Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

voolu stabiliseerimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vist OT, aga lapsepõlves sai jalgratta dünamot viimaseni käiatud, ratas tagurpidi ja siis väntadest nii kuis jaksu oli...et palju välja annab. Kui õigesti mäletan, tuli 90 volti.
    Koormuseta muidugi.

    Et siis mingi koorem genekale taha, näiteks 12V ja 20W pirn ja sellelt pinget mõõta.
    Saab oluliselt teise tulemuse, kui 40V. Olen üsna kindel, et pinge on siis alla 10 voldi.

    Comment


      #32
      kollane mähis annab süüteimpulsi ja punane mähis süütevoolu. kuna masin käima läheb, siis on järelikult mõlemad korras.
      pane 6V pirne nii palju, et saaksid kokku vähemalt 25W, veel parem 30W. pane masin käima ja voltmeeter külge. siis hakka vaikselt gaasi andma ja jälgi pinget. ma usun, et see ei tohiks siis üle 7V tõusta. 7V juures peaks pirnid veel ellu jääma
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #33
        Originally posted by abman@Apr 8 2006, 01:21

        Dioodid kah paralleelselt üks ühtpigi teine teistpidi kummagi poolperiooni jaoks stabiliseerima.
        Votvot, lõbusa reedese õhtu värk! Viga lipsas sisse.
        Liiga palju sai neid PARALLLLLLELSEID ühendusi!
        Zenerid ( stabilitronid ) peab ühendama nii nagu
        alumisel skeemil siis on kõik OK!

        Selline lülitus lõikab vahelduvpinge tipud maha ja vahelduvpinge läheb
        kandilisemaks ning niimodi ta ära stabiliseeritaksegi.
        Ja just 5,6V zeneritega saab päris 6V lähedase pinge.
        Hea kui saaks kasutada vene stabilitrone D815A, need on
        1A, 5,6V ja võimalik radika peale kruvida.
        Stabilitroni D2 võiks kas või sikli kere külge keerata,
        D1 vaja sikli kerest ISOLEERIDA
        näiteks plekitükist radikale kruvida. Arvan, et piisabki
        kahest stabilitronist kui nad radikatel on.
        Üldiselt on dioodid väga vintsked,
        ise juba suitsevad aga rügavad edasi!

        5W zenerid 1N5339, millest varem juttu oli, kannatavad 0,22A voolu.
        Kui nad ühest partiist on siis võib neid vabalt suurema
        võimsuse saavutamiseks mitu tükki
        paralleli ühendada. Ühe ja sama partii omad on tavaliselt
        küllaltki ühesuguse karakteristikuga
        ja hakkavad stabiliseerima enam vähem korraga.
        Niisiis, D1 peaks mingist arvust zeneritest koosnema,
        kõik ühtepidi ühendatud ja D2 samuti.
        Mingi plekitükiga peaks nad mõnusas kohas sikli kere vastu pressima,
        saaks päris hea radika.
        Need väljaviigud vaja korralikult isoleerida mis keresse ei lähe.
        Eks ta üks nikerdis tuleb aga hädaga pidi karu isegi
        kärbseid sööma.

        Comment


          #34
          Originally posted by abman@Apr 4 2006, 14:28

          Kõige õigem on ikka tegelik viga üles otsida, kõik ülejäänu on ainult aja ja raha raiskamine!

          Otsides viga,otsi seda enda peast.Meie otsime lahendust mitte põhitõe valemeid!!!!(sõna välja)

          Comment


            #35
            http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?showtopic=18553

            tegelt nagu teema läbi käidud. seal ei ole miskit vahet kas tsikkel või mopeed.

            Comment


              #36
              Kuidas/millega stabiliseerida, et oleks 20v ja kannataks kuni 3,5A?
              Toiteplokk annab praeq 17...25v koormusega ja kõigub pidevalt nii.

              Tegemist ise aretatud inverteriga(autovõimust)
              Seal kus suitsu, seal ilmselt tinutatakse..

              Comment


                #37
                Originally posted by 8413@Apr 16 2006, 09:33
                Kuidas/millega stabiliseerida, et oleks 20v ja kannataks kuni 3,5A?
                Toiteplokk annab praeq 17...25v koormusega ja kõigub pidevalt nii.

                Tegemist ise aretatud inverteriga(autovõimust)
                Sellest stabiliseerimata toiteplokist sellist võimsust kätte ei saa nagu vajad,
                langeb ju 17V-ni.
                3,5A koormuse juures peaks pinge varu olema veel
                vähemalt 4V, siis saaks stabiliseerides vajaliku toiteploki.
                Aga parem kui on veelgi võimsam, sest bassi matsud võtavad sellel hetkel
                palju voolu. Väiksema võimsusega toiteplokil saab seda kuigipalju
                kompenseerida elektrolüütkondensaatorite lisamine silla väljundisse.
                Siis on kust matsu jaoks voolu võtta.

                Vaata siin minu eelnevat,
                abman Postitatud: Apr 4 2006, 14:28

                Seal on viited LM317 lisatransiga stabilisaatori skeemidele,
                mis annavad välja kuni 20A. Kõige odavam ja lihtsam variant.
                Kui sellise teha ei ole mingit muret enam voolu suurusega.
                Naljalt ei leia isegi sellist stabiliseerimata toiteplokki mis sellise
                voolu suudaks välja anda.
                Muidugi kui ise teed - muretsed vastava trafo ja 20A dioodsilla ja vähemalt
                4700uF/63V elektrolüütkongeka. Mitu tükku paralleeli oleks veel parem.

                Sellist suurut voolu saab veel ainult impulstoiteplokkidest.

                Ja vaata veel minu postitusi, leiad ka kuidas väljundpinge vajalikuks reguleerida.

                Comment


                  #38
                  Naq küsimus et kas impuls regulaatorit ei taha kokku keevitada, kasutegur 90% lähedal, pole ju mõttet enamus energiat soojuseks kytta. Maksab tiba rohkem aga arvan et tasub ära. Ja kui sa sisse annad 25V 1A ja väljubdist võtad 5V siis max vool mida saad on 5A lähedal, see on impulsmuundurite eelis. Kui huvi skeemi vastu siis aivarsaar@hot.ee
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment

                  Working...
                  X