Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

vajaminev jõud, njuutonites?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    vajaminev jõud, njuutonites?

    Probleem selles, et ei õnnestu kuidagi mõõta võllile rakendatavat jõudu. Tahaks alltoodud masinale samm-mootorit külge panna, kuid kuidas sa pimesi valid... Kõige võimsamad sammukad mis tevalos, on 5.8Nm, pole aga õrna aimugi kas sellest piisaks.

    Kas oskab keegi soovitada midagi, või on kokku puutunud antud masinaga ning oskab arvata ligikaudset rakendatavat jõudu? Tegemist köitmiseks kasutatava augustajaga.



    EDIT: räägime siis ikka augustamise hetkel vajaminevast võllile rakenduvast jõust.
    Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

    #2
    paned võllile kangi otsa mingi kindla pikkusega, keerad selle kõige raskemas kohas lauaga paralleelselt ja hakkad sinna niipalju raskusi peale riputama kuni hakkab edasi liikuma ja arvutad raskuse ja kangi pikkuse järgi pöördemomendi. Siis muidugi võtad paar korda suurema jõuga.

    Comment


      #3
      Võttes kangi pikkuseks 102mm on otsa riputatud kilod=pöördemoment Nm.
      Oli vist nii :unsure:
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #4
        jah, 1m=1000mm; 1000/9,8=102.
        Kuna jämedalt arvutame, siis võta midagi 10cm kandis... niikuinii on paar korda reservi vaja.

        Comment


          #5
          Jah, reserv vajalik.

          Kui suur mass selle võlli otsas käib ja kui vabalt? Näiteks, kui inertsimoment ületab oluliselt mootori oma, ei saa mootorit vajalikul kiirusel tööle, vaid ainult sellel, mille määravad koormuse inertsimoment ja mootori karakteristikad.

          Mis takistab seda augustajat tavalise mootoriga ringi ajamast? USdigital müüb enkoodreid laias valikus ja ei ole üldsegi kallid.

          P.S. Alalisvoolumootor on ka oluliselt parema jõukarakteristikaga. Samm-mootoril kaob pidurdamisel seisma jäädes jõud ära, alalisvoolumootoril on just siis jõumomendi maksimum ja hetkeline ülekoormus paberi augustamisel ei tee talle midagi.
          If you think education is expensive, try ignorance.

          Comment


            #6
            selliseid kangilylitusi tehakse tööstuses pneumosilindriga.

            Comment


              #7
              lisa aeglustavat ülekannet ja mootori poolele väike hoorattake ka, siis võib isegi natuke kokku hoida... aga tõesti, alalisvoolumootor on ikkagi parem, sest sul ei ole ju vajadust sammu täpsusega seda kangi juhtida. Alalisvoolumootorile näiteks võlli peale piludega ketas ja IR andurid ning on asi väga kenasti jälgitav. Viimase osa saad näiteks mõne vana kuuliga hiire seest ohverdada.

              Comment


                #8
                Siis tuli veel üks kavalus pähe momendi mõõtmiseks, nimelt pole vaja kasutada raskusi vaid võtad köögist vedrukaalu ja ongi valmis ja gradueeritud dünamomeeter mille pealt näed igas asendis tarbitavat momenti.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by digital@Feb 8 2006, 19:19
                  lisa aeglustavat ülekannet ja mootori poolele väike hoorattake ka, siis võib isegi natuke kokku hoida... aga tõesti, alalisvoolumootor on ikkagi parem, sest sul ei ole ju vajadust sammu täpsusega seda kangi juhtida. Alalisvoolumootorile näiteks võlli peale piludega ketas ja IR andurid ning on asi väga kenasti jälgitav. Viimase osa saad näiteks mõne vana kuuliga hiire seest ohverdada.
                  Hoorattaga variant ei taha hästi sobida sellepärast, et siis on vaja kindlasti ka eraldi pidurdusmehhanismi, et masin inertsiga uuele ringile ei läheks. Tähtis on peatumine täpselt õiges asendis, et "augurauad" ei segaks paberipaki vahelt välja võtmist kiire töö juures. Aga kui kiire alalismootoriga tiguülekanne teha, siis ehk oleks võimalik ka enam-vähem piisav täpsus saavutada...

                  EDIT: Kas keegi aitaks natuke matemaatikaga... nimelt mõõtsin 160mm pikkuse õlaga vajaminevaks kaaluks 13Kg, palju siis Njuutoneid tuleks? :unsure:
                  Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                  Comment


                    #10
                    Kui nüüd teaks, et 20Nm piisab, siis võiks juba SELLISE asjaga probleemi lahendada.
                    Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                    Comment


                      #11
                      160mm=0,16m
                      13kgf=9,8x13=127,4N

                      M=127,4x0,16=20,384Nm

                      Hoorattaga variant ei taha hästi sobida sellepärast, et siis on vaja kindlasti ka eraldi pidurdusmehhanismi
                      Ei ole vaja pidurdada, hooratas pöörleb kogu aeg, vajaliku liikumise osa võtad siduriga
                      (näiteks elektromagnet)
                      (vaata tööstuslikke stantse,giljotiinkääre jms.)

                      PS. Kas selle Festo viguri hinda küsisid?

                      Comment


                        #12
                        ootan Festo hinnapakkumist hetkel. Kuid hoorattaga variant ei taha hästi sobida ka selle põhjusel, et oluline oleks ka kogu kaadervärgi kompaktsus. Üks vanem aparaat sai juba mehhaniseeritud AC mootori ja hooratta meetodil, kuid see eeldab masinale eraldi alust või "pukki", mis teeb asja kobakamaks ning teisaldamise tülikamaks.

                        Kui nüüd selle pneumosilindri hind pilti eest ära ei löö, siis viiks ruumi seinu mööda suruõhuvoolikud koos kiirliidestega laiali ja saaks mitu sellist masinat ilma suurema mürata käima panna.
                        Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                        Comment


                          #13
                          Kui juba suruõhk on olemas, siis on ju asi väga lihtne. Tavaline silinder, herkonandurid
                          peale ja tuld! Vaja on ju sirgjoonelist liikumist kangi peale vajutamiseks.
                          Mõtlesin, et kogu arutelu toimub selle pärast, et suruõhku pole.

                          Comment


                            #14
                            Nii...probleem, millest mina aru ei saa. Rakendus kokku pandud, kuid tõrgub. Nimelt kasutan kahte pneumosilindrit, kummagi tõmbejõud 57N, kinnitus võllist 80mm kaugusel, nii et lisandub veel see 80mm jõuõlg. Silindrid on paralleelis, ühendamiseks 4mm avaga voolikud, õhusurve 7Bar-i. Liikumise alguses suhteliselt terav nurk, kuid kuna alguses liigub niikuinii praktiliselt olematu takistusega, ei ole hullu. Sealmaal, kus jõudu juba vaja hakkab olema, rakendub jõud ideaalilähedase u. 90 kraadise nurga all. Aga läbi lüüa ei jõua. Samas imelik see, et kui ühendan ühe silindri tagant ära, siis praktiliselt vahet ei ole. Ühe paberilehe paksuse võrra on erinevus.


                            Kas jassa matemaatika vedas alt? Kuigi ei suuda uskuda, et on võimalik eksida nii suures vahemikus. Pigem ikka minu enda kala kusagil sees ujub... on kellegil häid mõtteid?
                            Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                            Comment


                              #15
                              kas saaks äkki pilte või skeeme sellest ehitisest? näeb täpsemini, mis viga võib olla.

                              Comment

                              Working...
                              X