Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kuidas töötavad auto tuledeks led lambid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Sinul vist mingi vinge elektroonikat täistuubitud imeauto, mis kontrollib absoluutselt kõike!
    Ostsid ju ainult ühe
    Nii, sai siis oomikast ostetud see auto led lamp ja ....
    LED lambikese!
    Niisiis, asendasid ainult ühe suunatule lambikese LEDiga ära, kaks ülejäänud (tavaliselt 3 suunatule lampi ühel poolel) lambikest jäid ju puutumata e. paralleelselt selle uuega. Üldine voolutarve vähenes ainult umbes kolmandiku võrra! See ei tohiks nii julmalt vilkumise sagedust suurendada nagu kirjeldad
    ... rääkimata sellest, et relee vilgub sellise kiirusega, nagu oleks 99,9% pirnidest läbi põlenud :angry:
    isegi koormusest sõltuva vilgutaja puhul!
    Reziim muutus ainult ühel poolel, lülitades suunatule teisel pool (näiteks paremal)
    vilkuma ei tohiks nagu üldse mingit muutust märgata, on ju seal olukord endine.
    Suunatule lüliti lülib ainult koormused ringi mida vilgutaja teeb.
    On sul siis tõesti selline auto mis kõike nii ägedalt kontrollib ja sellisel moel teavitab?

    Kui need LEDid nii lahjad on siis parktuledeks peaksid nad vast kõlbama.

    Comment


      #32
      Vaadake kõikidel autodel on selline sisseprogrammeeritud omadus, et kui kasvõi 1 pirn läbi põleb, saab sellest aru suunatulede kiirema vilkumise järgi. On see nüüd elektromehaaniline või elektrooniline relee - vahet pole; kuna oman sellist sõidukit nagu opel vectra, siis sellel ühe külje peal 2 pirni suunatuledes (ees 1 ja taga 1 ), kumbki 21W. Loomulik, et see LED lamp ei tarbi piisavalt voolu ja mõjub nagu pirni poleks.
      Tahtsin lihtsalt hoiatada ka teisi selliste reklaamitrikkide eest, kuna enne polnud keegi konkreetset võrdlust teinud ega/või infot avaldanud. Nüüd siis teate
      Aga pildid üritan ikka teha, videot vast mitte: seda saab igaüks oma auto peal proovida, kui 1 pirni välja keerab.
      Head susserdamist !

      Comment


        #33
        Originally posted by urmo@Mar 24 2006, 10:14
        Vaadake kõikidel autodel on selline sisseprogrammeeritud omadus, et kui kasvõi 1 pirn läbi põleb, saab sellest aru suunatulede kiirema vilkumise järgi. On see nüüd elektromehaaniline või elektrooniline relee - vahet pole; kuna oman sellist sõidukit nagu opel vectra, siis sellel ühe külje peal 2 pirni suunatuledes (ees 1 ja taga 1 ), kumbki 21W. Loomulik, et see LED lamp ei tarbi piisavalt voolu ja mõjub nagu pirni poleks.
        See et auto ei ole kohandatud kasutamaks LED lampe hõõglampide asemel, ei tohiks veel tähendada, et LED kuhugi ei kõlba.

        Tuleb vahetada suunatulede relee sobiliku vastu või panna iga tule juurde koormustakisti. Iseküsimus, kui rentaabel see on.
        http://superbrightleds.com/tail-brake-turn.html

        Mis heledusse puutub, siis tuttav vahetas tagurdamise tules tavalambi LED vastu ja on millegipärast õnnelik.
        Arvata võib, et valgusdioodidest koostatud lampide puhul on käärid eri mudelite valgusviljakuse vahel oluliselt suuremad kui hõõglampide puhul.

