, nüüd on pinge juba 40V-ni tõusnud, aga kas koormusega või ilma pole
                              siiani konkreetselt mainitud.
                              See ju tuksis genekas, nagu väidetakse, mis krõmpsutab pirnikesi nagu pähkleid.
                              Oma arvutuses lähtusin just sellest seisukohas ja et pinge on selle hea isu ajal
                              lambikestel (kohapeal paarutades) 30V, nii selle teema avaja kirjutas juba kohe alguses.
                              Kui palju selline hulluksläinud genekas lühiajaliselt võimsust välja võib anda ei oska
                              juttude põhjal kindlaks teha. Igal juhul kõik need asjad mis külge ühendatakse kärssavad&#33;

                              Aga sellest ei saa üle ega ümber, kokku 25W nende 6V lambikeste korral on
                              vool 4,2A mis stabilisaatori kivi läbib. Ükski nendest stabilisaatorikividest ei ela
                              seda üle isegi kui tema peale jääb hulga vähem kui 24V, seega vähem kui 100W.
                              3A maksimum “ülessulamis” piiriks kõige vingemal neist mainitutest.
                              Küllap veavad ka 4,2A kuidagi välja, aga ei riskiks sellise piiri peal elektroonikaga
                              liikluses seigelda. Pole just meeldiv kui pimedas möödasõidul tuled äkki kadunud&#33;

                              Eeldan, et kohe algul jäi teema algatajal mainimata, et tegemist on koormuseta
                              pingetega ja läbi põlevad just ülepinge suhtes tundlikud halogeenid ning vaja oleks
                              ainult seda mõnevoldist ülepinget stabiliseerida.
                              Hea kui oleks näidatud maksimaalne pinge koormusega.
                              Poleks tekkinud seda tühja arutamist ja mööda rääkimist.

                              Oleks nüüd tegu alalispingege poleks mingit probleemi, aga tundmatu kujuga
                              vahelduvpinge puhul ei oska arvata milline on tegelik tulemus, igal juhul
                              stabiilsmaks peaks pinge saama kui kasutada kahte kõige lihtlabasemat 6V suure
                              võimsusega ZENERDIOOI halogeeniga paralleelselt.
                              Dioodid kah paralleelselt üks ühtpigi teine teistpidi kummagi poolperiooni jaoks stabiliseerima.
                              Stabiliseerida on vaja ju mõnevoldist ülepinget mida halogeenid ei talu.
                              Lambid ise võtavad juba põhilise koormuse enda kanda, pinget vaja ainult sutsuke
                              vähendada so. stabiliseerida.

                              Kõige võimsam zenerdiood mida saaks ja mõistliku hinnaga, on ainult 5W kahjuks.
                              Aga neid võib ühendada paralleelselt nii palju kui vaja.
                              Kõikidest meie elekroonika poodidest võib neid 6,2V zenerdioodisid küsida.
                              Või sellist kombinatsiooni kus uks zener on 5,6V, või on mõlemad 5,6V,
                              ehk on veel parem variant ja saab sellise stabiliseeritud pinge mis kindlasti ei tõuse üle 6V.
                              http://www.serigo.ee/index.php?cPath=2_316_315
                              http://www.yeint.ee/index.php?&PID=product...554074&LANG=est
                              http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi...=&#33;70-065-96
                              http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ak&a_...W&i=KOMPZENER5W

                              AINULT SELLINE OHT ON SELLISEL STABILISEERIMISEL,
                              KUI HALOGEEN LÄBI PÕLEB KÄRSSAVAD TÕENÄOLISELT
                              ZENERDIOODID LÜHISESSE JA GENEKAS VÕIB SAADA HEA MATSU&#33;

                              Mina paneksin zenerdioodidega järjestikku näiteks 2A kaitsme selle vältimiseks.
                              Poleks paha kui generaatorist lampide toiteks mineva juhtme vahel oleks samuti
                              kaitse, 5A peaks piisama.
                              Praeguse variandi puhul tulebki ainult zenerdioodi kasutamine kõne alla,
                              sest stabilisaatori kasutamiseks peaks vahelduvpingest tegema alalispinge,
                              aga täisperioodalaldit (silda) on raske kasutada, kuna üheks geneka ja lampide
                              vaheliseks juhtmest on sikli kere. Saab teha ainult ühe dioodiga
                              poolperioodalaldi, aga siis on ka pool võimsusest kadunud, vot nii on lood siis nüüd&#33;

                              Comment


                                #30
                                Originally posted by cyclone3+Apr 7 2006, 20:13--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (cyclone3 &#064; Apr 7 2006, 20:13)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteBegin-sebastian@Apr 7 2006, 01:06

                                Cyclone sai ju selle 40V ilma mingi koormuseta?
                                Jah, selle pinge sain ilma koormuseta.
                                to Abman, see viga ei saa kuidagi ju tegelikult kommutaatois (thyristor ignition unit) olla, sest tulede osa ei puutu üldsegi ju kommutaatorisse.
                                Põhimõtteliselt oleks ikka ju vaja teha stabilisaator, aga mis detailidega?[/b][/quote]
                                Krt&#33; Nii palju tühja jahumist, aga parem hilja kui mitte kunagi&#33;
                                Pidin juba uute ulmeliste teooriatega peaaegu lagedale tulema kuidas geneka pinget paika kruvida,
                                aga nüüd jäite sellest ilma&#33;

                                Comment

                                Working...
                                X