Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas töötavad auto tuledeks led lambid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    arengu sama jätkumise korral ei ole võimatu, et aasta pärast kohtame juba ka seeriaautodel dioodvalgusteid
    samas ma kardan ,et niipea seda 1 dioodi aega ei tule, sest ilmselt jääb proleemiks ka õige kujuga valgusvihu tekitamine ühtlaseks tee valgustamiseks.
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #17
      Suunatule lampide lihtlabast asendamist LED-ga ei saa soovitada. Minu teada on kõik suunareleed koormustundlikud(alates veneaegsetest termoelektrilistest kuni tänapäevaste elektroonilisteni välja) st. autojuht peab omama ülevaadet suunatulede korrasolekust (liiklusohutus!!&#33. Näiteks rekkatel on veduki ja haagise suunatulede tarvis eraldi kontroll-lambid.Küll on LED-ide kasutamine õigustatud gabariidituledes (väike voolutarve ja pikem eluiga) ja pidurituledes (süttib kiiremini),sealjuures tuleb aga silmas pidada et ümberehitatava tule valgustugevus vastaks nõuetele (valgustugevus ei tohi väheneda ega ülemäära suureneda).

      Comment


        #18
        Küll on LED-ide kasutamine õigustatud gabariidituledes (väike voolutarve ja pikem eluiga) ja pidurituledes (süttib kiiremini)
        Ilmselt tekib ikkagi probleeme teatud automarkidega,mis on varustatud pardakompuutriga,mis kontrollib pirnide korrasolekut.
        Vana helitehnika remont Pärnus

        Comment


          #19
          Ja tähelepanu tasub pöörata ka lubatud maksimaalsele pingele mis tootekirjelduses on märgitud 13,5V. Nende andmete järgi ei tohiks selliseid asju siis autol üldse kasutada.

          Comment


            #20
            Vot sellest ma ei saagi aru... <_<
            Autodel jääb pinge ju tavaliselt töötava mootoriga 13,5....14,5 V vahemikku.
            Aga need nn. auto elektrisüsteemi jaoks valmistatud LEDe võib maks. 13,5 V kasutada. Väike paradoks nagu..... :blink:
            See +1 V peaks nende eluiga märgatavalt lühendama ju, või mis?
            Mul endal on pingemuundur kuni 14,7 V üldse.

            Comment


              #21
              pane 2 päripidist dioodi jadas vahele
              ma mõtlesin ka mõned tulukesed vahetada ja armatuuri valguse korda teha. nende hõõgmullide iga on mõnes pesas vaid kuu ja ma tõesti ei viitsi nii tihti seda lahti kakkuda. probleem on jah nende tööpinge.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #22
                Originally posted by Ints@Mar 16 2006, 21:35
                Ilmselt tekib ikkagi probleeme teatud automarkidega,mis on varustatud pardakompuutriga,mis kontrollib pirnide korrasolekut.
                Sellest hädast üle saamiseks kasutatakse (pakutakse) ballasttakisteid. Ilmselt nii saab ka suunatulede juhtimist ära petta.

                Raskused ongi ju selleks, et neid võita

                Comment


                  #23
                  Armatuurlaua valguse soovitaksin kohe lindlasti LEDide vastu vahetada (omalgi varsti see töö plaanis).Neid hõõglampe on igavene jama seal armatuuris pidevalt vahetada.
                  Vana helitehnika remont Pärnus

                  Comment


                    #24
                    Vot sellest ma ei saagi aru...
                    Autodel jääb pinge ju tavaliselt töötava mootoriga 13,5....14,5 V vahemikku.
                    Aga need nn. auto elektrisüsteemi jaoks valmistatud LEDe võib maks. 13,5 V kasutada. Väike paradoks nagu.....
                    See +1 V peaks nende eluiga märgatavalt lühendama ju, või mis?
                    Mul endal on pingemuundur kuni 14,7 V üldse.
                    Neil LED-lampidel on üsna kindlasti mingi ballasttakisti juba sees. Pole reaalne, et LED-id seal &#39;otse ühendatud&#39;.
                    See 1...1,5V ülepinge ei tee neile kokkuvõttes midagi, sest lubatud max. vool ühele LED-le ei suurene kuigi oluliselt.
                    Ja kui tööiga vähenebki näiteks 100000 tunnilt 20000 peale...on see siis nii määrav? Auto ise ammu emexis, ega lambid toimivad vapralt edasi :P