        Comment


          #34
          Originally posted by urmo@Mar 24 2006, 10:14
          Vaadake kõikidel autodel on selline sisseprogrammeeritud omadus, et kui kasvõi 1 pirn läbi põleb, saab sellest aru suunatulede kiirema vilkumise järgi.
          No ega kõikidel ikka ei ole, muidugi hea kui oleks!
          Tänavatel vurab üksjagu neid ühesilmalisi, aga et suunatuli nagu Duracelli jänes paneb, ei ole eriti märganud!
          Küllap igal automudelil on tingimused erinevad ja kas ning kuidas mingile autole LEDid sobivad kusagil asendada peab nähtavasti praktiliselt järgi proovima.
          Tulemus peab olema selline, et silmaga vaadates ei oskaks vahet teha ja võmmidel ning ülevaatusel ei oleks mingit kobisemist.

          Andke aga teada konkreetsel automudelil LEDidega asendamise tulemustest laiemale ringile!

          See link oli päris fain!
          http://superbrightleds.com/tail-brake-turn.html

          Comment


            #35
            Originally posted by abman@Mar 24 2006, 11:52
            No ega kõikidel ikka ei ole, muidugi hea kui oleks!
            Tänavatel vurab üksjagu neid ühesilmalisi, aga et suunatuli nagu Duracelli jänes paneb, ei ole eriti märganud!
            Küllap igal automudelil on tingimused erinevad ja kas ning kuidas mingile autole LEDid sobivad kusagil asendada peab nähtavasti praktiliselt järgi proovima.
            Tulemus peab olema selline, et silmaga vaadates ei oskaks vahet teha ja võmmidel ning ülevaatusel ei oleks mingit kobisemist.
            kobisemist, et tule, kui valgusviljakus oluliselt ei vähene ja värvus jääb lubatud piiridesse.
            äkki proovid ikka enne suunatule pirni välja võtta ja suunda vilgutada, enne kui väidad, et see asi nii ei toimi. siin juba enne mainitud, et see on liiklusohutuse pärast nii tehtud, et inimene märkaks mõne lambi purunemist/läbipõlemist.(mõnele, kes suunatulesid ei kasuta, pole see oluline) võibolla need, kes väidavad, et koormussõltuvust ei ole, ei oma lube või pole harjund suunda näitama :angry: (suunad ei põle ka kunagi läbi)

            osadel vanematel releedel sai regullida seda vilkumise kiirust mingi kruvi abil, aga kui kõikides tuledes ledid sees on, siis ma kahtlen, kas releele üldse mingit nii suurt koormust tekib, et ta vilgutama hakkab
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #36
              Jah, see lisa koormustakisti on siis hea lahendus relee sagedusprobleemile B-)
              Aga mis mõte on osta kallis LED lamp, riputada talle lisaks koormustakisti (maksab ka midagi), kaotada tule heleduses (OK, siin võib otsida heledama LED lambi) selle nimel, et led tarbib vähem energiat - selle kütab ju koormustakisti soojuseks <_<
              Võidavad lõpuks ikka tootjad-müügifirmad.

              Ja kelle autol ei muutu vilkumine kiiremaks kui pirn läbi ??
              Võib-olla mõni super-hyper elektroonikat täis müügihitt, kus pardakompuuter teatab maheda naishäälega, et: "soovitan sõita kiiremat teed kaudu diagnostikasse, kuna süsteemis on avastatud eluohltik ja liiklemist takistav pisiviga, milline väljendub indikatsioonielemendi mitteoodatud funktsioneerimise näol" .... ##¤&###%

              EDIT: sellisel autol polegi suunatulesid, kuna teda nagunii keegi enne ei näe, kui ta on parklas seisma jäänud B-)
              Head susserdamist !

              Comment


                #37
                mulle jääb see teema ikkagi veidi segaseks.
                selle valge autoledi valgustugevus on 56Cd.

                selle tavalise valge LEDi valgustugevus on 20Cd

                Luxeon sarjast leiab ka selliseid, mis 1i annavad 500Cd välja ja vajavad jahutusradiaatorit&#33;

                Siit lehelt leiab aga väite, et: "100 W ning 1000-tunnine tavaline lamp annab suunaga otse alla valgustugevust umbes 120 Cd .... 100 W peegellamp, mille kiirgusnurgaks on 35º, kiirgab tänu peeglile kogu valguse sisuliselt samasse suunda valgustugevusega 1000 Cd.".

