sellisesse hinnaklassi täismuundamine ja ei tohiks ära mahtuda. võid ju muidugi ossiga väljundi üle mõõta. nii nalja pärast võiksid katsetada ka seda, palju see pump selle originaalakuga püsti püsib, siis oleks selle järgi hea lisaakut valida ja oleks ka ligikaudne tööaeg teada
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Pumba ühendamine UPSiga
Collapse
X
-
Topeltmuundusega (double converstion) UPSe kutsutaks online UPSideks. Nende võimsused algavad tavaliselt 1000VA ja hinnaklass umbes 10 000 kr. http://www.zebra.ee/S2/Product.aspx?...&iItemID=12420
Miinuseks veel akude lühem eluiga teiste tehnoloogiatega võrreldes, sest laadimis-tühjenemistrükleid rohkem. Odavaim lahendus oleks leida mõni kasutatud line-interactive tehnoloogial UPS, mis suudab siinusvoolu väljundisse teha. Need odavaimad upsid, hinnaklassiga alla 2000 kr on enamasti kõik off-line tüüpi, mis annavad suhteliselt kandilise voolu välja.
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Esmalt postitatud jallukas pooltKuid siiski, oskab keegi midagi asjast arvata? Või ongi ainuke variant korralik UPS???
Jal
Mõned muundurid,
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Nagu ma aru sain siis odav UPS ei anna viisakat siinust ja see ei prugi osadele pumpadele meeldida.
Ja osta muundaja, laadija ja veel aku sinna juurde läheb vist pisut kalliks jälle.
Aga äkki tasuks proovida ise ehitada? Piisava (üle tunni pole vist vaja pumpa töös hoida) suurusega kuivaku sisse, pisike laadija (nagu valvekeskustes kasutatakse) ja näiteks TL494 peale muundaja. Ei paista just üle mõistuse keeruline projekt. Või mis??
Jal
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Esmalt postitatud jallukas pooltKui suure mahtuvusega akut oleks vaja et sealt saaks tarbida 100W 220V umbes tund aega?? Jal
Vastamata otse küsimusele (ei saakski üheselt), veel igaksjuhuks lühidalt mõned asjad, mida meeles pidada.
Akude mahutavus on tavaliselt antud 10-tunnisel tühjendusrežiimil, näiteks 10Ah aku tühjeneks 1A vooluga 10 tunniga.
Voolu ja aja korrutis annabki mahutavuse. Peab märkima, et ühe ja sama aku mahutavus sõltubki päris suurel määral tühjendusvoolust - väiksema vooluga on suurem ja suurema vooluga mahutavus väheneb (isegi mitmekordselt). Kui palju just - pole tavaliselt teada, mõõtmine või katse näitaks...
Kindlasti väheneb ka aku tööiga suurema tühjendusvooluga, liiga suur vool või lühis rikub aku kiiresti. Tasub uurida, milline maksimaalne tühjendusvool võiks lubatud olla ja kui kaua sellise vooluga tühjaks (minimaalselt lubatud pingeni) saab - sealt hoopis väiksem mahutavus...
Veel tuleks arvestada sellega, et aku vanemaks saades on samuti mahutavus tugevalt vähenenud, kokkuvõttes peaks hea mahutavuse reserv olema...
Siis tuleb veel arvestada aku pinget, olemasolevale muundile vajalik toitepinge muidugi määrab, millise pingega akut vaja...
Ühesuguseid akusid jadamisi ühendades peame meeles, et nende pinged siis liituvad, kuid mahutavuse väärtus (ampertunnid) jääb samaks.
Järgmisena tuleks kõne alla akult toidetava muunduri kasutegur...Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Kui akudest rääkida, siis rahaliste võimaluste olemasolul võiks proovida Optima akusi.
http://www.aku.ee/optima/index.php?lk=kkk
Punased eksemparid olid küll sigavintsked. Naabrimehel oli paar eksemplaari ja need on minu arust väga julma kasutamist ja meelevaldset laadimst saanud miski 5+ aastat vähemalt ja traktor käivitub veel lambist. Hirmkerged on nad kah veel. Selleks otstarbeks ilmselt kollast või sinist vaja.
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Endalgi kogetud 3 sellist akut. Üks oli GAZ-51'e, üks traktori peal ja üks oli sõiduauto peal. Kaks esimest said hirmsat moodi vatti. Kuid viimane mitte. Kuid just viimane sai esimesena otsa. Probleem olevat olnud selles, et sellele akule ei meeldivat selline väike tarbimine nagu raadio ja muud sellised lõbud. Ei tea on see tõsi või mitte, aga ka tuttaval oli see auto peal ja suri see sammuti ära.
Jal
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
fre räägib õiget juttu. Suure vooluga akut tühjendades saab temas kätte palju vähem ampertunde kui väikesema vooluga koormates e. aku tühjeneb küllaltki kiiresti ja lubatud ampertunnid jäävadki saamata.
12V aku 100W koormusega on vool 8,4A,
P/U=I 100W/12V = 8,4A
Mingi muunduri kasutegur pole kunagi 100-protsenti, seega räägiks näiteks 10A voolust mida akust muundi taga olev 100W mootor vajab.
See vool on umbes sama, kui autol lähituled kogemata sisse unustatakse (55W+55W+parktuled). Mitme tunni möödumisel on akus veel nii palju võhma, et starterist auto käima saab? Paar tundi hiljem ehk mingi korraliku 60Ah akuga see õnnestub!
Sõbramehega juhtus selline totter lugu, 10 tundi hiljem oli aku pinge ainult 2V (kaks volti)!
Nii et voolud 12V-iga on päris kopsakad. Kas ise tehes õnnestub teha sellist vähemalt 100W muundurit mis ~220V 50Hz ja korralikku siinust välja annab? Üksjagu higistamist kindlasti!
Comment
-
Vs: Pumba ühendamine UPSiga
Et siis nii, omal asi töötab, ups-i taga kaks pumpa kestab u 1,5 h. Otsisin kah kaua seda siinus upsi aga nüüd täitsa toimiv isend leitud. kui kellelgi soovi siis koos uute akudega hind 1500.-(tegu kasutatud isenditega) Muide pakuti ka täiesti uut isendit hinnaks küsiti 12 kilo Proovisin ka tavalise ups-iga aga hakkas pump urisema ja kuumenes.
Comment
Comment