Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sport iz-i sunatulede relee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Sport iz-i sunatulede relee

    Tere!
    Kas keegi on kokku puutunud just Iz spordi suunatule releega?(1974a).

    Relee radikal on(kontrollisin, vana lekkis, panin uue) p217. Relee enda sees on 2 kt315, üks kolme jalaga elukas(pealt kirja välja ei loe), siis üks klaaskestas takisti moodi detail, kus on vasktraat ümber, siis takisteid, üks vana diood(klaas kest) ning kaks 73. aasta lüüti.
    Küsimus on selles, et kas viga võib olla nendes vanades kondedes, et relee ei tööta?
    Mehaanilist releed pole.
    Segane jutt sai...Automoto foorumis ei osanud keegi abi anda.
    Katsun kuidagi relee skeemi ka maha joonistada, siis saab ehk rohkem selgust.
    Elas kord üks väike transistorike, tal oli ainult üks viga, ta nimi oli p217

    #2
    Originally posted by mako@Nov 16 2005, 17:20
    ...üks klaaskestas takisti moodi detail, kus on vasktraat ümber, ...
    Võiks olla herkon (sõnadest "hermeetiline" ja "kontakt" moodustatud tehissõna) koos ümberkeritud mähisega ehk herkonrelee.
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Need lüüdid vaheta küll ära! Vene lüütidele oli kohati juba 3 aastat raske vastu pidada, mis siis veel 33 aastast rääkida, eriti mootorratta "kliimatingimusi" arvestades. Aga P217 ongi üsna tubli lekkija, kui päris lühises pole, siis viga mujal.

      Comment


        #4
        Kontrolli kõik transid ja teised elemendid üle ja seal peaks olema stabilitron mitte diood.
        Lüüdid vaheta kaa kildlasti.
        See klaaskestas detail, millel vasktraat ümber on, võibolla ka traattakisti.

        Comment


          #5
          Kõige lollem asi on see, et ma pole 100% kindel, kas juhtmed õieti, aga muud moodi ka ei tohiks olla: punane peaks alati otse + olema ja miinus on hoopis kruviga klemmi abil ühendatud, siis ao veel pruun ja oranz juhe, üks peaks indikaator lambi oma olema ja teine suundade oma.
          Vahetan ja kontrollin kõigepealt olemasolevad jupid ära
          Elas kord üks väike transistorike, tal oli ainult üks viga, ta nimi oli p217

          Comment


            #6
            Tegelesin selle asjaga ja lõpuks selgus, et tõenäoliselt ühendasin ikkagi juhtmed balesti ja keerasin relee tuksi h34r: .
            Jätan viimase "seisma", las ootab, kui ma targemaks saan .
            kas kellegil on kodus A. Palu raamat "Mootorrattad"(oranz-de kaantega)?
            Seal on lk 117 ka üks suunatulede relee skeem, joonis 65d.
            Tinutasin sellise kokku, trantsideks kasutasin kt209(ülevalt 3-e esimest) ja viimaseks paninp217-e(neid on mul lademes), kõik kolm lüüti said 22mf, takistid ülevlt :esimene ja
            neljas said 1,6k, teine ja kolmas 20k, viies 160 oomine, kuues 1,5k ja seitsmes 30 oomine.
            Kui kasutasin pingeks 12 volti, siis tulemuseks sain ainult hõõguva pirni(enne kui hakkas hõõguma, läks aega). Kui seitsmenda takisti ära võtsin, hakkas pirn heredalt põlema.
            Loodetavasti ei hakka ma siin oma relee jutuga kedagi tüütama :unsure:
            Elas kord üks väike transistorike, tal oli ainult üks viga, ta nimi oli p217

            Comment


              #7
              motopoes on ju iz releed saada(iz-ju5/planeeta5)see ka elektrooniline,töötab 12V või 6V

              see siis 3 otsaline 1)+, 2)läheb suunatule lüliti keskmisele klemmile ja 3) massi ots kruvi all. indikaatorlamp ühendatakse sel juhul mõlema suunatulede paaride juhtmete vahele.

              Comment


                #8
                See tundmatu imelik transimoodi asi on seal relee sees on tõenäoliselt gt403, mis ta aga tegelikult on, selles pole ma kindel. Sellist sama detaili(transi moodi asi), nägin ma sport iz-i pingeregulaatori sees(seal oli kiri peal, gt403), ka regulaator ei tööta . Kui ühendasin geneka ergutuse ilma releeta otse, siis hakkas laadima(generaator).
                Ka ergutusmahise releesse on topitud p217, mils lekib, kollektori ja emitteri vaheline takistus on ühtepidi 200 oomi, teistpidi 50 oomi.
                Oskab keegi ehk neile küsimustele vastata.
                Kas see transistor suudab oma tööd veel teha või mitte?
                Mis jublakas see gt403 siis on?
                Elas kord üks väike transistorike, tal oli ainult üks viga, ta nimi oli p217

                Comment


                  #9
                  gt403 peaks olema keskmise võimsusega germaaniumkristallil madalsagedustranss
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    http://www.knfmp.ru/affin/class/111.html
                    sellel lehel on gt403, kas keegi oskab öelda selle pildi järgi, kus asuvad baas, kol. emitr.? Kuna kt209 on sama juhtivusega, siis võib temaga vana gt403-e asendada?
                    Üks on ainult räni ja teine germaanium transistor? <_<
                    Elas kord üks väike transistorike, tal oli ainult üks viga, ta nimi oli p217

                    Comment

                    Working...
                    X