Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
No eks see peaks olema ikka vähemalt 10A isend; nt. KD213A, vm.(käivitusel tarbib see mootor siiski tugevamat voolu kui 5A, diood valida varuga).Kondensaatoriks sobiks 2200uF 16V ning sellega paralleeli 0,1uF 160V paberkondekas(mootoril müra vähendamiseks).
Milline nendest ventilaatoritest kasutusse läheb? Kas jahutusventilaator, kütteventilaator või see, millega sõitjaid jahutatakse? Need kaks esimest võivad ilma radikata odava (näiteks vene päritolu D-242 ) ära küpsetada. Kas
vahelduvvoolu toiteallikas kannatab piisavalt tugevat koormusvoolu ?
Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.
Originally posted by Cheopps@Jan 11 2006, 17:14 Kondensaatoriks sobiks 2200uF 16V
Konde ajab pinge liiga kõrgeks, selle jätaks mängust välja.
Samas kui kiirust puudu jääb, saab niimoodi lihtsalt juurde keerata ilma et midagi jahutama peaks.
14 voldi vahelduva ajab konde 20-ks voldiks, kas 1 või 2 dioodi (või sild), vahet pole. Kui vaja vähemaks, siis ikka kondet ei ole mõistlik panna. Siis muidugi mootor undab rohkem. Ja kui kasutada liiga väikest kondet, mille peale jääb palju vahelduvat, mõjub see jälle kondele pahasti.
madala sageduse korral on see pulsatsioon kondele pohh, tuleb muidugi üle kontrollida.
Aga kondeka asemel tuleb kasutada hoopis jadainduktiivsust, see on mootorile kasulik (parem kommutatsioon) ning pinge ei tõuse kõrgeks.
Comment