Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas töötavad auto tuledeks led lambid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kuidas töötavad auto tuledeks led lambid?

    Ma avastasin auto leedid ja tekkis süsimus et kas neid kasutatakse kaugtuledeks ja kuidas on nende efekt kas on parem kui tava pirn? Need leedid on siin

    #2
    on üsna tugeva valgusega ja ette poole suunatud, vähe ajub külgedele... kasutab ka üsna vähe voolu :P
    tel 53729764

    Comment


      #3
      Vaevalt, et kaugtuledeks, pigem nt. suunatuledeks.

      http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=ACLL06Y

      Comment


        #4
        Originally posted by Djalf@Mar 15 2006, 20:30
        Ma avastasin auto leedid ja tekkis süsimus et kas neid kasutatakse kaugtuledeks ja kuidas on nende efekt kas on parem kui tava pirn? Need leedid on siin
        Huvitavad tulukesed!
        Arvan, et võiks igale poole asendada kuhu pesasse klapib ja ära mahub.
        Ainuke tingimus, et valgus peab tulema otse, külje pealt ei valgusta LEDid midagi.
        Pidurituled, parktuled, suunatuled jne.

        Oma suurusjärk võtavad vähem voolu, parktuledeks ideaalsed.

        Kui keegi on ära katsetanud andku teada suuremale ringile!

        Comment


          #5
          Ja siis lisaks see, et kuidas suunatule relee suhtub väiksemasse koormusesse.
          Kas hakkab kiirendatud taktis vilkuma?
          Head susserdamist !

          Comment


            #6
            Vanemad mehhaanilised ilmselt küll kui üldse tööle hakkavad. Elektroonsetel on ükspuha.
            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

            Comment


              #7
              tegelt ei tohiks olla ükspuha. selleks kasutatakse koormussõltuvust, et inimene saaks aru, kui mõni tuluke enam ei vilgu. tehniliselt oleks juba 20 aastat tagasi võind teha koormusest sõltumatu suunatulede relee, aga vist olid isegi mingid reeglid, et inimene saaks vigu märgata
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Originally posted by urmo@Mar 16 2006, 07:14
                Ja siis lisaks see, et kuidas suunatule relee suhtub väiksemasse koormusesse.
                Kas hakkab kiirendatud taktis vilkuma?
                Kui suunatuli on releega variant (tavaliselt kuuleb siis ka relee klõpsimist) on kama kaks, mida see relee omakorda lülitab.
                Elektroonilise lülitiga, mingi võimsa transi koormuseks suunatule lambike, et teki kah probleemi. Vastupidi, transi ei piinata enam nii julmalt. LEDid nii vähe voolu kah nüüd ei võta, et võimas trans enam kinni/lahti ei käiks.

                Ei ole kursis uuemate autode elektroonikaka, seal võidakse kontrollida pirni korrasolekut, sellisel juhul võib mingi probleem tekkida, reziim LEDide puhul väheke teistsugune.

                Võib ju igasuguseid teooriaid püstitada, kõige õigem praktikas järgi proovida.

                Comment


                  #9
                  Volvo 240/740/940 on asi releega, kuid kui näiteks 1 pirn on läbi siis vilgub kiiremini suunatuli.Eks ta siis ikka koormusest sõltub

                  Comment


                    #10
                    Kaugtuledeks ega lähituledeks neid nüüd küll kasutada ei saa
                    Aga jah pidurituled, suunatuled, pargid ja kõik ülejäänud ääretuled ja muud helendavad asjad peaks ära küll ajama B-)
                    Teine asi see, et olenevalt autotulest muidugi, aga üldjuhul peaks pirn ikka reflektorile valgust heitma ja see peegeldama läbi tuleklaasi valgust edasi. Paljudel tagatuledel on ju seal klaasi keskel, kus taga pirn käib, mingi helkur või asi. Selleks arvatavasti et tuli nagu ühtlasemalt põleks ja ei tekiks sellist asja, et keskelt (pirni koha pealt) tuleb tugevamalt valgust ja küljed ainult hõõguvad
                    Golf 2-l vähemalt on nii et gabariittuledel on keskel helkur topitud ja suunatuledel on keskelt klaas paksem ja seestpoolt tugevalt matistatud. Eks nad ole ikka ehitatud hõõglampide jaoks
                    Loogiliselt, et peaks nende LEDide valgusvihu kuidagi sinna reflaktori poole suunama h34r: Siis peaks tuli töötama nii nagu tal ettenähtud on.
                    Aga eks neid autotulesid on ka igasuguseid, mõnele käib kindlasti asi lihtsamalt!

                    Olen ise ka mõelnud omale suunatulede asemele neid Tevalos müüdavaid (odavamad kui Oomipoes) kollaseid LEDe proovida. Kollased head odavad - võib katsetada.

                    Comment


                      #11
                      Lähi- ja kaugtuledeks nad kohe kindlasti ei sobi. Võimsus 0,96W on võrreldes normaalsete hõõglampide 50/55W-ga häbematult vähe. Valgusviljakus on LED-il küll mõnevõrra suurem, aga mitte oluliselt.
                      http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?show...315&hl=LED+lamp

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by sebastian@Mar 16 2006, 13:36
                        Lähi- ja kaugtuledeks nad kohe kindlasti ei sobi. Võimsus 0,96W on võrreldes normaalsete hõõglampide 50/55W-ga häbematult vähe. Valgusviljakus on LED-il küll mõnevõrra suurem, aga mitte oluliselt.
                        http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?show...315&hl=LED+lamp
                        Aga kui asendad nende 5W ledidega?

                        Comment


                          #13
                          täpsemalt kasutatakse autodel tavaliselt madalapingelisi halogeenlampe, mille valgusviljakus on suurem, kui tavalistel hõõglampidel.
                          prototüüpidel juba tegelikult kasutatakse lähituledes dioode ja kaugtuledes neid koos halogeenide või ksenoonidega, aga siis ei ole neid ka mitte ainult 4...5 tk seal laternas. dioodide tehnoloogia ei võimalda veel nii suurte ja võimsate siirete tegemist, mis reaalselt jaksaks pimedas piisavalt valgustada teed. samas halogeenide ja ksenoonide piir ei ole autode puhul veel kätte jõudnud
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            samas arendatakse ju uusi LED lampe autodele. hetkel küll kõrgema klassi omadele, aga siisgi on ledide kasutamine võimalik. kas sead aga selle oomipoe omaga teha saab, seda kahtlen. kui siis nagu jah varem märgitud suuna/parkimis/pidurituledena

                            Comment


                              #15
                              Aga kui asendad nende 5W ledidega?
                              Ei leia praegu üles, aga kusagil oli võrdlus. Vist 5-6 tükki selliseid oli vaja ja mõistagi spetsiaalsed läätsed. Reflektoreid pole vaja, küll aga vastavat pingestabilisaatorit. LED-e ei saa ju otse aku külge torgata, nagu halogeene B-)
                              Kokku üsna kallis lõbu vähemalt esialgu.

                              Aga asi areneb: http://www.electronicsweekly.com/Articles/...ke130lmWLED.htm
                              http://www.sema.org/main/semaorghome.aspx?id=53903

                              (kui LED tehnoloogia areng nii jätkub, võib ehk varsti kohata kaugtule lampi, kus kasutusel ainult üks võimas siire)

                              Comment

                              Working...
                              X