                Ilmselt on tõde kusagil seal, et tavalisele pirnile reflektori lisamisega valgustugevus kasvab, LED aga omab kohe suunatud valgust ja reflektor lisa eriti ei anna.

                Kui ma neid numbreid nüüd uuesti vaatan, siis nende Luxeon sarja asjadega saaks päris edevaid asju meisterdada, aga ... rahakott seab kähku piirid.
                Vahe selles ongi, et LED-autolambi valgustugevus 56cd on 40-kraadise kiirgusnurga puhul, aga &#39;tavalise&#39; valge LED-i 20cd on 20 kraadisel kiirgusnurgal.

                Suur erinevus auto hõõglambiga tuleb sellest, et (nt. suunatule) reflektor hajutab valgusvihu oluliselt laiemaks, aga LED-lamp on piiratud oma 40 kraadiga...reflektoril pole siin midagi kaasa rääkida B-). Ehk teisiti öeldes LED-lamp annab oma kogu heleduse üsna kitsa kiirte kimbuna.
                Kui veel lisada selle, et puht elektriliselt on võimsuste vahe 20-kordne ja LED-i valgusviljakus hõõglambi omast suurem mitte eriti.

                Comment


                  #38
                  Originally posted by urmo@Mar 24 2006, 13:21
                  Aga mis mõte on osta kallis LED lamp, riputada talle lisaks koormustakisti (maksab ka midagi), kaotada tule heleduses (OK, siin võib otsida heledama LED lambi) selle nimel, et led tarbib vähem energiat - selle kütab ju koormustakisti soojuseks <_<
                  Minu isiklik arvamus on, et ega ei olegi mõtet. Praegu.
                  Võidavad lõpuks ikka tootjad-müügifirmad.
                  Seda küll. Sest asi on trendikas elik hetkel eputamise staadiumis.
                  Kui autod hakkavad tehasest massiliselt valgusdioodidega varustatult tulema, siis räägime teist juttu.

                  Comment


                    #39
                    Originally posted by @ndres+Mar 24 2006, 13:50--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (@ndres @ Mar 24 2006, 13:50)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-urmo@Mar 24 2006, 13:21
                    Aga mis mõte on osta kallis LED lamp, riputada talle lisaks koormustakisti
                    [/b][/quote]
                    Pool mõtet läheb koormustakistiga raisku, alles jääb töökindlus - lambi kannad koos autoga prügimäele, ilma et teda vahetama peaks. See aga peaks tähendama seda, et vastava lambi saab disainida nii, et teda pole vaja avada, mis omakorda peaks hinna allapoole tooma.

                    Hakkasin hetkel mõtlema, et kuidas auto "aju" neid tulesid kontrollib? Kas ükshaaval või võrdleb vasakut ja paremat kontuuri? Kui ma käru järgi panen, siis ju vilkumine ei muutu, kas see on sõltumatu ahel?

                    Pean ikkagi plaani, omale tuppa 1 selline testpirnike ca 10-20 led abil teha. Annaks see arvestatavat valgust näiteks sinna, kus kuningas jala käib?

                    Comment


                      #40
                      Ega auto ajul pole ju keeruline pinget mõõta, aga ka ajuvabadel autodel on sama lugu: kui koormus väheneb, ei jõua relees olev mähis piisavalt soojeneda, bimetall ei kõverdu vajalikul määral ja tuleb rutem tagasi. Sellest siis kiirema tepmoga vilkumine katkise pirni korral.
                      Kui aga lisada pirne - järelkäru näiteks, siis see ei muuda asja, kuna vajalik koormus on juba olemas. Võib-olla kui kauaks vilgutama jätta, läheb relee kärssama.

                      Mis aga sellesse puutub, et ledidest valgusti teha, siis pimedas koridoris on arvestatav valgus juba ühest tavalisest LEDist: parem ikka kui täitsa pime.
                      Kui neid nüüd juba 5 tk on, siis näeb kuningas ka asja ära ajada.
                      Head susserdamist !

                      Comment

                      Working...
                      X