Ikka vana teema...Meetodid, kuidas ja kes. Ilma kivi ülekuumenemiseta ja ilma kuuma õhuta.Kivi peab ka terveks jääma(kasutamiskõlblik) . Lint, juhtme jalgade alt läbitõmbamine, zileti abil jne. Kogemused ? Näiteks SO16 .Konkreetseid meetodeid otsingus nagu ei olnud...
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
SMD kivide mahajootmine.
Collapse
X
-
Sukaga tina minimaalseks viia ning nõelaga tõstad ettevaatlikult iga jala pisut ülesse.The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
Projektide pildid
Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm
-
1. kui on vaja just seda kivi - peenikesed pinsetid või peenike nõel (soovit. roostevaba). Eemaldad kogu tina tinasukaga ja siis ükshaaval painutad jalad nõela ja kolvi abil padi küljest lahti (naks ja naks, jalad painduvad väga vähe seejuures)
2. kui on vaja emaplaadi pealt hulgem loogikakive kätte saada, siis aja ühelt poolt kuumapuhuriga tuliseks ja viruta põrandale. Kivid pühi harjaga kokku ja sorteeri. Kiire ja efektiivne, enamus kive jääb täiesti terveks.
Comment
-
Pean ainuõigeks lahenduseks tina pumpa. Pole veel juhust olnud, et midagi tuksi läheb rajad lahti tulevad või kivi kätte ära sureb, kui ta seda enne teinud pole. Mingit kollast või poolakate saasta selleks ei kasuta.Kui on korralik reguleeritav kolb ja korralik pump, siis pole mingit probleemi, muidugi mees peab ka asjal taga olema. Olen ka sukka proovinud, kuid minu jaoks oli see paras porno.
Comment
-
Originally posted by humax@Dec 12 2005, 17:45
Pean ainuõigeks lahenduseks tina pumpa. Pole veel juhust olnud, et midagi tuksi läheb rajad lahti tulevad või kivi kätte ära sureb, kui ta seda enne teinud pole. Mingit kollast või poolakate saasta selleks ei kasuta.Kui on korralik reguleeritav kolb ja korralik pump, siis pole mingit probleemi, muidugi mees peab ka asjal taga olema. Olen ka sukka proovinud, kuid minu jaoks oli see paras porno.otsija
Comment
-
Originally posted by rainar86+Dec 12 2005, 18:14--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (rainar86 @ Dec 12 2005, 18:14)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-humax@Dec 12 2005, 17:45
Pean ainuõigeks lahenduseks tina pumpa. Pole veel juhust olnud, et midagi tuksi läheb rajad lahti tulevad või kivi kätte ära sureb, kui ta seda enne teinud pole. Mingit kollast või poolakate saasta selleks ei kasuta.Kui on korralik reguleeritav kolb ja korralik pump, siis pole mingit probleemi, muidugi mees peab ka asjal taga olema. Olen ka sukka proovinud, kuid minu jaoks oli see paras porno.
Võid ju teha millise otsa iganes, kuid praktiliselt see asi hästi välja ei kuku, sest kui tahad tervet külge korraga lahti joota, siis paratamatult on vaja kauem sooja anda ja kindlasti saab kivi viga, juhul kui on teda vaja elusalt kätte saada.Kui on üks kindel seeria siis olen teinud isegi spetsiaalse kolvi otsa, mis soojendas kõiki jalgu, kuid ei tulnud asjast midagi välja, sest kõik jalad ei soojene võrdselt ja on vaja rohkem aega soojendada, mille tagajärjel kannatasid trüki rajad.Ainuke lahendus on ikkagi ühe kaupa ja kannatlikult.Olen neid klotse elus piisavalt palju vahetanud ja kui seda mõistlikult teha siis uue panan nii pika, et ei ole võimalik õelda, milline on vahetatud. Kiiresti ja komplektselt seda teha pole õnnestunud.Asjaga tuleb vaeva näha ja äärmiselt hoolikas olla, kui tegu on seadmega, mis veel töötama peab.Kui aga lihtsalt kive korjata siis kuumaks ja vastu laua nurka.Kukuvad nagu ladva õunad. Selleks on hea vahend propaani peal töötav gaasi põleti. [/b][/quote]
Comment
-
Endal küll palju kogemusi sellel ala ei ole aga üritan edasi anda seda kuidas mind õpetati!