                    Comment


                      #25
                      Auto ise ammu emexis
                      Emexit pole enam.Nüüd on Kuusakoski.
                      Vana helitehnika remont Pärnus

                      Comment


                        #26
                        Nii, sai siis oomikast ostetud see auto led lamp ja ....
                        ausalt öeldes ei tahaks kommentaarida.
                        Arvestades seda raha, mis kulub nende soetamiseks ning heledust, siis ega ikka s_tast saia ei tee.
                        Kui satun pildimasina kaasa võtma, võin teha visuaalse võrdlusmomendi; aga päevasel ajal nendega liiklema minna on suisa ohtlik ja liikluseeskirja rikkumine h34r:
                        ... rääkimata sellest, et relee vilgub sellise kiirusega, nagu oleks 99,9% pirnidest läbi põlenud :angry:
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #27
                          Siis jääb mul vist nende soetamine ära

                          Comment


                            #28
                            Nii, sai siis oomikast ostetud see auto led lamp ja ....
                            ausalt öeldes ei tahaks kommentaarida.
                            Arvestades seda raha, mis kulub nende soetamiseks ning heledust, siis ega ikka s_tast saia ei tee.
                            Kui satun pildimasina kaasa võtma, võin teha visuaalse võrdlusmomendi; aga päevasel ajal nendega liiklema minna on suisa ohtlik ja liikluseeskirja rikkumine 
                            ... rääkimata sellest, et relee vilgub sellise kiirusega, nagu oleks 99,9% pirnidest läbi põlenud
                            Pole ka ime, kui tavaline suunatule hõõglamp annab välja ~350 lm (luumenit), aga teema algataja toodud LED-lamp ainult ~21 lm B-) .
                            Õigem oleks kõik kandelatesse konverteerida, arvestades kiirgusnurka, aga pole vist mõtet...niikunii on need LED lambid ühed hädised asjad.

                            Comment


                              #29
                              mulle jääb see teema ikkagi veidi segaseks.
                              selle valge autoledi valgustugevus on 56Cd.

                              selle tavalise valge LEDi valgustugevus on 20Cd

                              Luxeon sarjast leiab ka selliseid, mis 1i annavad 500Cd välja ja vajavad jahutusradiaatorit&#33;

                              Siit lehelt leiab aga väite, et: "100 W ning 1000-tunnine tavaline lamp annab suunaga otse alla valgustugevust umbes 120 Cd .... 100 W peegellamp, mille kiirgusnurgaks on 35º, kiirgab tänu peeglile kogu valguse sisuliselt samasse suunda valgustugevusega 1000 Cd.".

                              Ilmselt on tõde kusagil seal, et tavalisele pirnile reflektori lisamisega valgustugevus kasvab, LED aga omab kohe suunatud valgust ja reflektor lisa eriti ei anna.

                              Kui ma neid numbreid nüüd uuesti vaatan, siis nende Luxeon sarja asjadega saaks päris edevaid asju meisterdada, aga ... rahakott seab kähku piirid.

                              Comment


                                #30
                                mitte tingimatta, aga siiski iga asi ikka sinna, kuhu ta mõeldud on. veokile ei pane ju ka sõiduauto rehve alla, mis sest, et mõnele mõõtudelt sobiks.
                                ma arvan, et ned ledid on valgusjõul suht võrdsed 5W auto pirniga. seega saaks neid park(ääre)tuledes kasutada. asi seegi, võid ka talvisel ajal auto tee äärde jätta ja ööseks tuled põlema, hommikul paned võtmest käima ja asi vask.
                                armatuuri sisse peaks ka vägagi sobilikud olema: põrutust ei karda ja eluiga praktiliselt piiramatu
                                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                                Comment

                                Working...
                                X