Tinapumpa ei soovitata kasutada staatilise elektri pärast! Pigem siis kasutada esialgu liigse tina eemaldamiseks juba spetsiaalset tinaimurit või siis jootesukka.
Väga palju oleneb sellest, millisel trükiplaadil antud komponent asub. Osadel trükiplaatidel tulevad rajad ja mikroskeemide jalgade kinnituskohad väga-väga kergelt trükiplaadi küljest lahti. Seega tuleb kuuma admisega väga ettevaatlik olla! Loomulikult tuleb järgida kõiki ESD töö reegleid!
Ühel isikul, kes pidevalt sellise tööga tegeles oli terve riiulitäis (umbes 100 oli neid küll) erinevaid jootekolvi otsikud ja mikroskeemide lahtijootmiseks olid sellised otsikud, mis kuumutasid kõiki mikroskeemi jalgu korraga. Et mikroskeemi jalad kõik korraga ühtlaselt soojeneksid on märksõnaks rohke JOOTEVEDELIK, mis toimib ka soojusjuhina!
Kui ma õieti mäletan siis eriti õrnade trükiplaatide puhul tuli trükiplaati enne sellise töö tegemist tervikuna soojendada(vist soovitati umbes 60 kraadi), muidu on suur oht,et trükiplaat saab kannatada!20+ aastat elfafoorumis
Comment
-
Pole alljärgnevat küll proovinud, aga ei näe põhjust, miks ei peaks saama tehtud. Vahendiks kas minifrees või tõsine CNC.
1) Freesid või saed kivi ümbert trükkplaadi ära.
2) Keerad kivi korralikult rakiste vahele, jalad ülespoole, trükkplaat vabalt jalgade peal.
3) Freesid trükkplaadi kivi kõhu alt pikuti pooleks ja siis edaspidi jalad omavahel lahku liikudes väljaspoolt sissepoole.
4) Tinutad külgejäänud plaaditükid lahti 1-2-3.
Massiliselt saab komponente hästi maha elektripliidi abil. Tuleb sobiv kuumutustempo valida (mitte täie rauaga, sest siis läheb plaat enne alt kõrbema, kui tina peal sulama hakkab) ja aeg-ajalt kruvikaga tonksata kive plaadi peal kontrollimaks, kas on lahti. Siis vastavalt kogusele kas pühkida-raputada minema või pintsettidega ükshaaval.
P.S. osad plaadid on ka pärast n.ö. lageraiet üsna korralikud välja näinud. Seega saab ka üksikuid kive vajaduse korral maha ja peale tinutada.If you think education is expensive, try ignorance.
Comment
-
kuumapuhuriga saab jh yhelt poolt kuumutades, ise harjunud väikse kuumapuhuriga jootma SMD komponente, aga kodus olen ladunud plaate ka nii et vana triikraua peale kui ainult smd komponendid ja temp. natuke yle tina sulamis temperatuuri, enamus komponente kannatab selle välja sest ahjus tööstuslikul jootmisel ju temp yle 350C ja infrapuna ahi kypsetab neid veelgi rohkem vahel, yldjuhul ple täheldanud veel et yhegi kiviga midagi juhtux kui temp alla 280C jääb, isegi kui kypsetada paar minutit, maha saab ka nii joota, tina sulab hakkad yhekaupa ära korjama pinsettidega.Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Comment
-
vana triikraua peale
Comment
-
Originally posted by KaruTEC@Dec 12 2005, 18:36
Tehakse ka nii, mul on selline otsikute komplekt isegi olemas, 800,- maksis. Vaja on võimsat kolbi.
Comment
Comment